problemen met huurder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

problemen met huurder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 17:33

Hoi,

beetje moeilijk verhaal maar ik het zelf een verzorgpaard (al 9 jaar) bij een vrouw aan huis.
Nu hebben we een stal over sinds 2 jaar. Eerst heeft een goede vriendin die gehuurd, maar omdat zij haar paard weg wilde doen, is ze bij ons gegaan. Sinds maart 2007 huurt iemand anders de stal. een compleet vreemd persoon voor ons, maar ze is eerst even komen kijken, en het leek ons wel een geschikt iemand (je wil natuurlijk niet jan en alleman op je erf). Ik kreeg in het begin dat ze bij ons stond nogal vaak van mensen te horen: Staat die bij jou? Pas maar op want die zevert alles bij elkaar!!!. Ik had zelf toen nog zoiets van: het zal allemaal wel meevallen. Tot echter een paar maanden later. Ze haalt alleen haar paard binnen, laat de rest buiten staan. Zet 's morgens haar paard op de wei, de rest laat ze binnen staan (wij zetten normaal gewoon 4 stallen open, en ze lopen zelf naar buiten). Wij hebben afgesproken, dat ze of allemaal buiten, of allemaal binnen. Maar niet 1 op de wei en de rest op stal of andersom. Dit met het oog op gek doen in de wei of stal.
Ze probeert ons nu een beetje uit heb ik het idee, en ze probeert de eigenaresse en mij tegen elkaar uit te spelen. Zo krijg ik te horen: ja paarden waren niet gevoerd toen ik om 10 uur hier kwam. Dus dat heb ik ook maar weer gedaan. Terwijl de eigenaresse had gezegd: ik slaap morgen uit, dus ik voer tegen half 11. Mocht je eerder hier zijn, kun jij dan eventueel voeren? Ja is goed.
En zo nog meer van die dingen. Ik heb het hier met de eigenaresse over gehad (is ook een hele goede vriendin), en zij vindt de sfeer op stal er niet beter op worden.
Nu kreeg ik net weer smsjes:"Waarom is dit en dit op"? maar echt op zo'n kortaf toontje. meer snauwerig.
Ik rij zelf 's avonds, maar als ik haar auto zie staan, rij ik rustig terug naar huis om vervolgens een uur later te gaan. Puur omdat ik er geen zin in heb om na een dag (lees 13 uur) gewerkt te hebben, ook nog een hoop gezeur aan mijn kop te krijgen.
Staleigenaresse gaat haar morgen uitnodigen voor een gesprek met z'n 3en, en dan haar met haar neus op de feiten drukken. Echter is dit op iedere stal waar ze heeft gestaan (en dat zijn er veel) al gebeurd, met alleen maar gel*l achter je rug om naderhand als resultaat.
Jullie snappen natuurlijk wel dat ik daar geen zin in heb!

Wie o wie heeft er tips voor mij (en de eigenaresse) om dit tactisch op te lossen (lees: haar de laan uit te sturen)

alvast bedankt

jesito

Re: problemen met huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:24

Weg ermee zou ik zeggen, zeker als ze al op meer stallen deze problemen heeft veroorzaakt.
Zulke mensen lopen zich telkens weer tegen de lamp.
Je kunt ze beter kwijt dan rijk zijn denk ik.
Dit zijn mensen die vinden altijd wel iets om te zeiken en zullen altijd alles op andere schuiven, want zei zijn geweldig.
Daarbij vind ik mensen tegen mekaar opzetten erg smerig en die mocht van mij dus der biezen pakken en gaan.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:29

gewoon eerlijk zijn! daar bereik je naar mijn mening toch het meeste mee...
geef haar een maand de tijd om een nieuwe stal te vinden en dan weg wezen!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:45

weg wezen is inderdaad de optie die nog open staat, puur omdat ze niet verandert. Maar door alle problemen op andere stallen, kan ze hier in de regio niet meer terecht. (ze heeft gewoon overal al gestaan). Als we haar dus een maand geven, dan weet ik voor 99 % zeker dat ze niet kan gaan, want ze heeft niks, of het is te duur (ze leeft van ww). En dat kan ik dan haar paard niet aandoen, om het beestje bij wijze van aan de poort te zetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:48

Gewoon eerlijk zijn en wegsturen per 1 maart. Kunnen jullie nog mooi op zoek naar een nieuwe stalgenoot.

