Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
kasparonda schreef:Ik vind wel dat de staleigenaresse de brief eerder had moeten geven.
Jij zegt dat je de brief op 27 maart kreeg en 1 april gaat het al omhoog.
Er zijn ook mensen die het dan moeilijker kunnen betalen en die kunnen dan geen kant meer op of andere redenen.
Ik vind dat het ook minimaal een maand van te voren aangegeven moet worden.
Verder zijn deze verhogingen heel normaal en nee erg veel is er niet geregeld waar je je op kan verhalen.
Maanling schreef:kasparonda schreef:Ik vind wel dat de staleigenaresse de brief eerder had moeten geven.
Jij zegt dat je de brief op 27 maart kreeg en 1 april gaat het al omhoog.
Er zijn ook mensen die het dan moeilijker kunnen betalen en die kunnen dan geen kant meer op of andere redenen.
Ik vind dat het ook minimaal een maand van te voren aangegeven moet worden.
Verder zijn deze verhogingen heel normaal en nee erg veel is er niet geregeld waar je je op kan verhalen.
Hoe kan ze de brief op 27 maart krijgen als het topic al op 28 febr gestart is? Zo te zien was de eigenaresse gewoon op tijd met mededelen.
En 15,- omhoog is helaas geen raar iets in deze dure strotijden....
Wij hebben een verhoging gehad van 10,- (paar maanden terug) en vorige week een brief dat ze dit keer niet verhogen, maar als de prijzen nog sterker gaan stijgen krijgen we wel weer verhoging.

eowyn04 schreef:lady dat snap ik wel.
Maar helaas geldt dat dus niet altijd.
Weet jij hoe duur de stro momenteel is?? Daar gaan de stallen dus nu veel vanuit.
En even niet van de extra's die te doen zijn op stal.
Heel veel stallen zijn op dit moment omhoog gegaan door de stro, de kosten voor de stal moeten ook gedekt worden.
Je moet nu wel kijken naar welke reden de stalling omhoog gaat.
ladylay schreef:ik weet niet hoeveel je al betaalde.
maar 15 euro is behoorlijk hoog.
dat mag ook zeker niet zomaar, ik las dat ze het optijd heeft gemeld, en je had dus de mogelijkheid om weg te gaan ?
als ze een verhoging instellen, moet er ook iets voor terug komen.
15 euro klinkt zo niet veel, maar relatief gezien is het echt veel.
ik heb het ook gehad om een stal, ongeveer 20 procent omhoog, en ook niet optijd doorgegeven.
daarnaast kregen we niks extra's en kwamen er steeds meer dingen die je niet mocht dan wel mocht.
ik ben hier o.a. om deze reden ook weggegaan.
je betaalde veelste veel gezien in wat je er voor pension terug kreeg.
staat ook in de wet, dat het niet meer dan een bepaald aantal procent omhoog mag gaan per jaar. en dan nog de regels er om heen.