http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2827

lijkt mij naar mijn zeggen een beetje paardonvriendelijk..
wat voor meningen hebben jullie hierover ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:Wat is er dieronvriendelijk aan?
Als je niet weet waar het voor is moet je geen er geen mening over vormen...
Het is idd voor het voorkomen van vastliggen op stal.
Die beschadigen zich helemaal, dus dier onvriendelijk om dat te voorkomen?
nee niet echt...
runningkawa schreef:Ik doelde op meisislief
Jij vraagt er nog naar, meisislief maakt het als feit.
Verder ben ik niet fel, maar gewoon recht door zee.
Hoe kan iemand nu beoordelen of het dierontvriendelijk is als men niet weet wat het is....als je ooit een paard vast hebt zien liggen zeggen je ook nooit dat het lastig is dat hij vast ligt...het is namelijk wel meer dan lastig
RedPassion schreef:Als stallen groot genoeg zouden zijn of paarden 24 uur per dag buiten konden staan is zo'n singel helemaal niet nodig. Ik zekere zin vind ik het dus wel dieronvriendelijk.
runningkawa schreef:Omdat je dat duidelijk uit je berichten kunt halen...
runningkawa schreef:In een kleinere stal weten gelukkig de meeste dat ze alleen maar kunnen liggen en niet kunnen rollen

runningkawa schreef:over kort door de bocht gesproken
Als of stalling voor het oprapen ligt
En als hij dat doet in de ene stal, waarom zou hij in een andere stal niet gaan rollen dan?
Dat ligt aan het paard

meissielief schreef:amen
en als je paard wel in een grote stal staat en zich steeds vast rolt dan heb je gewoon pech dat je paard dat doet .
ik zou denk ik niet snel voor zo'n singel kiezen
SusieQ87 schreef:meissielief schreef:amen
en als je paard wel in een grote stal staat en zich steeds vast rolt dan heb je gewoon pech dat je paard dat doet .
ik zou denk ik niet snel voor zo'n singel kiezen
Jij hebt denk ik niet zovaak meegemaakt dat een paard vast rolt ? Het kan slecht aflopen helaas hoor dus om nou te zeggen dat je dan maar 'gewoon pech' hebt wanneer je paard dat doet..
runningkawa schreef:Dat zou kunnen dat dat op die hengstenhouderij zo was.
Ik heb op springstallen gereden met de gewone standaard maat, heel soms lag er een vast maar dat was dan een paard dat uit de opfok kwam.
Maar eigenlijk was het zeldzaam. Maar daar kwam alles eruit, elke dag lekker buiten.
Wel waren er wat grote stallen (eigenlijk voor als een merrie een veulen moest krijgen)
En die werd ook gebruikt als de rest vol was en daar gebeurde het dus echt heel regelmatig.
Paarden hadden het idee dat ze ruimte hadden, maar die was toch kleiner als ze dachten. En dan was het raak....en das alles behalve leuk
Gelukkig