Gisteravond toen ik klaar was met mijn werk, heb ik eerst even mijn vriend opgehaald. Het waaide toen al behoorlijk hard.
Daarna maar meteen richting de paarden gegaan, omdat het rotweer was konden die wel wat eerder binnen(dit was rond 21.30uur). Eerst voer gehaald en de bakken in de stal gehangen, toen op naar de paardjes. Menno was Black binnen aan het zetten en ik liep net met mijn dames richting stal, toen ik een fluitje en mijn naam hoorde. Dus snel de paarden binnen gedaan, en naar het huis van Janneke en Renz(eigenaren van de boerderij waar de paarden staan, en oom en tante van mijn moeder).
Het bleek inderdaad dat Janneke me had geroepen, ze vroeg of we de puinhoop al gezien hadden

Janneke was zich rot geschrokken, ze dacht eerst dat het een bom was ofzo, tot ze naar buiten keek en die gigantische boom zag liggen.
Dus Janneke had het Nuon gebeld, en die zouden zo snel mogelijk komen, maar dan moest ze zelf de brandweer bellen. Nou ja zo gezegd, zo gedaan. En binnen 10 minuten waren de eerste brandweerauto's er. Uiteindelijk stonden er 3 grote en 1 kleine brandweerauto's en 2 politieauto's (alle Texelse hulpdiensten exclusief de ambulances

De brandweer moest eerst nadenken wat ze hier nou mee moesten, dat duurde bijna het langst van alles

Wij hebben nog even bij de paardjes gekeken, die heel geinteresseerd voor het raam stonden te kijken waar al die lichtjes en dat geluid nou vandaan kwamen.

Toen ik vanochtend kwam, was er ook nog een raam(gelukkig van plastic) uit de stal gewaaid. De schade van gisteravond was nu ook pas echt goed te zien. En ze hebben echt heel veel geluk dat het huis niets mankeert. Gelukkig is alles uiteindelijk letterlijk met een sisser afgelopen. En is er weer genoeg hout voor de kachel, voor volgende winter

Hier een foto, (niet zo duidelijk, uit een rijdende auto genomen, tijdens de regen, tussen de ruitenwissers door) van vanochtend. De boom ligt hier dus voor het huis. De paardenstal is achter de schutting, die je achter de boom ziet, dus vandaar dat wij nog niets gezien hadden.