Muizenoverlast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

staroo

Muizenoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:18

Deze winter lijkt het wel of we 10 x zoveel last van muizen hebben dan andere jaren. Zelfs in de motorblokken van onze auto's zitten ze en hebben daar hele stukken isolatie weggevreten. 3 dure vliegendekens zijn kapotgevreten, een gat in een sjabrak en zelfs de binnenrand van een cap, zweetdekens en ik weet niet wat nog meer. Ik word er helemaal gek van. We hebben een kat en willen daarom niet met muizengif aan de gang want dan krijgt de kat ook het gif binnen. We hebben 5 vallen staan en in de zadelkast hebben we een apparaatje opgehangen en daar komt dan een geluid uit met hoge tonen, daar zouden muizen voor op de loop gaan, nou het helpt geen barst. Het voer is goed weggeborgen en de tonnen zitten potdicht, alles wat we maar doen om de overlast te verminderen heeft geen resultaat. Wie kan ons bruikbare tips geven om van deze plaaggeesten af te komen? Buiten het feit dat ik er doodsbang voor ben ben ik het zo zoetjes aan spuugzat dat er al voor 100 en euro's aan materiaal is kapotgevreten.
Laatst bijgewerkt door Tessa op 03-02-08 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: capslock uit titel verwijderd

Flew

Re: MUIZENOVERLAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:20

Mij is altijd verteld dat muizen niet van grote open ruimtes houden. Goed opruimen dus? Nagelbijten / Gniffelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:22

Ik denk dat je het beste alles goed weg kan stoppen. Dekens in een dichte (zadel)kast waar ze niet in komen, voer inderdaad in een ton met deksel, en de vloer altijd goed schoon houden, zorgen dat je alle gaatjes dichtmaakt.. Dan is het voor de muisjes ook niet leuk meer en zullen ze wel ergens anders een plekje zoeken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:24

Alle echt bruikbare tips die ik kan geven zijn geloof ik zwaar verboden en zeer muis-onvriendelijk Clown

Extra doosjes met gif langs alle randjes van de ruimte zetten! Lachen

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:25

Zout op de staart leggen. Dan blijven ze zitten en kun je ze oppakken.. Vork

Nee, ik denk dat je inderdaad het beste met muizenklemmen kunt gaan vangen. Mijn vader doet ook wel gif in een vierkant bakje. Die is dan helemaal dicht en zit er alleen een gat in, zodat er precies een muis doorheen kan gaan. Zo kunnen de katten er niet bij en gaan de muizen wel dood. Je kunt ook een rond gat maken in een klein poetsbakje of gereedsschapkistje, dan kun je makkelijk het gif bijvullen.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:27

Gelukkig heb jij last op stal van muizen, want ik heb ze thuis, zonder permissie Bloos
Misschien kan je de stalkat mee naar huis nemen voor een poosje. In de tussentijd kan je rattengif neer laten leggen door de gemeente (mag je namelijk neit zelf doen).

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:29

Je zadelkast afsluiten is een goede tip maaaar... als je weet dat een volwassen muis maar een gaatje van 0.7cm nodig heeft om doorheen te kruipen..? Boos!
Ik strooi mottenballen in mijn kast, en pepermuntolie. Aan de lucht van beide dingen hebben ze een hekel. Het werkt wel iets.
Dekens heb ik al niet eens in mijn kast, ja, fleecedeken en uitrijdeken, maar die zitten in een oude grote, goed afgesloten poetskist.

