hallo bokkers!
ik ben mijn ouders een beetje aan het overhalen voor een eigen pony ( D-E pony)
alleen ik had even een paar vragen:
- is het bij een pensionstal niet vervelend dat als je in de bak wilt rijden dat er dan allemaal andere ruiters rijden?
Ik sta niet op een pernsionstal maar ik rijd wel bij andere mensen in de bak. het is soms wel lastig als we met zijn alle aan het rijden zijn, vooral als een van de pony's een jollige bui heeft.Je moet rekening met elkaar houden maar als je je aan de regels houd is het goed te doen.
- wat ongv. het gemiddelde is wat je uitgeeft p/mnd, incl voer, hooi, stro etc.
Ik ben gemiddeld 190 euro voor 3 pony's kwijt per maand met hoefsmid en alles erbij. Op een pensionstal weet ik het niet, zou je eens op bokt naar moeten zoeken.
-hoeveel kost de hoefsmid, alleen bekappen
Voor kappen betaal ik 25 euro per pony.
-hoeveel kost de hoefsmid voor ijzers, en wat is het verschil met dat je paard op ijzers loopt of zonder? en waarom soms all1 van bij de voorhoeven?
Geen idee, die van mij zijn ijzerloos.
-is er een bokker die toevallig een paard gestald heeft staan in Zuid-Beveland,zeeland?
-hoeveel € moet je ongv. achterhouden voor onverwachte ziekte/kreupelheid e.d?
Zou toch wel een paar honder euro als startbedrag nemen. als je er een DA bij moet halen zit je al snel zo op 100 euro voor allerlei medicijnen enz. Zou dan wel door blijven sparen, want als je paard een keer geopereerd zou moeten worden, ben je veel meer kwijt.
dit was het wel ongeveer, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, als ik nog vragen heb horen jullie het wel.!