golven in de vacht bij fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

golven in de vacht bij fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 22:58

mijn fries heeft op zn kont golven. hij heeft niet echt een wintervacht gewoon een korte vacht is niet gechoren en heeft wel een deken op het is wel erg mooi om te zien maar zou het ook een betekenis hebben?
verder is hij gezond glanst enorm.
Flutterby schreef:
**
Afbeelding

(weet niet of foto zichtbaar is?) op deze foto is het beetje zichtbaar. het zit als je de punt van mn zweep pakt naar boven kijkt zie je wat golven.

Sheran

Re: golven in de vacht bij fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:00

Veel Friezen die ik ken hebben dat ook Lachen. Ben wel benieuwd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:43

Mjin merrie is een Gelderse en heeft dat ook. Zelf heb ik het idee dat het met zweten te maken heeft en het daarna opdrogen onder een deken. Het is namelijk de dag na het rijden altijd veel meer, dan een dag dat ik niet gereden of gelongeerd heb. Het stoort mij niet en ook mijn paard glanst me tegemoet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MA6U7LY.jpg

xX_Lisa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:59

op onse manege is een paard en die had dat over zijn hele rug/buik/hals etc. en het was na het rijden nog erger door zweet enz. nu hebben ze hem geschoren en het hielp wel, is het bij jou ook erger na het rijden?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 10:11

nee maakt niet zo heel veel uit of hij gezweten heeft of niet. hij droogt meestal onder zweetdekentje en dan als hij goed droog i krijgt hij zn winterdeken pas weer op

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:35

dat had mijn verzorgfjord .. dat kryg je ook neit weg met de borstel :S

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:41

Ik heb eens gelezen dat paarden met golven en/ of krullen in hun haar een verstoorde stofwisseling hebben. Ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo is of een fabeltje maar dat zou je dan eens moeten navragen bij je dierenarts.