Dat is even schrikken(stormschade)..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Dat is even schrikken(stormschade)..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:44

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik wist niet waar ik het anders moest zetten

Gisteravond toen ik klaar was met mijn werk, heb ik eerst even mijn vriend opgehaald. Het waaide toen al behoorlijk hard.
Daarna maar meteen richting de paarden gegaan, omdat het rotweer was konden die wel wat eerder binnen(dit was rond 21.30uur). Eerst voer gehaald en de bakken in de stal gehangen, toen op naar de paardjes. Menno was Black binnen aan het zetten en ik liep net met mijn dames richting stal, toen ik een fluitje en mijn naam hoorde. Dus snel de paarden binnen gedaan, en naar het huis van Janneke en Renz(eigenaren van de boerderij waar de paarden staan, en oom en tante van mijn moeder).
Het bleek inderdaad dat Janneke me had geroepen, ze vroeg of we de puinhoop al gezien hadden Verward Nou wij hadden niks gezien hoor, dus ze doet de voordeur open lag daar een gigantische boom Bloos! En het geluid, een hele hoop gesis. Wat bleek? De boom die voor huis staat was omgevallen, bovenop zo'n gasverdeelhuisje van de Nuon, wat dus totaal kapot was, het gas spoot eruit.. Het moet gebeurd zijn, net voordat wij kwamen. Ze hebben ontzettend veel geluk gehad, want de boom heeft het huis niet geraakt.

Janneke was zich rot geschrokken, ze dacht eerst dat het een bom was ofzo, tot ze naar buiten keek en die gigantische boom zag liggen.
Dus Janneke had het Nuon gebeld, en die zouden zo snel mogelijk komen, maar dan moest ze zelf de brandweer bellen. Nou ja zo gezegd, zo gedaan. En binnen 10 minuten waren de eerste brandweerauto's er. Uiteindelijk stonden er 3 grote en 1 kleine brandweerauto's en 2 politieauto's (alle Texelse hulpdiensten exclusief de ambulances Knipoog ), de weg was van 1km voor tot 1km na de boerderij afgesloten, en we konden dus niet weg.
De brandweer moest eerst nadenken wat ze hier nou mee moesten, dat duurde bijna het langst van alles Knipoog Daarna zijn ze gaan graven. Het Nuon was er toen trouwens nog steeds niet Verward Uiteindelijk hebben ze het gas af kunnen sluiten, en kon iedereen weer gaan, rond 22.30.
Wij hebben nog even bij de paardjes gekeken, die heel geinteresseerd voor het raam stonden te kijken waar al die lichtjes en dat geluid nou vandaan kwamen. Haha!

Toen ik vanochtend kwam, was er ook nog een raam(gelukkig van plastic) uit de stal gewaaid. De schade van gisteravond was nu ook pas echt goed te zien. En ze hebben echt heel veel geluk dat het huis niets mankeert. Gelukkig is alles uiteindelijk letterlijk met een sisser afgelopen. En is er weer genoeg hout voor de kachel, voor volgende winter Knipoog

Hier een foto, (niet zo duidelijk, uit een rijdende auto genomen, tijdens de regen, tussen de ruitenwissers door) van vanochtend. De boom ligt hier dus voor het huis. De paardenstal is achter de schutting, die je achter de boom ziet, dus vandaar dat wij nog niets gezien hadden.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 01-03-08 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Apple

Re: Dat is even schrikken(stormschade)..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:48

Dat is inderdaad echt vlak naast het huis Bloos!

Metertje opzij en ze hadden echt enorme schade gehad.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:51

wow, da's echt even schrikken! Bloos! Bloos!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:14

gelukkig dat die niet op het huis is gevallen ..

Scheve mond bij ons is er helaas 1 op onze caravan terecht gekomen Scheve mond

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:17

Dat hebben wij dus ook gehad he!
Boom viel dwars door de ruit van de garage van de buren!
(Boom moest gekapt worden, dus dat scheelde wel weer Knipoog)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:02

Zo das geluk hebben. Volgens mij is dat tot nu toe de enige schade bij ons op dit mooie eilandje. Bij mijn paardje die tussen de burg en de koog staat was niks gebeurd. Zelfs haar deken zat nog perfect op. Gelukkig was t niet aan de kant waar je je paardjes hebt staan.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:25

Wow, dan heb je ff geluk!:O

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:28

Amai, even schrikken...

Wij zaten deze nacht met deze storm en men vriendin en ik zaten net op de weg naar huis, net als een vriend van ons die onderweg naar Gent ook de storm tegen kwam. Het was geen lieverdje ze... :s

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:28

Bloos!
Dat zijn wel een miljoen engeltjes op je schouders! Pfff! wat een schrik zeg, gelukkig is alles en iedereen ongedeerd!