transportband als opstaande rand in de rijbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alban

transportband als opstaande rand in de rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 16:35

Wij zijn van plan om dit voorjaar een nieuwe rijbak aan te leggen en denken erover om als opstaande rand gebruikte rubberen transportbanden te gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee? En waar zijn deze te verkrijgen ?
Zelf wonen we in Zeeland, dus een adres een beetje in de buurt stellen we zeker op prijs, hoewel transport binnen Nederland ook te regelen valt.

Alban

Re: transportband als opstaande rand in de rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:24

Is dit nog nooit door iemand eerder gedaan???

Alban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:46

Tot nu toe komt er helemaal geen feedback.
Is het dan een dom idee om rubber als opstaande rand te gebruiken om de houtchips, tapijtsnippers of tuft in de bak te houden? Het lijkt ons veiliger,zeker met wat jonge ruitertje, dan hardhouten planken. ik heb het wel gezien in eb en vloed bakken om het water vast te houden. Maar er moet toch vast wel iemand zijn die dit al eerder heeft gezien of toegepast.
Wij willen graag jullie mening lezen!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:38

nee, mijn vriend heeft ook meerdere bakken aangelegd en hij vindt het ideaal om als zijkant te gebruiken.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:55

Waar ik rij hebben ze dit volgens mij ook. Je moet er niet op gaan leunen want het schiet er zo af. En ook geen paarden achter zetten. Maar voor rijbak is het goed bruikbaar.

Cynthia_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:58

IK denk ook dat het voor een rijbak wel bruikbaar is. Zolang er maar goed mee om gegaan wordt.

Alban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:04

Wij willen het ongeveer 10 cm in het zand zetten en 20 tot 30 cm boven het zand , voornamelijk om de tuft binnen de bak te houden. En dan vastzetten op de palen. We zijn er nog niet uit wat dan de paalafstand moet zijn. We hebben grote moeite om adressen te vinden waar gebruikt transportband verkrijgbaar is.
Wie kan ons verder op pad helpen?