Wat ik zelf ook zo goor vind is die muizenkeutels overal, en die &*( beesten pissen ook overal overheen! Gatverdamme, ZO smerig vind ik dat!! Ik haat muizen Boos!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:32

wij hebben last van ratten. Ik weet alleen geen andere oplossing dan rattegif. Of je zou muizen vallen moeten plaatsen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:35

Flew schreef:
Mij is altijd verteld dat muizen niet van grote open ruimtes houden. Goed opruimen dus? Nagelbijten / Gniffelen

Ja, ja maar hier is alles goed opgeruimd en het valt me op als ik langs de weg loopt dat het krioelt van de muizenholen. Zo'n doosje waar een muis in kruipt lijkt me wel wat maar als die er in kan dan kan hij er toch ook weer uit? Elja we hebben geen stalkat het is onze huiskat! We hebben de paarden aan huis, maar er wordt goed op gereageerd, toch een hart onder de riem! Pling

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:39

Een bakje vol met eukalibtus (weet niet hoe je t schryft)
Maar bijvoorbeeld in ajax spul (vloeibaar) en in nog wat van dat soort dingen zit eukalibtus in en daar kunnen ze niet tegen!
heb ze sinds toen niet meer in en om me kast heen gehad.
En ik had ze dus als ik me kast open makt in me kast lopen.
Ze kwamen me kast in als ik tydens het ryden me kast open had laten staan en dat biks en graan ligt er natuurlijk in(nu in tonnen)
maar is misschien een idee,En natuurlijk muizenkorrels!:P

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:45

meer katten?
ik heb nog 5 super muizenvangers in de aanbieding, zelf vangen Clown

maar even serieus, wij hebben hier momenteel 9 katten en strooien rijkelijk met muizengif, de katten komen er niet aan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:50

Alles in voertonnen proppen. Is een poedersuiker, maar als ze nergens meer bij kunnen gaan ze vanzelf weg

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:54

Ja Dana daar wordt aan gewerkt, één kat is in "opleiding" gekheid maar die is uit het asiel en die is als projectkat geplaatst d.w.z. die moet heel goed begeleid worden, dus die kan en mag nog niet naar buiten, maar van 't voorjaar moet hij er ook aan geloven. Wel hebben we een fles eucalyptusolie als badolie gevonden en dat is nu in de zadelkast gezet, uit 3 vallen is de kaas opgegeten en ze zijn niet dichtgeklapt! Boos! Huilen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:54

gewoon geen eten in je kast bewaren, dus ook geen paardensnoepjes of muesli of wortels, in mijn kastje zitten ze dan ook niet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:57

Het enge van dat gif vind ik dat een muis zich lekker vol eet, hij wordt sloom, de kat vangt hem, eet hem op en krijgt zelf gif binnen.. Ik zou dat dus nooit neerzetten (daarnaast ook een érg nare, langzame, pijnlijke dood voor die muisjes)

Wat je wel kan doen: een grote. hoge ton neerzetten met lekker ruikend voer erin, en dan wachten totdat de muisjes erin vallen Tong uitsteken En dan als je er genoeg hebt gevangen zet je ze een paar kilometer verder in het veld weer uit Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:59

geloof me, in een stal is altijd eten, al ruim je alles op, biks in tonnen, ze eten ook van het stro/hooi.....
er is maar 1 oplossing......
op een flatje gaan wonen Clown .... nee gekheid, k heb alle dekens en dekjes hangen, en niets op de grond liggen, hier dus geen schade van de muizen, zodra er iets op de grond ligt, zijn die kleine huftertjes erbij Clown

hier zijn in al die jaren nooit katten ziek geworden MT. daar zijn ze te zinnig voor....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:01

staroo schreef:
Ja Dana daar wordt aan gewerkt, één kat is in "opleiding" gekheid maar die is uit het asiel en die is als projectkat geplaatst d.w.z. die moet heel goed begeleid worden, dus die kan en mag nog niet naar buiten, maar van 't voorjaar moet hij er ook aan geloven. Wel hebben we een fles eucalyptusolie als badolie gevonden en dat is nu in de zadelkast gezet, uit 3 vallen is de kaas opgegeten en ze zijn niet dichtgeklapt! Boos! Huilen

Ik had - toen ik nog muizen in huis had - altijd meer succes met chocopasta. Vinden ze het einde, maar daarvoor moeten ze echt op het valletje duwen. Kaas kunnen ze er vrij eenvoudig vanaf duwen. Maar misschien is het ook een teken dat je je vallen iets gevoeliger af moet stellen...

