[Gevr] Tips minimale afmeting paddock pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myke

[Gevr] Tips minimale afmeting paddock pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:29

Hoi,

Ik heb een vraagje. Wat vinden jullie nu de minimale afmeting voor een paddock waar 2 ponies van 1.40cm op komen te staan tijdens de wintermaanden? Daaraan ook nog een kleine schuilstal gebouwd (formaat staat hiervan al vast). Gaat niet om een penny-vraag in deze Bloos

PB mag ook en foto's met voorbeelden ook gewenst.

Dank. Gr Myke

8nnemiek

Re: [Gevr] Tips minimale afmeting paddock pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:56

Minimale maat.. zo groot mogelijk Knipoog
Je kan een pony natuurlijk al in een paddock van 4 bij 4 meter zetten, maar als je wil dat ze lekker kunnen rondrennen dan heb je natuurlijk een groter stuk nodig.
Een kleine bak is 15 x 30 meter. Een kleine longeercirkel is dus 15 x 15 m. Misschien heb je iets aan die maten Lachen

xxxivitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:14

Myke schreef:
Hoi,

Ik heb een vraagje. Wat vinden jullie nu de minimale afmeting voor een paddock waar 2 ponies van 1.40cm op komen te staan tijdens de wintermaanden? Daaraan ook nog een kleine schuilstal gebouwd (formaat staat hiervan al vast). Gaat niet om een penny-vraag in deze Bloos

PB mag ook en foto's met voorbeelden ook gewenst.

Dank. Gr Myke

bij ons zijn de paddocks 15 x 17 meter en daar staan in de winter maanden de paarden/pony's met zijn tweeen in

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:00

Mijn paddock is 20x30 en dan hebben ze nog een schuilstal van 8x4 tot hun beschikking. Buiten de paddock en de schuilstal hebben ze ook nog een bestraat stuk van ca. 300m2. Momenteel alleen 1 KWPN'er en 1 IJslander.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:10

Ik zou ook minstens 20x20 aanhouden, minimaal Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:25

Wij hebben een schuilstal van 3 bij 6 in een paddock van 16 bij 16 waarvan een deel bestraat is.
Er staan 2 paarden en een grote D-pony in.
Op zich gaat dit prima, maar een iets groter zanddeel zodat we er ook nog in hadden kunnen longeren was beter geweest. Het zanddeel is nu zo'n 11 bij 16, dat is wat te smal om te longeren.

Vaak hebben ze er een extra stukje bestrating (5 bij 5?) bij en overdag mogen ze ook wel los in onze buitenbak van 20 bij 60 voor de afwisseling en omdat daar meer ruimte is om te spelen en te rennen (de 2 ruinen spelen regelmatig, verder rennen ze weinig)
Vroeger stond mijn pony alleen in een paddock van zo'n 12 bij 18. Daar kon ik nog net een beetje in rijden of longeren en hij kon er voldoende in bewegen, maar het was wel wat saai voor hem.

Is het alleen voor de winter of is dit het enige stukje waar ze het hele jaar door op buiten kunnen lopen? Mijn paarden zijn erg blij met afwisseling. Na een nacht op stal zijn ze blij weer buiten in de paddock te staan. Na een aantal uren paddock zijn ze blij dat ze de bak er bij krijgen. Na een dag in paddock en bak zijn ze blij als ze nog even het grasland op mogen...
Zolang de bodem het toelaat lopen ze bij mij zoveel mogelijk op het land. (dag en nacht of 1 van beiden en korter naarmate de bodem slechter wordt)

hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding

het hele jaar door in alleen een kleine paddock, kan dan volgens mij best gaan vervelen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:20

Wij hebben twee paddocks de een is ongeveer 40 x 30 met nog een paadje eraan naar de stal. De andere is ongeveer 40 x 25 met nog een stuk eraan dat ook naar de stal leid, dat is voor twee shetten.