Omheining paddocks???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Omheining paddocks???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:50

Hoi,

Wij gaan bij onze nieuwe woning paddocks maken.
Iemand raadde ons aan om de omheining van Beo-band te maken omdat dat veiliger is voor de paarden mocht er wat gebeuren.
Wij wilde het eerst van hardhout maken maar dat raadde hij ons dus af.
Nu mijn vragen aan jullie:
Van welk materiaal is jullie omheining van de paddocks? En waarom hebben jullie dat materiaal gekozen als omheining?
Voor wie Beo-band voor de paddocks heeft:
Wat vinden jullie van dat Beo-band ?
Moet het niet eens in de zoveel tijd vervangen worden vanwege het slap gaan hangen?

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen en willen beantwoorden.

NatasjaM

Re: Omheining paddocks???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:39

Ik heb er gewoon stroomdraad 8mm dik omheen. Is goedkoop en heb er nog nooit problemen mee gehad.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:41

hoe ziet dat beo band eruit? volgens mij hebben wij dat namelijk ook en knapt dat als er teveel druk op komt.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:45

PeterV @ [VSW] BeoBand!!

Op deze post staat een mooie foto. Ik heb ook interesse om eventueel een groot perceel mee te omheinen ipv met hout. Veel goedkoper en geen onderhoud. Langs de binnenkant blijft een schrikdraad nodig.
Blijkbaar moet je bij het plaatsen veel (gemotoriseerde) trekkracht gebruiken zodat het later niet doorhangt ?
Ik zou wel eens foto's wil zien van een band die er al, laat ons zeggen, 5 jaar hangt.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:52

Het lijkt wel erg op wat wij hebben, maar wat ik een risico vind is omdat er geen stroom op staat, dat de paarden erin gaan hangen om net dat ene plukje gras te krijgen enzo. Dat hebben wij gehad. Toen brak hij dus, vandaar dat ik me afvraag of dit hetzelfde is.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 12:55

@ Jantie: Wij waren ook van plan om er dan wel een schrikdraadje voor te doen om te voorkomen dat de paarden er overheen gaan hangen. Maar ben zo bang dat het na heel veel tijd uit zich zelf gaat doorhangen. Ben daarom ook weleens benieuwd hoe het er inderdaad na ongeveer 5 jaar uit ziet.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:12

Volgens de eigenaar van die foto is het na 5jaar nog precies hetzelfde. Er werd wel mechanische spanning gebruikt bij het plaatsen, beetje zoals het plaatsen van een pantanet bekaertdraad.
Het wordt blijkbaar ook in Dubai gebruikt, dus van de warmte zou het toch geen nadeel mogen ondervinden.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 16:50

Jantie schreef:
Volgens de eigenaar van die foto is het na 5jaar nog precies hetzelfde. Er werd wel mechanische spanning gebruikt bij het plaatsen, beetje zoals het plaatsen van een pantanet bekaertdraad.

Ben misschien een beetje Blond, maar wat is dat voor draad Bloos Haha! ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:20

persoonlijk zou ik ook niet voor hardhout kiezen
vind ik te hard
in geval van nood heb ik liever dat het hek breekt dan dat mijn paard breekt Lachen
je hebt ook kunstof omheiningen , maar ben niet hlemaal bekend met wat er gebeurt als et breekt ( scherpe randen/punten ) en wanneer het breekt (welke krachten er nodig zijn

en ook andere houtsoorten met een iets lager breekpunt zouden een optie kunnen zijn , helaas komt daar meestal wel wat meer onderhoud bij kijken (beitsen oid )

beoband heeft een kennis van me ook altijd gehad toen ze nog zelf een stal hadden , die was er erg tevreden over...
idd wel een lijntje stroom erlangs ivm erover heen hangen

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 17:41

draumpje schreef:
persoonlijk zou ik ook niet voor hardhout kiezen
vind ik te hard
in geval van nood heb ik liever dat het hek breekt dan dat mijn paard breekt Lachen
je hebt ook kunstof omheiningen , maar ben niet hlemaal bekend met wat er gebeurt als et breekt ( scherpe randen/punten ) en wanneer het breekt (welke krachten er nodig zijn

en ook andere houtsoorten met een iets lager breekpunt zouden een optie kunnen zijn , helaas komt daar meestal wel wat meer onderhoud bij kijken (beitsen oid )

beoband heeft een kennis van me ook altijd gehad toen ze nog zelf een stal hadden , die was er erg tevreden over...
idd wel een lijntje stroom erlangs ivm erover heen hangen

