Hoe krijg ik haar schoon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Hoe krijg ik haar schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 21:55

Heehee,

Mijn trekpaardje van bijna 8 maanden, zit nog heerlijk in een lekkere dikke ( maar vooral viese vacht ).
Ik krijg haar daarom ook niet schoon, waar ik van baal, omdat ik mooie fotos wil schieten.
Haar vacht is so dik dat je het er niet uitgepoetst krijgt, ik kan uren poetsen maar het lukt gewoon niet, nu ben ik al 2 weken met de besem aan het poetsen geweest, dat leverde enig resultaat op, maar nu werkt het niet meer.
Hebben jullie een oplossing?
tja ik kan wachten tot ze gaat verharen, maar daar heb ik nu niets aan, dr moet toch een manier zijn.

xx

Silence

Re: Hoe krijg ik haar schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:56

Misschien kun je van die poestblokjes proberen in combinatie met babydoekjes en een wollen poetshandschoen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:00

Met een poetsblokje zoveel mogelijk losse haren uittrekken Ja
Misschien wat cowboy magic detangler of andere anti-klit op de vacht doen, dan laat de modder misschien wat sneller los, en daar gaan ze lekker van glanzen.
Voor wassen is het nog wat koud, en dat lijkt me ook niet echt fijn voor een veulentje.
Verder kun je weinig doen ben ik bang, maar een ruw vachtje kan ook best mooi zijn op foto's hoor Haha!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:09

Ik heb zo'n poetsblokje, daar had ik nog niet aan gedacht daar heb ik vandaag wel haar moeder kaal mee geplukt, niet letterlijk natuurlijk. Anti- klit kan ik altijd proberen. met die handschoen kan ik ook proberen. Wassen nee dat is veel te koud daar begin ik nog niet aan. Het is met name op dr kont en rug. dr haren staan ook kriskras... maar bedankt voor de tips! Jullie horen nog van me!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:11

Je kunt wel droogshampoo proberen. Doe ik ook met dit weer, werkt bij Silence super goed,

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:14

Glansspray werkt bij mijn trekpaard erg goed! of inderdaad gewoon de losse haren waar het meeste vies op zit, lostrekken! Of een keer als het echt lekker weer is, even op de vieze plekjes waar het écht vies is wassen, droogmaken met een handdoek en droogstappen

succes!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:02

mijn koudbloedjes borstel ik met een hondeborstel, vliegt alle bagger er gelijk mee uit

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DianneM op 25-02-08 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:05

Nog even wachten met foto's maken tot ze uit haar wintervacht is?

En met de bezem poetsen, wat moet ik me daaronder voorstellen? Verward Haha!

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:12

Gewoon sonder steel, dat werkt heel goed hoor Tong uitsteken...

Maar se is bijna helemaal schoon, droog schampoo kon ik niet vinden dus heb ik wwat anders gekocht, werte ook echt goed en haar benen heb ik gewassen.. Haha!