Anti-rol singel ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Anti-rol singel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 13:22

Wesco

Re: Anti-rol singel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:25

als een paard wil rollen rolt hij . dit zal alleen zijn rug kunnen beschadigen

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:29

Een vriendin van mij heeft ook zo'n singel voor haar bijna 3 jarige arabier. Die heeft ze omdat haar paard anders zich regelmatig vast rolt zonder zo'n singel. Als haar paard nu gaat liggen kan ze niet omrollen. Dus ook niet vast liggen.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:31

Een kennis van mij had een paard dat zich bijna elke nacht vastrolde in de stal. Zij heeft hem toen zo'n anti-rol singel omgedaan en nooit meer last gehad.
Het beschadigd de rug niet, het paard kan gewoon plat liggen, maar kan niet omrollen. Dus heel geschikt voor op stal, niet voor buiten.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:31

daar is het idd voor, niet zodat ze niet vies worden maar tegen het vast rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:33

Wat is er dieronvriendelijk aan?
Als je niet weet waar het voor is moet je geen er geen mening over vormen...

Het is idd voor het voorkomen van vastliggen op stal.
Die beschadigen zich helemaal, dus dier onvriendelijk om dat te voorkomen?
nee niet echt...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:03

ik weet wel waar het voor gebruikt word .
maar ik blijf het niet echt dier vriendelijk vinden, maar het is lastig als je paard zich steeds vast rolt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 16:16

runningkawa schreef:
Wat is er dieronvriendelijk aan?
Als je niet weet waar het voor is moet je geen er geen mening over vormen...

Het is idd voor het voorkomen van vastliggen op stal.
Die beschadigen zich helemaal, dus dier onvriendelijk om dat te voorkomen?
nee niet echt...

je hoeft echt niet zo fel te reageren hoor ik vraag alleen maar een mening van andere mensen omdat het er in mijn ogen niet echt diervriendelijk uitziet omdat als een paard tog een poging tot rollen wil doen die zich dan ook net zo goed kan bezeren aan die stang op zn rug .. lijkt me ook niet echt lekker ondanks dat het wel beschermd tegen vast liggen in de stal.
en ik weet echt wel waar het voor is hoor ik weet niet waar jij uit opmaak dat ik niet weet waar het voor is ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:53

Ik doelde op meisislief
Jij vraagt er nog naar, meisislief maakt het als feit.
Verder ben ik niet fel, maar gewoon recht door zee.
Hoe kan iemand nu beoordelen of het dierontvriendelijk is als men niet weet wat het is....als je ooit een paard vast hebt zien liggen zeggen je ook nooit dat het lastig is dat hij vast ligt...het is namelijk wel meer dan lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:56

Als stallen groot genoeg zouden zijn of paarden 24 uur per dag buiten konden staan is zo'n singel helemaal niet nodig. Ik zekere zin vind ik het dus wel dieronvriendelijk.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:58

runningkawa schreef:
Ik doelde op meisislief
Jij vraagt er nog naar, meisislief maakt het als feit.
Verder ben ik niet fel, maar gewoon recht door zee.
Hoe kan iemand nu beoordelen of het dierontvriendelijk is als men niet weet wat het is....als je ooit een paard vast hebt zien liggen zeggen je ook nooit dat het lastig is dat hij vast ligt...het is namelijk wel meer dan lastig

Wie zegt dat ik het maak als een feit , de enige die dat doet ben jij.
Hoe weet jij of ik wel of niet weet waar het voor gebruikt word Rolleyes

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:00

RedPassion schreef:
Als stallen groot genoeg zouden zijn of paarden 24 uur per dag buiten konden staan is zo'n singel helemaal niet nodig. Ik zekere zin vind ik het dus wel dieronvriendelijk.

amen
en als je paard wel in een grote stal staat en zich steeds vast rolt dan heb je gewoon pech dat je paard dat doet .
ik zou denk ik niet snel voor zo'n singel kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:00

Omdat je dat duidelijk uit je berichten kunt halen...

Juist hele grote stallen zijn eerder gevaarlijk, daar gaat een paard juist rollen en rolt dan vast.
In een kleinere stal weten gelukkig de meeste dat ze alleen maar kunnen liggen en niet kunnen rollen

En als jou paard dat elke week doet, dan praat je niet meer over pech..
Met wat pech gaat het zo verkeerd dat hij nooit meer bereden kan worden...of erger

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:04

runningkawa schreef:
Omdat je dat duidelijk uit je berichten kunt halen...

leg mij geen woorden in de mond

Als mijn paard dat zou doen dan zou ik op zoek gaan naar een andere stallingsmogelijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:05

runningkawa schreef:
In een kleinere stal weten gelukkig de meeste dat ze alleen maar kunnen liggen en niet kunnen rollen

En dat is lekker diervriendelijk Frusty

Mijn pony's hebben een grote schuilstal, er ligt er nooit 1 vast hoor. Toen ik stage liep op een hengstenhouderij met kleine stallen gebeurde het om de haverklap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:05

over kort door de bocht gesproken
En inhoudelijk reactie ook zeg die eerste van die 2

Als of stalling voor het oprapen ligt Lachen
En als hij dat doet in de ene stal, waarom zou hij in een andere stal niet gaan rollen dan?
Dat ligt aan het paard Lachen

Edit:
Ow je hebt een edit...ik leg je geen woorden in de mond, ik lees wat ik lees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:06

zucht

is 3x 3 onvriendelijk.....
dat is een standaard stal, daar liggen er vaak maar weinig vast
Juist stallen die groter zijn 4 x 5 die geven dat gevaar

En heel raar dat ik dan toch helemaal het andere heb ervaren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:09

Ik vind 3x3 onvriendelijk ja, zeker als paarden daar uren in moeten staan. Maar dat is een andere discussie.

