wie kan mij vertellen hoe ik het beste manen kan trekken zodat er een stukje afgaat maar er zo min mogelijk manen er helemaal af gaan! ik heb vaak als ik ze trek dat ik er voor de helft alleen het laatste stukje eraf gaat en de andere helft er helemaal mee uit gaat wie heeft hier een oplossing voor?
Met een mesje snijden, of alsje handig bent met een schaar daarmee plukkig knippen.Heb ooit een paard getrokken en ander met de schaar, van de getrokkene dachten ze dat die met de schaar gedaan was. Trek nu nooit meer, vind ik niet zo paardvriendelijk meer. Waarom zou je trekken doen als het anders/fijner kan. Mijn eigen paardje heeft gewoon lange manen
Met trekken gaan ze er inderdaad bijna allemaal helemaal uit, als je dikke manen wil dan zul je niet meer moeten trekken, maar inderdaad snijden of met een uitdunschaar. Zo kun je ze heel natuurlijk uitziend afknippen
Ik knip eerst en daarna met een uitdunschaat het een beetje natuurlijk uit laten zien (dit laatste moet ik nog doen )... Snijden vind ik er ook heel mooi uitzien.
Trekken vind ik toch altijd het mooiste er uit zien.. Maar aangezien paardje lief daar anders over denkt (lees: hij HAAT manen trekken) en ik kan hem er geen ongelijk in geven.. Knip ik het, als je een beetje plukkerig knipt (niet alles in een strakke lijn) ziet het er vaak best goed uit!
ik knip het ook gewoon, eerst recht, en daarna even een paard ongelijke knipjes er door heen doen, dan ziet het er natuurlijk uit. die van mij haat ook het trekken, dus daar ben ik maar mee gestopt