Bevroren modderpieken slecht voor de hoefzolen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Bevroren modderpieken slecht voor de hoefzolen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 16:37

In de uitloop bij de stal is wat tot gisteren modder was met hoefprinten en dus pieken en bulten nu keihard bevroren. M'n tinker gaat er zo raar op, m'n merrie met veel kleinere hoefjes maalt er niet om. Kan het kwaad dat ze op die pieken gaan staan voor de hoefzolen? Haal ik ze beter binnen tot het gaat dooien?

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:07

Ze kunnen zoolkneuzingen krijgen. Zie het als lopen op grind. Sommige paarden ehbben nergens last van, anderen lopen gevoelig.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:01

Ik heb de paarden er gewoon uitgegooid hoor,ze voelen het zelf wel aan en lopen wel voorzichtig.
Normaal knalt maffick met bokkesprongen en keihard galloperen door t land,maar nu deed ie t rustig aan.
Ik hou hem absoluut niet op stal,daar word hij allen maar knetter van

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:52

Wij hebben hetzelfde probleem, eerst was de grond zeik-nat, nu levensgevaarlijk Scheve mond !
Ik heb dan ook besloten, ze voorlopig niet op de paddock neer te zetten! Nu heb ik wel het grote geluk, dat we een kleine stal met allemaal particuliere paarden zijn, opgedeeld in 3 partijen. De mensen van die andere 2 partijen, werken allemaal overdag en zetten hun paarden met regen of dit koude weer, niet buiten. (Bij één partij is de paddock nog niet klaar).
Dat betekent, dat ik die van ons lekker in de buitenbak kan zetten Knipoog !
Ze gaan van 9.00 uur tot 15.oo uur naar buiten. Wel-is-waar niet zolang ze gewend zijn, maar altijd nog 100 x beter dan niets!
in het weekend willen de anderen hun paarden natuurlijk ook een paar uur buiten zetten, dan gaat dit natuurlijk niet, maar meestal rijd ik in het weekend veel en zijn ze toch genoeg buiten Knipoog !