Paardenomheining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1

Paardenomheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:40

Hallo,

ik heb een vraagje. Ik en mijn papa gaan een paddock bouwen.. en onze achterburen verkopen hun houten omheining.[tweedehands dus]
(het is een mooie omheining van hout, goed onderhouden,...) en mijn vader vroeg hoeveel deze kost per meter en hij moest een bod doen. alleen weten we niet hoeveel zo'n omheining ong. kost wat zouden jullie er voor geven?

en er is ook een poort bij hoeveel kost dit ongeveer..?

Zo zet het er ongeveer uit maar donkerder van kleur
Afbeelding

Groetjes skrolan

JUSTXME1

Re: Paardenomheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:01

niemand een idee?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:11

Ik heb zelf geen idee en denk dat het moeilijk is een schatting te maken.
Ik denk dat je het beste kan nagaan door wie de omheining geplaatst is. Offerte aanvragen voor het aantal meter, hetzelfde type hout, de hoogte etc. Ook moet je nagaan hoeveel jaar de omheining er staat, hoe de staat van onderhoud is (uiteinden van de palen in de grond,zijn deze nog goed?, zijn er barsten in de planken of zijn er kapotte planken bij), of je de omheining zelf moet uithalen of dat die netjes voor je klaar ligt. Allemaal dingen waar je rekening mee moet houd met de prijs.

Je zou ook kunnen kijken wat de prijs is per paal en de planken afzonderlijk. En dan gezien het aantal palen en planken narekenen.
Wees ook niet te snel met je bod je kan hem altijd nog naar boven doen als ze het te weinig vinden (niet zo laag dat je zo op de tenen trapt natuurlijk) want omlaag gaat meestal niet.

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:13

ik moet de palen er zelf uithalen..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:53

Je moet denk ik ook eerst weten wat het hun heeft gekost, hoelang het er al staat en hoe de planken en palen er nu uitzien.
Als je hem er zelf uit moet halen daar zijn hun natuurlijk ook weer bijgeholpen, is weer wat om rekening mee te houden qua prijs.
Wat shabbay al zegt, zijn goeie tips!

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:14

Het zijn mensen die daar juist wonen dus ze weten de prijs niet.. maar hoeveel hebben jullie bv betaald ?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:19

lastig, ik zou vragen wat hun uiterste prijs is en vanuit daar verder onderhandelen.

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:23

ja maar de mensen kennen er zelf denk ik ook niks van en hadden zeker niet verwacht dat we die omheining wilden overkopen.. maar ze zullen denk ik een vrij laag bod al aannemen want ze hebben dat geld nodig voor hun verbouwingen enz..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:35

Ik zou gewoon eens op internet kijken of bij plaatselijke houthandel wat die balken en palen kosten, want als het zo is als op de foto kan je het makkelijk zelf maken.

Maar vaak moet je nog wel een stroomdraad/lint op die omheining zetten, anders kunnen paarden er aan gaan eten.

Ik zie op marktplaats al (weide)palen staan voor zo'n 2 euro per stuk, dus dan nog de planken erbij zal ook wel zoiets kosten per meter. dus lijkt mij 4 euro per meter best reeel?

JUSTXME1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:47

ok bedankt nu heb ik toch zoal een richtprijs. Ik had ook op internet gezien maar bij houthandels staan bijna nooit prijzen :s