Beter 1 keer een hele goede deken aanschaffen die een tijd meegaat dan continue dekens repareren en nieuwe dekens kopen. Mijn ene paard is 1.67m. en m'n andere paard 1.70m. Eigenlijk wou ik voor alle twee een deken kopen maar ik wou eerst beginnen met een om te zien hoe het bevalt. Mijn andere paard is nl. toch nog winterhard (die ene die net gecastreerd is) dus die heeft geen deken nodig. Maar goed, deken besteld, een 195cm. En wat denk je? M'n paard van 1.67m verzuipt erin! Dus ik dat ding passen op het paard van 1.70m, verzuipt er ook in! Nou is het paard van 1.70m nog erg jeugdig, heeft nog niet zo veel body, maar je zou toch op z'n minst verwachten dat een 195 moet passen
Het paard van 1.67m. is iets aan de fijne kant gebouwd voor een KWPNer maar wel lekker vol en lange benen. Komt er dus op neer dat ik een E-pony deken (185) op mijn grote KWPN'ers moet gaan leggen! Van andere merken hebben ze wel 195cm. Is het normaal dat Rambo dekens zo groot vallen? Dan weet ik dat ik in het vervolg gewoon standaard een maat kleiner moet bestellen. Argh ik baal wel zeg. Paardje van 1.67m. staat nu onder gescheurde restanten dekens (die ie in het verleden allemaal gemold heeft). Hoop dat ik de kleinere maat voor volgende week in huis heb. Voor degenen die zich afvragen wat ik in godsnaam met Rambo dekens moet (aangezien ik vorige week een foto plaatste van mijn "ex"hengst en ik erbij in een t-shirtje in het heerlijk warme zonnetje
) Het kan hier ook koud zijn. De ene dag val je van het dak van de hitte en de volgende dag heb je een koufront en vriezen je vingers eraf (okee, overdrijven is ook een vak
) In mijn verwoede pogingen mijn wedstrijdpaard in een mooi glad velletje te houden ben ik dus continue met dekens in de weer, licht aan tot 11 uur etc. (niet dat het veel werkt, eikel heeft evengoed een syberische wintervacht, maar ach het houdt de mens bezig en als laatste redmiddel heb ik nog altijd mijn grote vriend de scheermachine }> ) 

Er ligt nu een pagony op (zelfde maat) en die ligt veel minder, hij krijgt iets schuurplekken op de borst en de deken zakt ook vaak scheef...(maar helaas is die Rambo nu gewoon te warm