Ieder paard verdient een maatje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Ieder paard verdient een maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 16:51

Wat vinden jullie?
Mijn paard heeft altijd al een weidemaatje gehad, ik wil hem absoluut niet zonder laten lopen.
IMO hoort dit bij de opvoeding van een paard!
Laatst bijgewerkt door duodenum op 24-02-08 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Re: Ieder paard verdient een maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:52

Ja het zijn kuddedieren, Ik vind ook dat ieder paard weidegang verdient

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:06

Bij de opvoeding van een paard hoort niet alleen 1 maatje, maar een echte kudde.
En uiteraard, ieder paard verdient een maatje!

WelshCobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:35

Ben het er ook mee eens, het is een kuddedier, laat hem dan ook leven in een kudde Haha!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:38

Bij ons op de pensionstalling staan de paarden lekker in een kudde van 3 merries en 4 ruinen en binnenkort komt er nog een ruin bij. Vind ik het meest natuurlijk voor een paard!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:22

Vind ik ook. Mijn pony was erg eenzaam toen ze nog alleen stond, nu heeft ze 2 shettevriendjes en dat is echt super om ze bezig te zien.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:06

Vind ik ook. Tenzij het paard of de pony om een bepaalde rede écht niet samen kan.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:09

Mijn pony heeft vanaf dat ze van mij is 1 grote vriendin. Wanneer zij niet aanwezig is zoekt ze een ander maatje uit bij gebrek aan beter. Mijn pony is het meest gelukkig in een kudde. Ze staat nu in een kudde van zo'n dertig merries.
Een paard alleen is in mijn ogen niet goed. Al zijn er paarden die ogenschijnlijk prima alleen kunnen staan.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:11

Vind ik ook, een paard hoort niet alleen.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:13

Mee eens, paard is kuddedier. En een geitje als maatje telt dus niet. Ik vind het altijd erg sneu als een paard altijd alleen moet staan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:16

Paarden horen met minimaal 1 maatje te staan, liefst een kudde.
We ontnemen hun al zoveel vrijheid, als je dat ook nog van ze afneemt wat is er dan nog leuk in zo'n paardenleven.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:02

Ik vind ook ze mogen echt niet alleen staan !!
Maakt niet uit met wat voor beest ze staan , als ze maar niet alleen staan .. ( het liefs een ander paard !! ) maar een geit , schaap , of koe kan ook !!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:40

Waar ik vroeger met m'n paarden stond (nu gelukkig niet meer Knipoog ), liep er een veulentje van 4 maand helemaal alleen.
Hij stond trouwens meestal op stal en als het eens niet regende, lieten ze het diertje buiten lopen op een stukje grond van nog geen 500 m²...
Helemaal alleen, op de weide naast hem mocht zogezegd geen ander paard lopen omdat hij hier niet mee overeen kwam... (in de stal naast hem mocht dit ook niet)
De andere paarden liepen allemaal op andere weides die door een klein doorgangswegje van hem gescheiden stonden.
Ik vond het echt zooo zielig, zo'n dier moet echt wel depressief lopen en dan al zeker zo'n veulen van die leeftijd...
Ahja, je hebt nu eenmaal zo'n onwetende mensen op de wereld, het waren overigens de grootste betweters die ik ooit tegen het lijf gelopen heb, zo zie je maar hé.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:01

doriangi schreef:
Waar ik vroeger met m'n paarden stond (nu gelukkig niet meer Knipoog ), liep er een veulentje van 4 maand helemaal alleen.
Hij stond trouwens meestal op stal en als het eens niet regende, lieten ze het diertje buiten lopen op een stukje grond van nog geen 500 m²...
Helemaal alleen, op de weide naast hem mocht zogezegd geen ander paard lopen omdat hij hier niet mee overeen kwam... (in de stal naast hem mocht dit ook niet)
De andere paarden liepen allemaal op andere weides die door een klein doorgangswegje van hem gescheiden stonden.
Ik vond het echt zooo zielig, zo'n dier moet echt wel depressief lopen en dan al zeker zo'n veulen van die leeftijd...
Ahja, je hebt nu eenmaal zo'n onwetende mensen op de wereld, het waren overigens de grootste betweters die ik ooit tegen het lijf gelopen heb, zo zie je maar hé.

