Bereid om te betalen om ergens mest kwijt te kunnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Bereid om te betalen om ergens mest kwijt te kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:58

Hallo allemaal,

ik vroeg mij af of jullie dus ergens jullie mest kunnen brengen. Ik ondervind hier ontzettend veel problemen in. Ik bied dus landbouwers zelfs geld aan om mijn mest kwijt te kunnen!!

Stel: je zou heel de week door je mest kunnen wegbrengen naar iemand, heel het jaar door, heb je daar een bedrag per aanhangwagen voor over of een vast bedrag per maand???? En hoeveel is redelijk te geven voor een volle aanhangwagen mest ??? Ik heb geen geldboompje staan maar wil wel dolgraag van die mest steeds af ! Ik heb maar een klein weilandje dus daar kan de mest van 2 paarden ook niet op.... dat moet al steeds gesleept worden ...

Als kleine particulier val je overal buiten, je kunt ook die grote mestdistributeurs niet laten komen elke 3 weken voor 3 aanhangertjes mest... ja, misschien wel met een hele grote geldboom voor de deur Haha!

ik hoop op wat reacties, ik vind het zoooo moeilijk allemaal met die mest! Vooral ook omdat de agrariers steeds harder worden aangepakt op meststoffen op hun land!

Groetjes, Angelique

xX_Lisa_Xx

Re: Bereid om te betalen om ergens mest kwijt te kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:03

Zou je het zelf niet ergens heen kunnen brengen? dat je gewoon voor het mest betaald word maar het zelf brengt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:05

weet dat er bij ons op stal ook een vrouw mest komt brengen
die komt gewoon met de trekker met oplegger haar mest op de hoop gooien
heeft ze afspraak over gemaakt met de boer
die rijdt het zelf over het land (heeft vrij veel land)

en hoeveel je er voor geeft, ligt er net aan hoe de boer zelf zijn mest wegrijdt/krijgt en of hij daarvoor betaald

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:35

Ik weet alleen dat er iemand in de buurt die ook 2 pony's heeft ofzo zijn mest met een aanhangertje bij ons op stal komt brengen (boerderij, dus grote mestplaat)
Een loonbedrijf komt het dan eens in de zoveel tijd halen bij ons.

Is dat niet een idee voor je?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:37

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ervoor moet betalen. Tegenwoordig moeten wij als boeren een enorme mestboekhouding bijhouden. Ze kijken wat er van voren ingaat en wat er van achteren aan nitraten en fosfaten weer uitkomt. Elke kruiwagen mest is dus weer extra en dat moet die boer op papier wel kwijt kunnen. Wij voeren op dit moment rundveemest af, omdat wij anders ook teveel hebben ten opzichte van de hoeveelheid grond, terwijl we een aardige oppervlakte hebben.

Ik betaalde 5 jaar geleden €10 per volle aanhanger. Was een tandemasser, dus er kon heel wat op. (Ik stond toen nog in pension Knipoog ) Omdat we om de beurt betaalden was ik zo'n €10 per 6 weken kwijt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:45

idd eens informeren bij een loonbedrijf...

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:42

Het is heel normaal normaal voor boeren dat ze betalen om hun mest kwijt te raken.
Sterker nog, zodra je als boer mest afneemt, krijgen je daar geld voor.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:48

Wij hebben in de omgeving rondgevraagd of er boeren interesse in de mest hadden. Al snel 'meldde' zich een boer. Wij scheppen nu de mest op een groet kar en legen die kar aan het begin van het akkerbouwland van de boer. Hiervoor werd de mest opgehaald door een bedrijf met een grote vrachtwagen. Het leeghalen van de mestbak (3 paarden, 2x per jaar laten ophalen) kostte zo'n € 200,-. Gelukkig hebben we nu een gratis oplossing, ideaal!

Angelique: Apart dat jij je mest niet kwijt kan bij boeren, heb je al boeren geprobeerd die alleen een akkerbouwbedrijf hebben?

