Wormenkuur geven , kan dat ook in voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meisiie

Wormenkuur geven , kan dat ook in voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 21:47

Hoiii!!!

Ik vroeg me af of je een paard ook een wormenkuur kan geven door het door zijn eten te doen?

Meisiie

Re: Wormenkuur geven , kan dat ook in voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 21:54

geen reactie's?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:55

Ik weet niet of het kan maar zou het niet doen.
Het is toch makkelijk om het gewoon zo te geven?

En je eigen topic omhoog schoppen is niet toegestaan, hij staat er pas 8 minuten dus heb een beetje geduld.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:38

De meeste paarden vinden dat wormenkuren vies smaken, als je het door hun eten doet, smaakt het eten ook vies en zullen ze hun eten hoogstwaarschijnlijk niet meer opeten... En dat zou zonde zijn van je wormenkuur!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:42

Ik heb het een hele tijd door het eten van mijn paard moeten doen, er kon namelijk geen spuit bij haar in de buurt komen of ze was totaal in paniek en liet niet eens meer toen dat je haar een aai over der snuit gaf. Ze at het niet met liefde op maar gelukkig houdt ze erg veel van eten zodat ze het vieze smaakje van de wormenkuur wel kon negeren. Nu gaat het met 2 man wel beter maar tis nog steeds erg stressvol.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:43

ik doe het wel door het voer,met een scheut visolie,dat stinkt zo erg dat de wormkuur niet opvalt.....daar moeten ze wel aan gewend zijn hoor,anders laten ze voer en wormkuur staan....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:43

Meisiie schreef:
geen reactie's?
Beetje meer geduld zou geen kwaad kunnen. Daarbij is het niet de bedoeling om je eigen topic zo omhoog te schoppen.

Je kunt een wormenpasta beter niet door het voer geven omdat je dan een groot risico loopt dat een paard het niet opeet. Er zijn wel speciale middelen die door het voer gegeven kunnen worden maar gewoon de pasta in de mond spuiten is toch meestal het makkelijkste.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:04

Er zijn ook korrels. Deze kun je dan wel door het voer heen doen denk ik.

Maar een wormenspuit zou ik niet door het voer heen doen. Het wordt een kliederzooi en je weet ook niet of hij het voer dan opeet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:46

volgens mij bedoel je een daily wormer?Dat zijn inderdaad korrels,maar die doe je iedere dag door het voer....volgens mij in nl nog niet bekend,maar ik kan mij natuurlijk vergissen....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:23

Ik zou het niet door het voer doen. Een beetje paard laat gerust zijn brokjes staan als het anders ruikt als anders.
Oefen gewoon met de wormspuit. Neem een lege spuit en vul deze met appelmoes. Regelmatig inspuiten dan vind hij het vanzelf op een gegeven moment een hele interessante spuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:25

Wij hadden ook een paard wat echt niks wilde. Ze schopte je letterlijk de stal uit. Dus wij deden het bij haar door de slobber.
Wel een lekkere hoeveelheid moet je hebben!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:37

de echt lastig te ontwormen paarden (waaronder Kato van 900 kilo, nie tegen te houden!!) en de bange paarden krijgen het bij mij door het voer, de gemakkelijke gewoon uit de spuit.

Wel moet je donders goed opletten dat ze echt al het eten opeten en niet een paar korrels laten vallen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:31

Mijn paard heeft echt een gruwelijke hekel aan het ontwormen. Het is bij haar ook altijd erg lastig, 9 van de 10x kwakt ze het hele zooitje er alsnog uit. Ik geef het nu tegenwoordig door de slobber, gaat prima!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:23

Ik zou het niet doen , bij ons is een wormen kuur toedienen ook een Super drama , maar wij die het gewoon met 3 man !!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:33

Als je paard moeilijk doet met het toedienen van een wormenkuur kun je daar aan gaan werken. Geef hem dagelijks in een schoongemaakte oude wormenspuit wat appelmoes of stroop, dan staan de paarden na een maand of twee met hun mond open voor die spuit.

