Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Waarom zijn boxen met tralies zo slecht voor een paard? Nou omdat een paard buitengewoon gefrustreerd raakt als hij z'n natuurlijke gedragspatroon van ruiken, aanraken en de rest van het lichaam van het andere paard aanraken geblokkeerd wordt. Het werkt voernijd in de hand en andere uitingen van frustratie
Citaat:Om maar te zwijgen over boxen met dichte zijwanden met uitzicht op een blinde muur, of uitzicht op andere paarden. Dat is uiterst bedreigend voor een paard om een soortgenoot te zien of te horen, maar verder geen contact te kunnen maken.
Citaat:Om maar te zwijgen over boxen met dichte zijwanden met uitzicht op een blinde muur, of uitzicht op andere paarden. Dat is uiterst bedreigend voor een paard om een soortgenoot te zien of te horen, maar verder geen contact te kunnen maken
Redrumfox schreef:Ik ben het grotendeels met je eens maar denk eraan dat niet iedereen de mogelijkheden heeft om op deze manier paarden te houden. Daarbij komt dat er zat paarden zijn die dolgraag op stal staan; mijn paarden dollen het liefst de hele dag in het zonnetje met hun maatjes en dan hoef ik ze ook niet op stal te zetten want dan gaan ze onmiddelijk in protest, maar als het regent en waait zijn ze me dankbaar als ze in hun warme droge stalletje staan. Deken is ook geen optie > pardusz vernielt ze bij het leven en een veulen een deken op doen begin ik niet aan.
Edit: even wat weggehaald voordat ik afgemaakt word..
ikenindi schreef:Redrumfox schreef:Ik ben het grotendeels met je eens maar denk eraan dat niet iedereen de mogelijkheden heeft om op deze manier paarden te houden. Daarbij komt dat er zat paarden zijn die dolgraag op stal staan; mijn paarden dollen het liefst de hele dag in het zonnetje met hun maatjes en dan hoef ik ze ook niet op stal te zetten want dan gaan ze onmiddelijk in protest, maar als het regent en waait zijn ze me dankbaar als ze in hun warme droge stalletje staan. Deken is ook geen optie > pardusz vernielt ze bij het leven en een veulen een deken op doen begin ik niet aan.
Edit: even wat weggehaald voordat ik afgemaakt word..
en dan zeg ik op mijn beurt: regel eerst dat je alles goed voor elkaar hebt voor je een paard aanschaft...
Ecudes schreef:Dat ik mijn paard in de sport wil hebben en dat ik in hartje Den Haag wil wonen daar hoeft (naar mijn mening) mijn paard geen last van te hebben. Dat betekent gewoon langere reistijd naar een goede stal (en goed is in mijn ogen in de eerste plaats dagelijks naar buiten, en dan de rest van het eisen pakket zoals een goede bak).
KiWiKo schreef:Arabesk schreef:Waarom zijn boxen met tralies zo slecht voor een paard? Nou omdat een paard buitengewoon gefrustreerd raakt als hij z'n natuurlijke gedragspatroon van ruiken, aanraken en de rest van het lichaam van het andere paard aanraken geblokkeerd wordt. Het werkt voernijd in de hand en andere uitingen van frustratie
voernijd wordt ontwikkeld door te moeten "vechten" voor voer, seperaat voeren door middel van afscheidingen tussen paarden geeft juist rust in het voeren, en zorgt ervoor dat een paard in alle rust kan etenCitaat:Om maar te zwijgen over boxen met dichte zijwanden met uitzicht op een blinde muur, of uitzicht op andere paarden. Dat is uiterst bedreigend voor een paard om een soortgenoot te zien of te horen, maar verder geen contact te kunnen maken.
Er zijn paarden die dat juist een veilige omgeving vinden....... echt
Ik ben absoluut voorstander van buiten, het liefst zo veel mogelijk........ Een paard hoort op de wei, moge dat duidelijk zijn.....
Citaat:Al met al vind ik de paarden juist heerlijk rustig binnen op stal. Ze relaxen, ze kwebbelen, ze nemen hun rust. Dat doen ze buiten bijna niet omdat ze in beweging worden gehouden door de hengsten. Buiten is er geen tijd om rustig te slapen of te rollen, laat staan te liggen, en dat doen ze toch graag hier! Naar binnen gaan doen ze op tempo, naar buiten moet ik ze bijna slepen...
Muzefee schreef:Wij zijn ook compleet anders, wij hebben nu ook een dak boven ons hoofd etc. De hele samenleving, incl. de dieren, past zich aan en ik denk dat het zaak is dat te accepteren.
Zammie schreef:Wat bedoel je hier nu mee? dat zij het niet goed doet? Omdat haar paarden bij slecht weer op stal staan?
KiWiKo schreef:en als je nou een paard heb die in de sport meeloopt?? EN hartje den haag woont???
er zijn mensen met andere intresses, andere situaties dan jijkan zomaar gebeuren