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:04

Hoge emmer met plankje erop dat ze omhoog kunnen lopen? Eten in de emmer leggen dan lopen ze erin en kunnen er door de gladde wand niet meer uit? Geen idee of het werkt maar kwam zo in me op Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:06

mijn teckel lenen?? Haha!

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:23

wij hadden vroeger heel veel muizen in de stal lopen, we hebben toen de boel goed verbouwd door de kasten te verplaatsen etc. en toevallig hebben we daarna een hele tijd geen echte last van muizen gehad..

we hebben nu wel muizen en ratten in de caravan lopen, daar hebben ze nu opnieuw de grond en het plafond gelegd.. en voorlopig dara maar niet meer zitten en eten misschien gaan ze weg.

dus probeer te verbouwen kan helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:29

Ik heb hier tomcat blox (dat zit idd in zo'n dicht doosje)

Vergif dus idd
Maar een kat gaat er niet dood aan als hij er 1 muis van op eet.
Dan moet hij dagen achter elkaar een muis opeten.
Want ook een muis gaat niet dood van 1x eten.

Dit werkt perfect.
Wij hadden eerst ook muizen die in het vlas genesteld waren enzo
Nu zijn we muis vrij op stal

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:14

casanova schreef:
mijn teckel lenen?? Haha!

Haha zou t helpen? Wij hebben 3 jack russels en nog ratten Clown

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:20

3 jaar geleden hoorde ik op mn kamer, achter een soort deurtjes waar ik allemaal rotzooi kon gooien, geritsel, ik dacht eerst, gewoon wind, maar uiteindelijk hadden we er een keer 2 muizenvallen neergezet, en het was meteen raak, uiteindelijk hadden we in anderhalve week, stuk of 23 muizen gevangen. Daarna hield het wel op, gelukkig. Maar ik ben bang dat het wer gaat beginnen, gisteravond weer geluiden gehoort. Wij hebben trouwens ook muizenkorrels gebruikt, dat als ze die eten, rotten ze in één dag geloof ik helemaal weg en is er niks meer van te merken. Ik denk dat in jou omstandigheden je beter die korrels kunt gebruiken, want zelf in een muizenval grijpen...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:02

MysticTinker schreef:
Het enge van dat gif vind ik dat een muis zich lekker vol eet, hij wordt sloom, de kat vangt hem, eet hem op en krijgt zelf gif binnen.. Ik zou dat dus nooit neerzetten (daarnaast ook een érg nare, langzame, pijnlijke dood voor die muisjes)

Wat je wel kan doen: een grote. hoge ton neerzetten met lekker ruikend voer erin, en dan wachten totdat de muisjes erin vallen Tong uitsteken En dan als je er genoeg hebt gevangen zet je ze een paar kilometer verder in het veld weer uit Haha!

Dat van dat gif ken ik jah.
Bij een vriend van mij hebben ze ook ERG last van muizen, al is het sinds hij wat meer katten heeft een stuk minder (lopen nu 6 katten), alleen achter op het erf bij de carports enzo zitten ze nog.
Er wordt daar ook muizengif gestrooid.

1 van de katten vangt het meest de muizen achter bij de carports en dit is dan ook de enige kat die last krijgt van epileptische aanvallen. Alleen in de zomer (dan zitten ze daar het meest) heeft te er last van, omdat alleen dan gif gestrooid wordt. Zo'n aanval is ERG zielig om te zien.
Heel veel muizenvallen en nog 1 of meerdere katten erbij zou voor beide diersoorten denk ik het beste zijn.

superrizzoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:40

op stal hebben we een kat en een grote hond deze zorgen ervoor dat we haast geen muizen en ratten hebben.