Wat dat betreft fijn dat het geen grote stal is en dat jij en de pensioneigenaresse elkaar goed kennen, dan lukt het minder snel om jullie tegen elkaar uit te spelen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:50

Ik zou proberen in het gesprek duidelijkheid te scheppen. En te vragen waarom ze dit en dat doet. Wanneer dit vervolgens niet veranderd dan zou ik ook zeggen dat ze binnen nu een maand een andere plaats moet zoeken. Heel sneu wanneer ze dat niet vindt, binnen een maand. Dan heeft ze niet genoeg gezocht Bloos En wanneer al het andere te duur is, paard verkopen.
Het is niet jullie probleem dat ze een andere stalling niet kan betalen. Dat moet niet een reden zijn om haar niet weg te sturen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:52

daar heb je gelijk in coby, maar ik vind het dan zielig voor het beest... (beestje is zowiezo zielig met zo'n baas haha) en nee ik ben niet penny. Vind het wel zwaar l*llig om iemand mee weg te sturen. Maar ik kan de eigenaresse dat ook niet alleen laten doen, puur omdat ik er meer van mee heb gekregen dan zij.
Maar bedankt voor jullie tips!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:01

vooral niet voorzichtig brengen, dit komt vaak niet over of wordt naar waarheid verdraaid!!
Duidelijk zijn . Het klikt niet, en ze gaat heel anders om met mede stal genoten als jullie gewend zijn dus ,,,,,toedels Haha!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:28

het zal inderdaag My way or the highway worden. Wat is een redelijke termijn? Ze betaalt per de eerste van de maand. 1 maart vind ik dan zelf niet reeel eigenlijk ( is over 2,5 week al) maar 1 april duurt me eigenlijk te lang (;))

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:26

ja ,je hebt toch wel rekenschap te houden met het feit dat het paard er niet de dupe van moet worden, dus ik zou haar toch tot 1 april te geven, met de tip dat eerder vertrekken ,zeker niet als straf gezien wordt Vingers aflikken

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:38

Mogelijke nieuwe stalgenoot biedt zich aan Haha! Haha! . Ik heb je al een pm gestuurd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:40

eerst duidleijk gesprek hebben, persoon aanspreken op de dingen en maand aanzien
gebeurd er nog steeds hetzelfde, em verbeterd e rniks, dan kan je altijd per die datum opzeggen, en haar maand tijd geven wat anders te zoeken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:59

Dingen niet te overhaast willen doen.
L * llen achter iemand zijn rug om is niet netjes, maar weet je eigenlijk ben je geen haar beter want jij l*lt nu wel over je stalgenoot op bokt.

Duidelijk scheppen is wonderbaarlijk makkelijk. In de trant van misschien zijn we niet duidelijk geweest maar zo en zo zijn de regels waar je je aan te houden hebt.
Uit slapen en dan om half elf maar de paarden voeren nou dat zou ik als pensionklant ook van uit mijn vel springen want dat kan met paarden gewoon niet. Een paard is gebaat bij regelmaat.

Gewoon met haar gaan praten en netjes houden. Regels op papier zo staat het en daar houden wij ons aan. Allemaal ondertekenen klaar.
Vooral ook belangrijk de wederzijdse opzegtermijn. Uiteindelijk is dat voor beiden redelijk je weet wat je aan elkaar hebt en wat de regels zijn zonder misverstanden en dergelijke.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:53

Idd wegsturen per 1 April, als ze dan niks anders heeft kunnen vinden heeft zij pech gehad maar de afspraak is dan 1 April weg. Daar heeft zij zich maar aan te houden! Ze moet blij zijn dat ze nog de tijd krijgt om iets anders te zoeken joh..
Als zij zich niet aan de regels kan houden, en zo brutaal is en op elke stal al word weggestuurd, vind ik het dom dat ze er nog niks van heeft geleert. En idd, als andere stallen te duur zijn; is der eigen schuld had ze maar geen paard moeten kopen want zoiets kon ze verwachten!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:38

Citaat:
Dingen niet te overhaast willen doen.

dat wil ik ook zeker niet, daarom gaan we eerst een gesprek aan, en geven haar nog een kans.

Citaat:
L * llen achter iemand zijn rug om is niet netjes, maar weet je eigenlijk ben je geen haar beter want jij l*lt nu wel over je stalgenoot op bokt.

Ook dat klopt, maar zonder naam en toenaam, en omdat ik graag tips wil hebben van mensen die misschien ook in zo'n situatie hebben gezeten (of zitten)

Citaat:
Uit slapen en dan om half elf maar de paarden voeren nou dat zou ik als pensionklant ook van uit mijn vel springen want dat kan met paarden gewoon niet. Een paard is gebaat bij regelmaat.

Ook daarin moet ik je gelijk geven, maar als de paarden normaal tussen 9 en 10 gevoerd worden, maakt dat half uurtje ook niet uit. de avond ervoor krijgen ze dan ook iets later eten, de tijden tussen het voeren blijven nu wel gelijk.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:57

Tja bij ons krijgen ze al om kwart voor acht te eten, dan zou half elf drie chagerijnige paarden betekenen. In ieder geval kun je niks anders doen dan met het meisje gewoon praten en haar een kans geven.
Ik heb eens bij een stal gestaan waar ook geroddeld werd tot en met terwijl de goed betalende pensionklanten die ook roddelen overigens want wie doet dat nu nooit er toch de dupe van werden.
Jammer genoeg zijn er gewoon mensen die zich geen houding kunnen geven en soms is dat onwil en soms is dat een bepaalde vorm van onzekerheid.

Ik zou dus zeggen praat met haar dat het zo niet langer gaat hoe we dat samen op kunnen lossen.