Kwam zelf op het hardhout omdat daar minder ondehoud aan zit en omdat ze dat niet heel erg kapot kunnen bijten en ik dan dus geen stroomdraadje hoef te gebruiken(we willen treurwilgen langs de paddocks plaatsen tegen de verveling, daar kunnen ze dan aan knabbelen en die hangen dan natuurlijk tegen het stroomdraad).
Maar toen die man dus zei dat ik dat beter niet kon doen i.v.m de veiligheid, dacht ik inderdaad van daar zit wel wat in natuurlijk(een paard van hem had ook ooit een ongeluk gehad, die heeft hij dus in kunnen laten slapen). Vind veiligheid het belangrijkst.
En toen zei hij ook dat je tegenwoordig van die stroomkastjes hebt ook al hangt er een wilg of tig takken tegen aan dat die het toch gewoon goed blijven doen. En dat ze het dan echt wel nog steeds voelen als ze het aanraken. Wist helemaal niet dat dat bestond, bij ons nu als er takken tegen aan komen dan doet die het al bijna niet meer.

Denk dat ik dan toch maar voor dat Beo-band ga met een stroomdraadje erboven/langs.

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 00:16

kennen jullie equisafe? dat is van kunststof met geintergreerd stroomdraad. mij lijkt dit erg handig en mooi n veilig)
(www.equisafe.nl)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:20

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 06:50

jacqentrav schreef:
kennen jullie equisafe? dat is van kunststof met geintergreerd stroomdraad. mij lijkt dit erg handig en mooi n veilig)
(http://www.equisafe.nl)

Dit lijkt mij toch wel veilig

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 12:06

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:51

ik heb geen flauw idee Bloos

zal ik het voor je navragen bij me op stal?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 15:47

ellepel schreef:
ik heb geen flauw idee Bloos

zal ik het voor je navragen bij me op stal?

Als je dat zou willen doen heel graag Lachen .

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:43

mijnlieverd schreef:
Jantie schreef:

Ben misschien een beetje Blond, maar wat is dat voor draad Bloos Haha! ?

http://www.ikwileenhek.nl/cgi-bin/store ... tanet.html
In Vlaanderen is dat een zeer populaire omheining tussen tuinen maar om die te plaatsen moet je dus goed spanning er op steken.
Ik zag vorig weekend een omheining met Beo Band die er al enkele jaren hing, die hing nog zeer strak maar was per paal extra goed vastgemaakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:44

ik heb even nagevraagd bij me op stal en bij ons hebben ze Lariks hout gebruikt voor de omheining Haha!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 16:32

ellepel schreef:
ik heb even nagevraagd bij me op stal en bij ons hebben ze Lariks hout gebruikt voor de omheining Haha!

Thanks voor het navragen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:28

Ik ben zelf een voorstander van houten omheiningen met bovenlangs een stroomdraadje tegen het knagen aan de hekken..Het Beo-Band vind ik persoonlijk niet mooi, omdat ik dus op meerdere plekken gezien heb dat het heel lelijk gaat lubberen en je het dus niet meer strak krijgt omdat het door het weer enz heel raar scheef en los trekt...Persoonlijk ben ik zelf dus voor houten hekwerk en langs de bovenrand dun stroomdraadje Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:45

Wij hebben een deel beoband en daartussen stroomdraad. Werkt prima!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:06

Wel grappig Haha! Ik heb ook interesse in beo-band omwille van het prijzenaspect maar voor iedere tegenstander vind ik een voorstander. Wel valt het me op dat de meeste voorstanders beo band zelf gebruiken en de tegenstaanders niet ?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 13:29

Hahaha,had een paar berichtjes terug neer gezet dat ik toch maar beo-band ga gebruiken, maar toen begon ik toch weer te twijfelen hahaha. Dus na lang piekeren en nadenken en navragen bij mensen met paarden uit onze omgeving denk ik toch maar dat ik gewoon hout ga gebruiken voor de paddocks. Heb nu ook geen tijd meer om erover na te denken want over 3 maanden gaan we dus verhuizen naar onze nieuwe stek en dan moet het gewoon af zijn en het moet nu besteld worden hahaha.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:57

Onze paddock is net helemaal klaar.

Dit materiaal:
Afbeelding

Maar dan hebben we een donkere kleur.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 14:12

We hebben zelf een schriklint van 2 cm breed. Goed zichtbaar en het komt los uit de sluitingen als er een paard in vast komt te zitten. Dit is me twee keer gebeurt en beide keren was het lint losgekomen, ook een paal, maar paard had niks.

Mooie omheingen allemaal!