aluminium trailerbodem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elisahtje

aluminium trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:23

Dag allemaal,
Lang geleden is mijn pony een keer door een houten bodem van een trailer gegaan. Ik wil nu een nieuwe trailer gaan kopen en dacht aan een aluminium bodem. Maar nou hoorde ik net dat deze bodems heel veel herrie maken. Sommige paarden gaan er zelfs niet in door het kabaal dat de hoeven veroorzaken, heb ik me laten vertellen...
Weet iemand hier meer van?
groetjes

SJANNE_DARK

Re: aluminium trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:38

Ik denk dat de meeste trailers het wel kunnen verdragen. Je hebt het over een pony dus heel zwaar zal het niet zijn. Trailers zijn er op gebouwd om een zwaar gewicht te vervoere en heeft ook nog weerstand als er een paar stampen van een paard op komt. Ik zelf denk dat de bodem van die trailer niet hellemaal goed was. Heb het zelf mee gemaakt maar aan de buiten kant was niets te zien maar van binnen uit was het aan het rotten omdat het niet goed onderhouden werd.
Maar heb geen ervaringen met een alminium bodum dus daar kan ik je niet mee helpen.

ikke

Re: aluminium trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:02

Aluminiumrot ga jij niet herkennen. Er wordt bij de bouw (nog) geen rekening gehouden met contactcorrosie en de bodem rot dus vrolijk weg, zonder dat jij het in de gaten hebt, vallen de gaten in je bodem. Het probleem is dat het niet vandaag of morgen gebeurt, maar op het moment dat ze door de bodem gaan, heb je een echt probleem. Een houten bodem die rot is, zal eerst gaan veren en zompige geluiden maken, maar je pony zakt dan nog niet door de bodem. Aluminium geeft het gewoon op en je pony staat een halve meter lager, ZONDER waarschuwing vooraf.