Ik sta op een gezellige stal die goed bevalt. Ik sta in het gedeelte waar volpension is, hier betaal ik €265 voor.
Er wordt dan dagelijks gemest en gestrooid, 2x biks, 2x hooi en 1x binnen en buiten zetten.
Het bevalt goed alleen het lijkt me ook lekker om wat meer verzorging om me te nemen wat betreft de stal. Zoals het uitmesten etc.
Tevens kan je kiezen op deze stal voor halfpension voor €235. Hierbij moet je dan zelf uitmesten, zelf bix kopen (mijn paard krijgt geen bix) en zelf savonds binnen zetten. Mijn paard staat in de ochtend groep dus hiervoor zou dit niet gelden.
In de zomer is er tevens bij beide weiland beschikbaar.
Mijn paard krijgt dus geen bix, daar betaal ik dus voor zonder dat ik het gebruik. Bovendien vind ik zelf mesten wat fijner, we hebben nu een soort potstal die echt elke dag vies is waar alleen de mestballen worden geschept. Op zich niks mis mee, maar aangezien mijn paard echt elke nacht ligt vind ik een bijna hele droge ondergrond beter. Ook het voordeel dat ik €30 bespaar.
Ik ben een full time student, rij binnekort af met de auto, savonds kan ik gebracht worden.
Voordeel:
- zelf box bijhouden qua schoonheid
- niet betalen voor iets wat ik niet gebruik (bix)
- zelf hoeveelheid hooi kunnen aanpassen op arbeid (zelf klaar te zetten)
Nadeel:
- échte verplichting tot elke dag om te mesten
- soms als je weinig tijd hebt gaat mesten voor rijden opzich is dat niet zo'n groot probleem
- paard moet intern in stal weer verhuizen naar andere box
- box waarin ie nu staat is erg mooi en goede kwaliteit
Wat moet ik doen?

zat ik ook te denken!
, ik maakte me alleen een beetje boos over het feit dat er iemand de stal waar ik sta op deze manier te kijk zet met foto's en het webadres in het profiel. Vind ik niet fair, als je niet tevreden bent moet je dat persoonlijk bespreken en niet op een openbaar forum.