op stal, in de wei op de paddock of een combi??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ice_baby

op stal, in de wei op de paddock of een combi??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 13:19

hoi hoi,

wat vinden jullie het best voor jullie paarden en waarom?? en hoe staan jullie paarden gestald is dit naar je wens?

mijn paardjes staan snachts binnen in een ruime box op stro en overdag in de wei en in de winter 3 uurtjes op een paddock.

groetjes kim

8nnemiek

Re: op stal, in de wei op de paddock of een combi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:27

Het fijnst is een uitloopstal, dat is echt ideaal voor elk paard. Een gróte stal met plastic flappen ervoor zodat het niet tocht binnen, waar alle paarden samen in passen, met daar aan vast een paddock waar ze dag en nacht in kunnen lopen, en vanuit de paddock een deur naar de wei die je kan openzetten als het mooi weer is.

Mijn paard staat ook in een uitloopstal, maar wel een kleintje, met een kleine paddock, en daar aan vast een wei.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:30

Mijn paardje staat dag en nacht op de wei, met mogelijkheid om een (redelijk grote) schuilstal en de bak in te gaan.

MysticTinker: die flappen die jij noemt, lijken me ideaal!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:31

overdag hele jaar door in de wei, 's nachts op stal met open bovendeur. ze staat op matten met stro erop.

Doet ze het prima op dus ik ben tevreden Haha!

Een uitloopstal is idd het allerfijnste. Kunnen ze zelf kiezen Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:33

Ja echt geweldig zijn die dingen, wij hebben ze nog niet maar ik wil ze wel gaan aanschaffen in onze nieuwe stal.
http://www.tackroom.nl/
Bij tochtwering, daar staan ze.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:33

Topics over huisvesting rijzen de pan uit! Daar gáán we weer! Haha!

Maar om antwoord te geven op je vraag.. Ik zie mijn paard het liefst buiten, in een groep. Ondergrond maakt me niet zoveel uit, zolang er maar vrijheid, ruimte, beweging, eten en sociaal contact mogelijk is.

Ik vind het wel belangrijk dat mijn paard kan grazen dus die heb ik het liefst op gras.

En waarom? Het zijn de natuurlijke behoeftes van een paard en ik vind dat je daar zo goed mogelijk aan tegemoet moet komen. Beter voor lichaam én geest van je paard.
Er zijn de laatste tijd ook zoveel onderzoeken naar gedaan en keer op keer blijkt dat paarden hier het meeste baat bij hebben.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:39

Onze paardjes zijn verdeeld in 2 groepen. Beiden groepen hebben een inloopstal met een grote paddock. Ze staan meestal binnen als het heel slecht of heel mooi weer. We zitten in een vliegjes/daasrijk gebied (jammer genoeg) dus zomers zijn ze veel binnen te vinden.
Onze paint is eind maart aan de telling en gaat een paar dagen van te voren 's nachts op stal (4x4,5) met vlasbodem want dan hebben we de camera er op staan. Overdag gewoon weer buiten in de paddock.
We hebben wel een wei maar we willen ook zelf hooien dus daar gaan ze pas na het hooien op.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:41

mijn paarden staan alleen in de winter 's nachts op stal en verder met bar slecht weer. In de winter overdag in een paddock (met z'n allen) en in de zomer dag en nacht buiten in een groep van veulen tot oud.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:44

Het liefst zou ik mijn paard zomer en winter overdag op de wei hebben en 's nachts op stal. OP het moment is het voor de zomer gelukt, en staat hij 's winters helaas alleen een paar uur in de paddock.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:50

overdag op de wei en s nachts in de paddock met inloop stal. lijkt mij het meest ideaal. bij mij is dat gelukkig ook mogelijk!

