Hoe de staart toilleteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Hoe de staart toilleteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:45

Hey,

Nu is het zo, de eigenaar van mijn bijrijdpony knipte altijd zijkanten bij de staartwortel weg. Nu vind ik dit echt een (..)werkje en ik vind het nog lelijk ook. Het is nu al een paar maanden aan het aangroeien en het wordt weer langer. Maar zown rommelige bovenkant vind ik dan ook weer niet mooi.

Hoe toilleteren jullie de staart? Zodat hij gewoon netjes is zoals het hoort?

Groetjes

carlijn83

Re: Hoe de staart toilleteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:00

je zit nu denk ik even in een tussen periode

of je werkt de staartwortel weer bij (knippen/scheren) of je laat t groeien tot t weer lang genoeg is om te vlechten ofzo

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:13

Gewoon laten groeien. Dat het nu niet mooi en rommelig is kun je niks aan doen. Zie je als bij mensen. Wanneer die van kort naar lang haar willen komen ze ook in een rond periode. Het kan niet in een staartje en het piekt alle kanten op. Geduld is in deze een schone zaak...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:16

Ook ik zou het aan laten groeien. Dan maar even zo'n rotte periode met een tijdje is dat wel over en dan hangt de staart er weer mooi bij.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:46

precies, lang laten groeien en alleen de puntjes aan de onderkant af en toe eens knippen als de staart te lang wordt!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:49

ja de puntjes afknippen doe ik ook maar zo recht af knippen is zo lelijk (eigen mening)