1-2-3 mol weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

1-2-3 mol weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:02

Ik heb nogal last van mollen en nu is er bij de welkoop 1-2-3 mol weg in de aanbieding, maar heb geen idee of dit werkt en hoe dit werkt.
Wie kan mij vertellen hoe het werkt en het belangrijkste of het werkt?

suffie

Re: 1-2-3 mol weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:35

Het enige wat goed werkt zijn de "ouderwetse" mollenklemmen, al moet ik zeggen dat het dit jaar werkelijk een plaag is met mollen. Hier in de omgeving zeggen ze al dat dat te maken heeft met de Engerlingen. Een mol is dol op deze engerds. (Een engerling heeft een karaktistiek uiterlijk; een duidelijk 'C'- vormig gekromd rups-achtig lichaam, een harde oranjebruine kop en de kleur van het lijf is geelwit. Aan de zijkanten zitten ademopeningen. De larve verblijft twee tot drie jaar in de grond alvorens zich te verpoppen. In tegenstelling tot de larven van andere worteletende insecten komt de engerling nooit bovengronds, en tijdens de wintermaanden kruipt de larve dieper de grond in.) In 2005 is hier een ware plaag geweest en is er in onze omgeving zeker 70ha grasland volledig verloren gegaan aan deze beesten. Aangezien een Engerling een 3 jaren cyclus heeft kan het idd goed zo zijn, dat ze nu klaar zijn om weer te verpoppen. Vorig jaar hebben we deze Elendelingen, zoals wij ze noemen, niet gezien.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 07:49

Ik vind het zelf nogal eng om die klemmen weg te halen en ik moet toch zelf mijn wei onderhouden. Dus ik hoopte op een andere manier van die mollen af te kunnen komen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:52

Nou, als een mol in de klem zit is ie niet meer zo heel eng hoor Haha!
Wij werken ook gewoon met klemmen. Heel doeltreffend.
Zorg er wel voor dat je de klem goed plaatst, dan heb je altijd binnen een dag prijs. (vaak dan Haha! )

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:53

Wij deden altijd verse knoflook bollen in de molshopen, waren ze zo weg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:42

Molklem: snel en effectief.

Maar ik durf ze nooit er zelf uit te halen Clown

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:50

Die klemmen vind ik echt bah Clown
Wij hebben ook al eens met knoflook gewerkt.
Ook een keer met lege bierflesjes (de paarden stonden toen op
een andere wei natuurlijk!!) ; Je moet de fles in de molshoop steken met de opening NIET in de grond. En dan de opening tegen de wind inzetten, dan krijg je zo'n geluid (net als je aan de rand van een fles blaast) daar kunnen ze blijkbaar ook slecht tegen
In ieder geval ; Succes! Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:51

Wij hadden tijdens de rattenplaag aanzienlijk minder mollen: misschien een idee Clown