Wat voor houtsnippers voor paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

Wat voor houtsnippers voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:17

Wat voor houtsnippers hebben jullie in de paddock? Wij hebben mijn geitenweidje uitgebreid tot paddock waar ons paard lekker overdag in kan staan. Het is nu nog gras/klei maar dat word in snelle tijd door de beesten omgeploegd dus willen we er houtsnippers in doen. Ik ben dus op zoek naar tips/ ervaringen hiermee en wat voor soort snippers jullie er in hebben.
Ik wil er geen zand in, dit omdat ik al een keer een paard kwijt ben geraakt aan zandkoliek en dit risico nooit meer wil lopen Bloos !!

NatasjaM

Re: Wat voor houtsnippers voor paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:23

Ik heb gewoon gratis snippers van de gemeente in mijn paddock liggen. Het is een paddock van 20x30 met daarop een laag van zo'n 20 cm houtsnippers. Je kunt ze ook kopen bij een speciaal bedrijf, maar dan betaal je ongeveer 15 Euro per kuub voor gewone en 35 Euro per kuub voor eikensnippers.... Bij mij ligt er nu in totaal zo'n 140 kuub snippers, dus reken maar uit wat dat gekost zou hebben als ik het had moeten kopen Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:13

Teren deze houtsnippers niet weg? Ik kan ze hier bij een groenvoorzieningsbedrijf kopen voor 5 euro per kuub, maar dus geen idee hoe snel dat wegteerd? Ik gooi het nml. gelijk op het gras, doe er geen bodem verder onder.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:50

Bij mij zijn ze ook gelijk op de kale kleigrond gestort, zit niet eens gras onder. Gewone houtsnippers (dus onbehandeld) teren redelijk snel weg, vandaar ook dat ik er een laag van zo'n 20 cm op heb liggen. Aangezien ze gratis zijn en de gemeente elk jaar weer opnieuw moet snoeien, is het bij mij gewoon een kwestie van elk jaar de gemeente lief aankijken Haha! . Dan kost het me alleen evt. de shovel die ik laat komen om het uit te spreiden (dat heb ik nu wel gedaan, 140 kuub is echt te veel om met de hand te doen Bloos ).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:03

Hier gebruiken ze de houtsnippers voor de biobrandstof, niet meer goedkoop aan te komen dus...

Bij goede drainage en zandonderlaag rotten ze minder snel weg dan direct in de modder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:16

bij ons hebben we de snippers van de gemeente, en van een recreatiepark hier in de buurt
130 kub op een paddock van 20X30 endan flink aan gereden met de shovel