Dat is echt zielig ja !!
Vooral zoon jong beestje moet onder zijn soort genoten staan !!
Kan hij lekker spelen enzo.
Bij ons staan veulens nooit alleen , altijd met zen 2 maar meestal met 5 paardje.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:13

sannekeee schreef:
Dat is echt zielig ja !!
Vooral zoon jong beestje moet onder zijn soort genoten staan !!
Kan hij lekker spelen enzo.
Bij ons staan veulens nooit alleen , altijd met zen 2 maar meestal met 5 paardje.

Je kan je voorstellen dat hij op een stukje van maximum 5 are met moeite eens kon galopperen ook...
Als hij vertrok, moest hij direct weer afremmen ook!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:24

Ik vind wel dat er een maatje bij moet staan.
Als wij bang zijn gaan we ook naar iemand toe om 'steun' te zoeken, ik denk dat het bij paarden net zo is.
Zeker voor van die jongen beestjes.
Maar meestal is een geit ofzo al genoeg Knipoog
Of gewoon een shetje ofzo

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:21

Ons paard heeft 2 dwerggeitjes, mijn oude pony stond altijd met geiten, die dulde geen andere paarden.....
Geiten en schapen zijn een prima vervanging voor een paardenvriendje! En ze zijn goedkopen en makkelijker te verzorgen dan nog een paardje erbij!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:22

Ja vind ik ook. wij hebben alleen nu deze week 1 van de merries alleen in het land snachts. Is maar voor een paar dagen, heel leuk vind ze het niet, maar is even niet anders

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:02

Ik vind het ook erg belangrijk dat een paard niet alleen op de wei staat.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:23

Die van mij heeft wel meerdere maatjes gewoon een hele kudde Tong uitsteken Ieder paard hoort die te hebben!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:24

Ook ik vind dat een paard minstens 1 maatje moet hebben.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:04

Ik ben het er ook helemaal mee eens, vind het ook heel erg dat mijn verzorgpaard altijd alleen staat Scheve mond

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:30

Julia_14 schreef:
Ik ben het er ook helemaal mee eens, vind het ook heel erg dat mijn verzorgpaard altijd alleen staat Scheve mond

Misschien mag je er een klein geitje bij zetten Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:35

Ik ben het ook eens met dat een paard een kudde dier is..maar niet iedereen heeft de mogelijkheid voor een hele kudde paarden! Dan volstaat een geitje ook wel vind ik! Die van 'mij' loopt met zijn 'shet' (1.10m) vriendje samen! En er komt heel misschien een pony bij Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:38

Is dit geopent voor discussie?

Want wat nu als een paard (hengst) niet samen wilt staan met een ander paard, en ook gewoon goed in zijn vel zit als hij het weiland voor zich alleen heeft..

Vraag dit omdat ik een hengst heb die het absoluut niet erg vind om alleen te staan, hij kan andere paarden wel zien en horen.
Ik heb dus wel een maatje voor hem geregeld omdat ik ook vind dat een paard niet alleen hoeft te staan, maar soms lijkt het wel een ondankbare hond want hij doet echt nut tegen de ander, die wel heel sociaal is.
De hengst wilt dus echt baasje spelen, de ander luister maar protesteerd ook vaak. Het gaat goed samen maar soms lijkt het het gezelschap van geeneen paard op prijs te stellen en alleen gaat het dus ook super. Wat zouden jullie doen?

Ik heb mijn oplossing maar ben benieuwd naar wat jullie zouden doen in dit geval Lachen Voor wie wil vertel ik mijn oplossing later nog Lachen