Wie weet een goede plant voor het maken een wintergroene haa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

Wie weet een goede plant voor het maken een wintergroene haa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 18:26

Ik ben van plan om langs de buitenbak en langs een stuk weiland (buiten bereik van de paarden) een haag aan te planten. Het is de bedoeling om een wintergroene haag te planten, maar alle alternatieven die ik kon bedenken zijn giftig voor paarden. Weet iemand een niet giftige soort?

Anoniem

Re: Wie weet een goede plant voor het maken een wintergroene haa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:20

Alles wat groen is in de winter, is giftig. Dus, een winterblijvende plant / haag die niet giftig is, is niet te vinden.

Wat je wel zou kunnen doen is zo'n vlechtheg maken van takken? Dat kost alleen wel flink wat tijd en heb je eigenlijk ook snoeiafval voor nodig Lachen

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:56

Tsja, dan is het niet verwonderlijk dat ik er geen kon vinden. Een vlechtheg is een leuk idee, maar dan moet ik weer op zoek naar niet giftige takken. Ik zal naar een ander alternatief moeten zoeken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:28

Een andere optie kan ook van die doornstruiken zijn? Lachen Is ook vrij dicht en een mooie afrastering Lachen

Hoe sta je tegenover bomen?

En als het buiten bereik van de paarden is, kan een haag wel gewoon Lachen

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:10

Karolien_ schreef:
Tsja, dan is het niet verwonderlijk dat ik er geen kon vinden. Een vlechtheg is een leuk idee, maar dan moet ik weer op zoek naar niet giftige takken. Ik zal naar een ander alternatief moeten zoeken denk ik.

Een vlechthek kun je maken van wilgentakken [bovendien niet scadelijk]

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:36

Een beukenhaag zou wellicht kunnen. Volgens mij is de haagvariant niet giftig (maar weet dit niet zeker). Hij blijft weliswaar niet groen, maar de bladeren blijven er wel aanhangen totdat de nieuwe groene bladeren er weer aan komen.
Een meidoorn, zoals ook al door iemand werd genoemd werkt ook goed. Wij hebben langs onze wei voor een heel groot deel meidoornhaag staan. Het is in de winter niet groen, maar wel dicht en zeker niet giftig.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 08:30

Ten eerste bedankt voor het meedenken allemaal. Een beukenhaag heb ik ook aan gedacht, maar dat geritsel langs de bak vind ik niet zo prettig als je veel met jonge paarden rijdt. Meidoorn ken ik eigenlijk niet. Ik al het eens googlen.