Hoeveel kg meststof voor weide van +- 40 are?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

Hoeveel kg meststof voor weide van +- 40 are?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:33

Morgen gaan we een klein deeltje van onze weide afsluiten om te bemesten en binnen enkele weken bij te zaaien.
Het stukje is +- 40 are... Heeft iemand enig idee hoeveel kg meststof ik hiervoor nodig heb? En tips ivm welke meststof enzo zijn ook altijd welkom Lachen

joyce B

Re: Hoeveel kg meststof voor weide van +- 40 are?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:14

als je op de pavo site kijkt naar hun kunstmest voor de paardenweide, wordt daar ook een bemestingsadvies in kg per ha gegeven. Je kunt dan uitrekenen hoeveel dat is voor jou o,4 ha en altijd minder geven als je minder intensief wilt bemesten. Ik vond het behoorlijk wat kg per ha...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:54

en hou er rekening mee dat kunstmest niet al te best voor je wei is. je kan beter paardenmest pakken.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 09:41

joyce B schreef:
als je op de pavo site kijkt naar hun kunstmest voor de paardenweide, wordt daar ook een bemestingsadvies in kg per ha gegeven. Je kunt dan uitrekenen hoeveel dat is voor jou o,4 ha en altijd minder geven als je minder intensief wilt bemesten. Ik vond het behoorlijk wat kg per ha...

Idd ik vond het ook tamelijk veel, willen verkopen zeker? Clown
Ik ben vandaag naar de boerenbond geweest om meststof, daar raadden ze aan 300-500 kg per hectare te strooien.
Ik heb zo'n 100 kg gekocht, het stuk dat we eerst gaan doen is iets van een 30 are ipv 40 are groot.