Onrustig tijdens eten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Onrustig tijdens eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 15:48

Ik geef Jo af en toe een paar scheppen energie-arme muesli. Gewoon omdat ze daar zo van kan smullen. Nu zie ik de laatste tijd dat ze met haar voorbeen op de grond slaat tijdens het eten. Alsof het haar niet snel genoeg gaat ofzo (terwijl die muesli met een snelheid naar binnen wordt geslobberd waar je u tegen zegt).

Waarom zou ze dat doen?

jesito

Re: Onrustig tijdens eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:56

Dat is toch niet goed dat schrokken , je paard kan zich flink verslikken, probeer eens een pluk hooi te mengen onder de meusli dan moet ze wel rustig eten en kan ze geen grote happen ineens pakken.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:25

Ja wat zei zegt, dan zou het moeten werken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:27

Je kunt bijvoorbeeld ook een steen of iets in de voerbak leggen. Dan moet ze meer moeite doen voor haar muesli.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:42

Dat slaan met de voorbeen deed de mijne eerst ook (toen ik hem nog maar net had). Het is waarschijnlijk gewoon een teken dat ze het lekker vind.. En idd, een steen in de voerbak leggen zoals andere zeggen, (ik heb een liksteen in zijn voerbak liggen). Gaat al een stuk rustiger dan!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 16:03

Oh, die ligt er al. Het restant van haar himalayasteen. Het is niet echt schrokken, maar wel erg enthousiast omdat ze het waarschijnlijk ZO lekker vindt.
Ik vond dat slaan met het been een beetje gefrustreerd overkomen, maar het kan dus ook gewoon zijn dat ze het nog lekkerder vind dan ik al dacht. (binnenkort maar weer eens naar de boerenbond dan)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:05

een steen kun je ook proberen maar vaak creeren ze daar toch nog handigheid in om toch snel te eten en een liksteen vind ik niet zo goed.
Zo krijgen ze iedere voerbeurt heel veel zout binnen terwijl een zoutblok juist is zodat ze het zelf aan kunnen passen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:05

laat lekker smullen zou ik anders zeggen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:31

Is idd een teken dat ze bang zijn dat je het er weer weg haalt en dat ze dus alles voor zichzelf wil hebben/gulzigheid. Misschien eens wat minder erin doen en net wat hier al genoemt is, er een liksteen bij in leggen, dan duurt het wat langer.

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:05

Silence schreef:
Je kunt bijvoorbeeld ook een steen of iets in de voerbak leggen. Dan moet ze meer moeite doen voor haar muesli.

'n Liksteen. Ziek

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:43

Mijn paard deed dat ook en vooral dat schrokken, later kreeg hij daar dus ook koliek van en moest ik van de dierenarts er een steen ofzo opleggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:45

Maanling schreef:
Ik geef Jo af en toe een paar scheppen energie-arme muesli. Gewoon omdat ze daar zo van kan smullen. Nu zie ik de laatste tijd dat ze met haar voorbeen op de grond slaat tijdens het eten. Alsof het haar niet snel genoeg gaat ofzo (terwijl die muesli met een snelheid naar binnen wordt geslobberd waar je u tegen zegt).

Waarom zou ze dat doen?

lekkere honger. ze vind het zooooo lekker dat ze uit ongeduldigheid met haar benen gaat staan trekken.
eerst hooi voeren en als ze dat halverwege op hebben pas krachtvoer gaan geven dan eten ze langzamer.

en verder lekker laten gaan,met muesli kan het geen kwaad als ze wat staan te schrokken, eventueel een dikke steen in de bak leggen zodat ze daarmee heen en weer moeten schuiven en langer over hun eten doen,maar geeft niks hoor Haha!

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:32

Mijne staat ook altijd met de voorbenen te schrapen, ze schrokte eerst des basis brok ook super snel op, nu mix ik de brok met een beetje lucerne, moet ze veel beter op kauwen, en gaat dus ook rustiger, dat schrapen doet ze nog steeds, maar ik zie er geen ernst in.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:43

jaa idd iets in zn voerbak leggen

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:14

misschien heb je een keer het weer weg gepakt en dan denktze dat je dat weer doet en dan wil ze heet snel op eten omdat het anders misschien word weg gepakt denk ik dan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 09:30

Neuh... dat kan het niet zijn. Ik let nl heel erg op dat ik nergens meer bij in de buurt kom als ze eenmaal aan het eten is. Ik wil geen voernijd kweken.
Ik ga dus maar mee in de reakties dat ze het gewoon doet omdat ze het ZO lekker vindt. Ze krijgt niet veel, dus ik laat haar maar lekker dooreten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:02

De mijne doet dat al jaren. Gewoon ongeduld, zo lekker vindt ze het. Geen zorgen om maken. Vervelend vond ik wel dat haar veulen het ook binnen de kortste keren deed. Hadden we 2 jengels staan te smullen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:15

Mijn paard schrokt ook vreselijk erg haar voer naar binnen.
Wat ik normaal deed was slobber geven, maar dat eet ze niet meer.
Ik geef nu granenmix in combinatie met luzerne van subli zodat ze beter moet gaan kauwen en dat gaat prima

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:30

mischien moet je op een grooteren afstand van haar af gaan staan en alle anderen paardje ook iets verder weg zetten , want het kan dat ze denk dat iemand haar eten afpakt.
En is zou ook een staan / lik steen of hooi in dat help altijd !!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:33

Op bovenstaande bericht van mij wil ik toevoegen.
Ik heb 2 bakstenen in de voerbak gelegd, dit helpt ook heel goed. Zo moet ze net wat meer moeite doen het eten te pakken.

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 11:35

Mijn paard doet dat al jaren, volgensmij doet ze dat zodat ze het sneller kan opeten..
Of ze vind het lekker
maar ik ga ook idetipmet iets in haar voierbakleggen doen kijken of het al wat minder word dan.