Ik denk ook dat die paarden eerder in de stal gaan rollen, omdat ze niet vaak de kans krijgen het buiten te doen. Dat zal het wel zijn, die van mij staan altijd buiten dus rollen daar wel en liggen af en toe in de stal als het buiten nat is.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:10

runningkawa schreef:
over kort door de bocht gesproken

Als of stalling voor het oprapen ligt Lachen
En als hij dat doet in de ene stal, waarom zou hij in een andere stal niet gaan rollen dan?
Dat ligt aan het paard Lachen

Als je goed zoekt dan kan je een andere stalling vinden , ik zou dan zoeken naar een schuilstal

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:11

meissielief schreef:
amen
en als je paard wel in een grote stal staat en zich steeds vast rolt dan heb je gewoon pech dat je paard dat doet .

Jij hebt denk ik niet zovaak meegemaakt dat een paard vast rolt ? Het kan slecht aflopen helaas hoor dus om nou te zeggen dat je dan maar 'gewoon pech' hebt wanneer je paard dat doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:11

Dat zou kunnen dat dat op die hengstenhouderij zo was.
Ik heb op springstallen gereden met de gewone standaard maat, heel soms lag er een vast maar dat was dan een paard dat uit de opfok kwam.
Maar eigenlijk was het zeldzaam. Maar daar kwam alles eruit, elke dag lekker buiten.

Wel waren er wat grote stallen (eigenlijk voor als een merrie een veulen moest krijgen)
En die werd ook gebruikt als de rest vol was en daar gebeurde het dus echt heel regelmatig.
Paarden hadden het idee dat ze ruimte hadden, maar die was toch kleiner als ze dachten. En dan was het raak....en das alles behalve leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:13

SusieQ87 schreef:
meissielief schreef:
amen

Jij hebt denk ik niet zovaak meegemaakt dat een paard vast rolt ? Het kan slecht aflopen helaas hoor dus om nou te zeggen dat je dan maar 'gewoon pech' hebt wanneer je paard dat doet..

Ja is lastig en pech..meer niet...
Zegt genoeg...dus ik heb besloten die enorm ervaren griet maar links te laten liggen..beter voor het bokt nivo en mijn bloeddruk Tong uitsteken Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-08 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:14

runningkawa schreef:
Dat zou kunnen dat dat op die hengstenhouderij zo was.
Ik heb op springstallen gereden met de gewone standaard maat, heel soms lag er een vast maar dat was dan een paard dat uit de opfok kwam.
Maar eigenlijk was het zeldzaam. Maar daar kwam alles eruit, elke dag lekker buiten.

Wel waren er wat grote stallen (eigenlijk voor als een merrie een veulen moest krijgen)
En die werd ook gebruikt als de rest vol was en daar gebeurde het dus echt heel regelmatig.
Paarden hadden het idee dat ze ruimte hadden, maar die was toch kleiner als ze dachten. En dan was het raak....en das alles behalve leuk

Okee, is wel logisch dan.
Op die hengstenhouderij kwamen de paarden er alleen uit om gelongeerd/gereden te worden, dus als ze eens wilden rollen moest dat wel in de stal, vandaar waarschijnlijk. Het is ook vreselijk als een paard vastligt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:15

Ik ken zat paarden die in een heel grote box, waar ze alleen 's nachts in stonden, toch vast kwamen te liggen. Sommigen weten het zelfs te presteren als ze een hectare gras hebben om te rollen, dan toch met hun been in het draad te belanden. Kan de stal niet helpen, het draad niet, de eigenaar ook niet, het paard maakt gewoon een ongelukkige keuze met betrekking tot de plek waar hij neerploft.

Als je met zo'n singel kunt voorkomen dat dit gebeurt, en dan bedoel ik op stal want voor het land lijkt 't me niet geschikt, zie ik daar geen bezwaar tegen.
Helaas heb ik vaak genoeg paarden aangetroffen die zichzelf vast hadden gerold (nogmaals: in echt grote boxen) en dát is pas paardondvriendelijk. Als het meezit kun je 'm de andere kant op hijsen, als het tegenzit is er een been gebroken of het paard in shock. Als je dat met zo'n beugel kunt voorkomen: prima toch?
Nu staan mijn paarden niet 24/7 op stal, maar stel nou dat dat wel zou zijn (ondenkbaar, maar toch, stel..), Dan zou ik er wel bewust voor zorgen dat het paard elke dag een fijne zandplek krijgt om te rollen. Want volgens mij is lekker rollen wel een van de meest favoriete bezigheden van de meeste paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:15

Ja zulke stallen heb ik eigenlijk altijd gemeden...dat is niet mijn manier van paarden houden.
Om een stage adres te vinden zal die keuze niet altijd zo groot zijn, maar om gewoon zo te mogen rijden wel Lachen Gelukkig