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:49

Bij ons wordt het als de mesthoop te vol wordt opgehaald door een loonwerker en dat kost inderdaad geld. Kun je het niet in een aanhangertje naar de gemeentelijke stort voor groene afval brengen? Dat is dacht ik gratis. Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:06

Bij mij wordt het opgehaald en hoef er niks voor te betalen!Lekker handig Tong uitsteken
Weet niet hoeveel mest je hebt en of je een plek hebt waar je het op kan slaan, maar ik laat het 1x in het jaar weghalen.
Ik heb wel alleen maar keutels en geen stro ertussen.
Dus als ik bereid zou zijn om te betalen.. tja als het niet anders kan wel

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:10

Toen wij zelf nog geen trekker hadden lieten we onze kar ook altijd ophalen door
een loonwerker a 25 euro per keer. Nu hebben we zelf een trekker en brengen het wekelijks
bij moestuincomplexen bij ons in de buurt en soms bij particulieren thuis die in de omgeving wonen.
Dus ja als het niet anders is betalen, maar liever niet Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:11

Bij ons kun je het op de plaatselijke manege brengen, je betaald dan een bepaald bedrag per box per kwartaal.
Logisch want hij moet er ook voor betalen om het af te laten voeren.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:14

Ik mag het gratis dumpen op het land van een boederij, met de afspraak, dat ik wel bij hun hooi en stro haal Lachen

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:18

Ik kon het toen bij mijn instructrice brengen voor €75 per jaar zei liet het dan 1x per jaar de mestput leeghalen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:48

Dat je betaald om je mest kwijt te kunne vidn ik neit zo gek, wij betalen 10 euro per aanhanger, net bedrag

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:03

Wij kunnen de mest gratis bij een boer kwijt echter 2x per jaar wel loonwerkerskosten om de mest daarheen te vervoeren. Ik denk een 400/500 euro op jaarbasis. Hiervoor in de plaats krijgen wij dan weer koeienmest over ons land heen.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:33

friesiszwart schreef:
Wij kunnen de mest gratis bij een boer kwijt echter 2x per jaar wel loonwerkerskosten om de mest daarheen te vervoeren. Ik denk een 400/500 euro op jaarbasis. Hiervoor in de plaats krijgen wij dan weer koeienmest over ons land heen.

Dat is best veel geld per jaar. Van hoeveel paarden is dat mest?? Tong uitsteken

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:39

Wij gooien de mest bij de buren op het land, hebben een maasland.
In de zomer wordt het gewoon op een mesthoop gegooid en dan in de tuin gebruikt- moestuin- Ja

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:41

Wij hebben verschillende adresjes waar we het kunnen brengen, omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op elke week een volle kar met mest Tong uitsteken
Maar als wij het naar de manege brengen, betalen we 7,50 euro voor een volle kar. Als we het naar een boer brengen kost het niks, maar die wil het niet elke week hebben Knipoog

Paardloos27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:25

Soms kun je ook een afspraak maken met bijvoorbeeld een manege. Dat je voor een bepaald bedrag per maand je mest daarheen kunt brengen.

Dat is misschien een optie voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:27

Betalen is heel normaal hoor.
Morgen komt hier een boer mest op ons land doen...wil hij dat voor niets blijft de poort op slot Lachen

Er zijn ook bedrijven die een soort container bij je neer zetten. Is die vol komen ze hem ophalen.
Uiteraard tegen betaling Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:49

Ik betaal niets ervoor, En ben dat ook niet van plan.
Sommige krijgen zelfs nog betaald als ze t mest krijgen en in grote hoeveel heden wegbrengen.
wij brengen het wel zelf weg, trouwens,.

Bij de gemeente kun je het trouwens gratis brengen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:54

Ligt aan de gemeente bij onze gemeente mag je ook voor elke aanhanger gaan betalen en moet je ook nog eens uren ind e rij gaan staan wachten

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:53

Wij brengen onze mest bij een (buurman)boer.
Wij betalen daar 50,- per jaar voor, wat ik een heel redelijk bedrag vind...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:58

bij meeste gemeentes kan je het wegbrengen. ik zit er zelf ook mee sla het nu maar op maar weet nog niet waar ik het van de zomer allemaal ga laten want wil wel weer plek hebben voor komende winter en hier in de buurt wil ook niemand het hebben