Ervaring All Weather Tuft bodem en Omheining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

Ervaring All Weather Tuft bodem en Omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 15:50

Hallo,
Wie heeft er ervaring met een All Weather Tuft bakbodem?

Wij zijn ook opzoek naar een goedkope bakomheining. Het moet dus geen omheining zijn van een duur houtsoort.
Misschien een combinatie van Hout en Lint/band ?

Groetjes,

PollyB

Re: Ervaring All Weather Tuft bodem en Omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:06

Wij hebben houte palen in de grond ( kan ook bielsen ) met ijzeren buizen daar tegen aan. Ook nog 2 x stroom draad.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:15

PollyB schreef:
Wij hebben houte palen in de grond ( kan ook bielsen ) met ijzeren buizen daar tegen aan. Ook nog 2 x stroom draad.

Wij hadden voor de bodem een schot bedacht en dan beoband. Dat schot zodat de bodem niet wegkan.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:20

Zou wel op passen met het rotten van het houd bij een schot.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:26

Wij hebben gebruikt azobé hout een hardhout soort die bijna niet rot. Paarden kunnen er niet van eten, er hoeft dus geen draadje meer langs. Het hout is echt lood en lood zwaar maar onverwoestbaar Haha! wij hebben het gebruikt gekocht, afkomstig van de bodem van een schip!! Succes Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 20:53

Wij wilde een houten onderkant of ja een schot en dan via de palen naar boven gewoon lint, beoband.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:45

Onze buurtjes hebben al enige jaren een All Weather Tuft bodem en eerlijk gezegd zet ik daar toch wat vraagtekens bij.
Ja, je kunt inderdaad onder alle weersomstandigheden rijden en stuiven doet het niet.
En wie 's winters les staat te geven krijgt geen last van koude voeten Vork .
(Alleen een andere boer/buurman moppert over stukken vloerbedekking en autostoel in zijn land, maar goed dat is een erkende zeurpiet).
Maar wat ik echt een nadeel vind, is dat de bodem wel erg (te) zacht is.
Ik zou er zeker geen sprongetjes op maken b.v.b..
Veel rollen met een rolblok is echt een must om de zaak niet te zacht te laten worden.
En ik zou als je voor deze bodem gaat eerst eens infomeren bij de gemeente of deze bodem mag zonder vergunning.
In pricipe is het afval wat je stort.
Maar All Weather is hij zeker!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:15

niet springen, idje ? Ik heb vroeger lang in een all weather bak gereden, en die is idd all weather. Haha! Regen, vorst, allemaal geen probleem. Ja En dat was nochtans een veel gebruikte springpiste (zelf nooit in gesprongen, dus geen ervaring mee) dus kan mij niet echt goed voorstellen dat die te zacht zou zijn ? Maar ja, 't kan natuurlijk wel zijn dat die bak alle dagen plat gewalst werd, dat weet ik niet.

In België mag zo'n bodem niet zonder vergunning, zover ik weet. Vermoed dat dat in Nederland wel niet veel anders zal zijn ? Tenslotte gaat het toch om zeer bodem-vreemd materiaal. Lachen

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:29

Het zou best kunnen dat springen wel kan als je idd dagelijks rolt en als zo'n bak intensief gebruikt wordt, dat weet ik niet, maar als dat niet zo is, dan zakken de paarden wel erg diep weg bij het landen.
Ja Jokari, ik ben bang dat je hier zonder vergunning deze bak niet mag aanleggen.
Versnipperde autostoelen kom je nu eenmaal niet zo gauw in het wild tegen
Clown .

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 16:23

Als het goed is zorgt de onderneming voor alles dus ik neem aan dat ze niet voor niks zijn geweest ?

Citaat uit de offerte: Opdracht gever draagt zorg voor alle benodigde vergunningen en bescheiden; Knipoog

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:42

Wij hebben de All weather Tuft bodem in de stapmolen. Het is al de hele winter een zachte, natte bodem eigenlijk. Ik raad het je dan ook niet aan. Kan me niet voorstellen dat het fijn is om op te rijden. Die snippers liggen inderdaad overal *LOL*

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:40

Ezmee schreef:
Als het goed is zorgt de onderneming voor alles dus ik neem aan dat ze niet voor niks zijn geweest ?

Citaat uit de offerte: Opdracht gever draagt zorg voor alle benodigde vergunningen en bescheiden; Knipoog

Nee dus. De opdracht
gever zijn jullie, niet dat bedrijf.
Zoals je het hier zet, moeten jullie dus voor de vergunning zorgen.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 23:07

idje schreef:
Ezmee schreef:

Nee dus. De opdracht
gever zijn jullie, niet dat bedrijf.
Zoals je het hier zet, moeten jullie dus voor de vergunning zorgen.

Oeps foutje... Bloos Als het goed is kan dat gewoon maar goed de tijd zal het leren. Haha!