Als je wormenkuren door het voer mengt is de kans groot dat ze het niet eten, en vooral met wormenkuren en andere medicijnen kun je maar beter op safe spelen en uitkijken dat ze het ook echt binnenkrijgen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:39

Cassidy schreef:
Als je paard moeilijk doet met het toedienen van een wormenkuur kun je daar aan gaan werken. Geef hem dagelijks in een schoongemaakte oude wormenspuit wat appelmoes of stroop, dan staan de paarden na een maand of twee met hun mond open voor die spuit.

Als je wormenkuren door het voer mengt is de kans groot dat ze het niet eten, en vooral met wormenkuren en andere medicijnen kun je maar beter op safe spelen en uitkijken dat ze het ook echt binnenkrijgen.

Goede tip dat ga ik zeker proberen !!

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:41

Mijn paardje krijgt het ook door de slobber, gewoon, omdat het makkelijker is dan een spuit.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:52

Cassidy schreef:

Even voor de duidelijkheid, ik blijf er natuurlijk wel even bij om te controleren of ze alles daadwerkelijk op eet. Gelukkig eet mijn merrie haar slobber met wormenspuit altijd zonder problemen op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:52

Ik zelf zou het niet door het voer doen. Maar mijn pony's doen alle drie totaal niet moeilijk als ik met een wormenkuur aankom.
Dus dat gaat super hier!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:57

Ik doe het altijd liever in de mond spuiten, maar op mn werk heb ik wel eens eentje gehad die er echt niet van hield of er bang van was. Dan doe ik het altijd tussen 2 boterhammen en die geef ik dan in een keer.
Geen gedoe met brokken die ze laten vallen. Er zijn ook wormenkuren met lekkere smaak trouwens hoor, voor paarden!
Wij hebben nu eentje van hippomac, die ruikt zelfs heerlijk Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:41

als een trekpaard van 900 kilo geen spuit wil, dan ga je hem er ook echt niet in krijgen, al zit er stroop of appelmoes in.. Heb het twee weken volgehouden, maar ze blijft het in de mond spuiten een naar iets.. Dus dan maar over een handje brokken.. Even vies, maar tis eten.. Tja, belg he Haha!

De hippomecs bevallen hier ook het beste, de equimectin met anijssmaak het minst.

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:48

haha! ik denk dat je het beste het eten in de voerbak kunt doen, hem even laat eten vlug met die spuit in de mond, het hoofd even omhoog houden zodat ze wel moeten slikken vervolgens kunnen ze het eten zonder verder vieze bijsmaken opeten! die van mij zijn er heel tevreden mee!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:52

geerke schreef:
volgens mij bedoel je een daily wormer?Dat zijn inderdaad korrels,maar die doe je iedere dag door het voer....volgens mij in nl nog niet bekend,maar ik kan mij natuurlijk vergissen....

ik bedoel onderstaande. Ik kwam ze tegen op de agradi site. Heb er zelf geen ervaring mee ik ontworm gewoon met een spuit.
Zie onderstaande:
Rintal Korrels - 5 kg. / Batch
Rintal wormkorrels ter bestrijding van maag-darmwormen en longwormen bij paarden, runderen, schapen, varkens en niet-melkgevende geiten. De korrels worden oraal toegediend over het voer. Rintal Wormkorrels mogen ook aan drachtige dieren worden toegediend. WT. melk: 5 dgn, WT. vlees: 28 dgn. Bevat febantel 1,9% vermengd met voerelementen (o.a. luzerne, gerst, mais, suikerbietstroop).

Artikelnummer 7005250
Van € 79.95
Uw voordeel € 7.45
Voor € 72.50

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:51

Cassidy schreef:

Dit vind ik ook een goede tip, mijn pony neemt de wormenspuit wel gewoon in de mond kan het alleen doen maar zo oefenen vind ze vast ook niet erg Tong uitsteken

Calvin016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:30

Wormenkuur bij het voer?
Dan laat ie het vast en zeker liggen..
Laat hij zich de spuit niet gegeven?
Kan je bij je dierenarts ook wormenkuur in brokvorm krijgen