deze kleine weide was van voor mijn tijd eigenlijk een rijbak/paddock, maar om de grote wei dus te beschermen heb ik ze hier op gezet met als resultaat dat die nu dus zandbak is
daarlangs is nog een kleine zand paddock waar ze in de zomer s''nachts met een stalopening opstaan.
nu ben ik erg aan het twijfelen over wat te doen?
eigenlijk zou ik dit jaar mijn nu 3 jarige haf zadelmak maken en dan zou ik de rijbak dus gaan gebruiken.
maar aangezien ik een beetje onverwacht zwanger werd en dus 20 mei ben uitgeteld heb ik deze plannen uitgesteld, aangezien hij toch pas 3 is maakt dat jaartje meer ook niks uit he
dus nu heb ik een hele grote paddock van zand die ik dus in de winter wel weer ga gebruiken om ze hier overdag met hooi in te zetten zodat ze wel altijd na buiten kunnen, maar nu komt de vraag?
zouden jullie deze ''rijbak'' opnieuw inzaaien zodat ik van de zomer nog wat gras heb hier of juist niet doen zodat ik ze van d zomer ook afentoe hierop kan zetten om de 2 andere weides bij te laten trekken?
en van de winter rennen ze het waarschijnlijk weer allemaal kapot
en dan nu de grote weide, wanneer moet ik die gaan bemesten zodat het gras goed gaat groeien?
is het verstandig om er nu mest op te gooien of nog even wachten?
hoe dik moet de laag mest zijn die je erop gooit?
en hoelang moet ik de weides leeg laten voordat de paarden erop kunnen na het bemesten?
alle tips zijn welkom
ja dat heb ik bij deze dus al besloten, het heeft weinig zin omdat hetzelfde probleem zich volgende winter weer gaat voordoen en ik begin volgend jaar het rijden wil gaan op pakken, of zelfs aan het einde van dit jaar.