Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zammie schreef:Wij hebben de wanden bij Klein Koerkamp besteld, hier de link van de website http://www.kleinkoerkamp.nl/ Zij kunnen alles voor je op maat maken...
Wiesje schreef:Wij hebben de wanden wel half gemetseld.
Bovenop die wanden hebben we dan een spantprofiel (netjes in kleur geschilderd) gelegd. Dat ligt dus horizontaal. Er verticaal tegenaan gelast is nog zo'n spantprofiel wat dan dus eigenlijk de zijkant van de muur is. (muurtje is in spantprofiel gemetseld dus). Bovenop het verticale h-profiel is dan weer een horizontaal profiel gelegd waar de geleiderail voor de schuifdeur is gemaakt.
Ik zal eens kijken of ik een foto of zoiets heb. Dan wordt het wel duidelijker.

Is de linkerwand van haar stal zeg maar. 

ikowtje schreef:ik heb de voorwanden zelf gemetseld van kalkzandsteen blokken .Hallo,
binnenkort gaan wij verhuizen en wordt ik zo'n gelukkig iemand met
mijn paard aan huis, nou ben ik echter op zoek naar een goede stal voorwand,
wij hebben daar namelijk een schuur, waar we enkel een voorwand nodig hebben om de stal af te sluiten. De stal is 2,94 meter breed, dus moeten we een wand hebben van 2,50 (we bouwen er een klein stukje muur naast), en we willen het liefst een schuifdeur, evt. een sterk systeem met draaideur
Hebben jullie goede ervaringen, aanraders, of oplossingen?
Ik ben benieuwd,
Iko