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 14:06

ja t kan natuurlijk altijd idealer.. voor bij ons in de buurt staan ze al top.
ik zou ze echter niet volledig op het land willen hebben.. dan eerder met loopstal bij een paddock ofzo.
iig. waar ze goed in de gaten gehouden worden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:41

Ik ben voor combinatie paddock met inloopstal aangevuld met weidegang voor de afwisseling zo veel en zo lang als het land en de conditie van de paarden dat toelaat.
Met voor erg slecht weer en ziektegevallen e.d. nog stallen.

Ik wil niet meer alleen een weide. Je bent dan erg afhankelijk van het weer, de bodem van het land e.d. Als je er een paddock met inloopstal bij hebt is het veel fijner.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:00

Een combinatie van een volle wei en een kale wei. Ik heb pony's die snel dik worden, dus daarom is het fijn als ze 's avonds in de kale wei+schuilstal kunnen staan en overdag gaat de draad naar de volle wei open, zodat ze kunnen grazen. Mijn ene shet zal helaas in het voorjaar+zomer weinig gras zien ivm bevangenheidsrisico.

Maar ze staan dus wel 27/7 buiten en hebben de beschikking tot een stal om te schuilen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:02

Wij hebben ook een ruime geisoleerd inloopstal met paddock eraan. En een paar uur per dag gaat het hek naar het land open. Zo kan je paard altijd rondlopen, met soortgenoten en kun je het gewicht mooi in de gaten houden...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:05

Mijn paard staat nu met 2 ponies in een container stal. Om half 9 s ochtends gaan de deuren open tot 17 uur dan gaan ze weer naar binnen. Overdag's kunnen ze zelf bepalen wat ze doen: in de uitloop/paddock of op t weitje. Ik merk dat mijn paard t lekker naar zijn zin heeft. Hij kan heerlijk buiten lopen weer of geen weer. Soms staat in de stromende regen midden op de wie t terrein te overkijken. Ik hoop dat t nog even duurt voordat de manege weg ,moet. Dan zal deze manier van stalling niet snel meer te vinden zijn hier in de buurt helaas.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:07

Mijn paard staat overdag in de paddock (zomer wei) en 's avonds op stal. Ik heb ook bewust gezocht naar een stal waar de paarden overdag lekker naar buiten kunnen en vooral ook in een groep staan.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:12

Die van mij staan bij goed weer overdag op volle wei en savonds snachts lopen ze op het beton met mogelijkheid tot lopen op kale weide. Bij slecht weer staan ze overdag buiten op beton en kale wei en snachts op stal. Ben er ontzettend tevreden over. Helaas moest me paardje wel weer op ijzers omdat ze te snel sleet

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 15:13

capopjekop?? 27/7 ?? nouja ik begrijp jewel hoor!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:20

capopjekop schreef:
27/7

Hoe langer hoe beter! ROFL

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:23

Ik houd mijn paard het liefst s'nachts op stal en overdag op de weide. Wanneer de weersomstandigheden weidegang niet toelaten zou een paddock evt. ook een optie zijn.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:22

24/7 buiten

Desire1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:24

Mijn pony staat op dit moment op een pensionstal, hier is staat hij 2 uur per dag in de paddock met nog 3 vrienden, voor de rest, staat hij de hele dag op stal, behalve als k kom om te rijden.. of te stappen.. of te longeren.

Waarschijnlijk gaat dit wel veranderen, want wij hebben thuis een weiland en een buitenbak, dit jaar willen we er een stal bij bouwen, zodat k zelf kan bepalen wat k wil.. waarschijnlijk wordt het dan.. overdag naar buiten en 's nachts op stal.. of het moet heel erg raar weer zijn Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:05

Die van mij staan in een groepje van 8-5 op t land en 's avonds/snachts op stal

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:08

Ik heb mijn pony's aan huis staan. De 2 shetlanders staan het hele jaar door 24/7 buiten. Mijn 2 andere (rij) pony's staan in de zomer ook 24/7 buiten en in de winter alleen snachts op stal.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:12

Mijn pony staat 's nachts op stal, overdag op de paddock. Van de zomer staan ze dag en nacht op wei