Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nibbit schreef:Goede drainage is erg belangrijk.
?chance schreef:Wij zitten hier op kleigrond en lager gelegen gebied.Dus voorheen altijd water in de bak. We hebben de bak nu opgehoogdt met wit zand, en nu is het goed te doen. (eerst wat oud zand eruit geschept en opgevuld/opgehoogdt met wit zand)
Ik heb gewoon kunnen rijden ondanks het natte weer.
Liezel1 schreef:extra zand heeft geen zin.... tenzij je op zoek bent naar een modderpoel...
je moet op zoek gaan naar de oorzaak van die nattigheid....
hoog grondwater en lage bak?
slechte of geen drainage?

kannie schreef:drainage hoort onder je bak te liggen, dit zijn een soort buizen die het water opvangen en afvoert naar bijvoorbeeld een nabij gelegen sloot. ik weet niet of jullie zelf de bak hebben aangelegd?
Ik heb geen idee of er drainage onder de bak ligt. Er zijn hier wel sloten. Hoe kom ik erachter dan?arian_wolf schreef:Heb net even op internet gegoogeld maar zie dat het wel erg duur is.. dat drainage. Denk dat ik maar een paar kuub wit/gemend zand erin doet als het helpt!

joyce B schreef:drainage is goedkoper dan je bak helemaal ophogen over de complete oppervlakte. Zand is duurder dan drainagebuizen
Kaat18 schreef:Bedoel jij niet van dat witte zand wat bijvoorbeeld ook op tv bij wedstrijden ziet? Dat zijn vaak agterberg bodems niet is niet zomaar zand maar verschillende soorten met een soort tapijtstof er doorheen.
Zand er op storten zonder drainage is een tijdelijke oplossing. Het zand zal gaan inklinken na een tijdje en dan zit je weer met hetzelfde probleem. Bovendien heb je kans dat als je zomaar zand gaat storten je rijbaan super zwaar gaat worden.
Beste optie blijft drainage laten leggen in je baan, dan ben je wel 1x een klap geld kwijt, maar je hebt er jaren plezier van.
Mocht je er toch voor kiezen om zand te storten, laat je dan goed informeren over de verschillende types zand, sommige klinken eerder in dan andere etc.
Succes!
Heb op internet gegoogeld maar kan er niet echt iets over vinden. arian_wolf schreef:joyce B schreef:drainage is goedkoper dan je bak helemaal ophogen over de complete oppervlakte. Zand is duurder dan drainagebuizen
Nee joh! Zand is echt niet duurder dan drainage.. Nu gooi ik er gewoon een paar kuub zand (wit) in en met drainage buizen moet alles eruit worden gehaald en buizen erin en moet het weer dichtgegooid worden. Lijkt me niet dat dat goedkoper is...Kaat18 schreef:Bedoel jij niet van dat witte zand wat bijvoorbeeld ook op tv bij wedstrijden ziet? Dat zijn vaak agterberg bodems niet is niet zomaar zand maar verschillende soorten met een soort tapijtstof er doorheen.
Zand er op storten zonder drainage is een tijdelijke oplossing. Het zand zal gaan inklinken na een tijdje en dan zit je weer met hetzelfde probleem. Bovendien heb je kans dat als je zomaar zand gaat storten je rijbaan super zwaar gaat worden.
Beste optie blijft drainage laten leggen in je baan, dan ben je wel 1x een klap geld kwijt, maar je hebt er jaren plezier van.
Mocht je er toch voor kiezen om zand te storten, laat je dan goed informeren over de verschillende types zand, sommige klinken eerder in dan andere etc.
Succes!
Weet je dan ook ong de pijzenHeb op internet gegoogeld maar kan er niet echt iets over vinden.