Wel bewegen of toch niet..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fellpony

Wel bewegen of toch niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 14:55

Heey,

Ik weet niet of het hier goed staat.
Maar zoals als je al hebt gelezen vraag ik me af of ik mijn (Shetland) pony wel of niet moet laten bewegen.
Het gaat namelijk over Carnaval.
We gaan met nog een Shetlander heel de dag door de stad toeren.
Dus ik vroeg me af of ik hem gewoon moet laten bewegen, of moet ik hem rust geven zodat hij lekker fris en wakker Carnaval door kan.
Het gaat om 4 dagen lang lopen door de stad op zijn rug, zonder zadel (we gaan als Indianen).
Hij staat dag en nacht in de wei.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Moeten jullie nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

LADPR

Re: Wel bewegen of toch niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:01

Ik weet niet wie jij bent maar bijna alle ruiters die ik zie zijn veel te groot. Dus vier dagen zonder zadel op die pony hobbelen lijtk me zeer onverstandig

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:03

Ik en Malou en weeg 40.8 Kilo, maar ik vroeg om iets anders. Ik weet van mezelf en van de dierenarts dat ik nog op mijn pony mag rijden. Dus graag alleen over het onderwerp praten. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Fellpony op 28-01-08 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:04

Zo 4 dagen de hele dag door de stad? Ik vindt het belachelijk! Doe het zonder pony. Die pony kiest er niet voor om mee te doen aan carnaval. Laat je pony lekker thuis op de wei!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:05

Ongetraind? Vier dagen lang?
Lijkt me verstandiger om een uiterlijk een uurtje erop en de rest zelf ernaast te lopen.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:05

Ik heb eht aan de dierenarts gevraagd en die zegt dat hij goed in vorm is en het gerust kan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:05

ik vind dat als je 4 dagen zonder zadel door de stad gaat rijden op een shetlander dat je niet goed bezig bent

dus zou lekker een hobbelpaard op wieltjes maken/zoeken en je shetlander op de wei laten staan

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:08

RianneH schreef:
Ongetraind? Vier dagen lang?
Lijkt me verstandiger om een uiterlijk een uurtje erop en de rest zelf ernaast te lopen.

Hij is goed in vorm (volgens de dierenarts). Ik zat ook al te denken om ernaast te lopen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:10

Ik vidn eht echt ene super slecht idee, kan me ook neit voorstellend at die pony er lol in heeft. Zelfs goed getrainde paarden lopen geen hele dagen laat staan 4 dagen achter elkaar ik vind het echt neit kunnen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:10

4 dagen in het lawaai en de drukte met een ongetrainbde pony, wordt vast ontzettend leuk Clown
Kun je hem niet 2 daagjes meenemen en 2 daagjes niet? En kijk je uit dat als hij de eerste dag heel erg onder de indruk is dat je hem dan de volgende dag echt rust gunt?
Ik zou er ook niet te lang mee lopen: een tweetal uurtjes en weer naar de wei, dan hoef jij er ook niet de hele tijd op te letten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:12

of misshcien alleen de eerste dag of de laatste dag alleen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:12

waarom denkt iedereen toch altijd dat je met een shetlander maar alles kan doen wat er in je hoofd opkomt?
ik geloof dus niet dat een dierenarts heeft gezegd dat hij zomaar 4 dagen lang door de stad kan lopen. die man heeft zeker zelf nooit de 4-daagse gedaan!
wat zeggen je ouders ervan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:13

Tja, ik kan me voorstellen dat jullie er wel lol aan beleven. Maar de pony heeft er helemaal niets geen plezier aan denk ik. Ongetraind 4 hele dagen lang moeten sjokken met gewicht op je rug is niet eerlijk tegenover je pony.

Evt. kun je het beter doseren. bv. elke dag twee uurtjes. Of maar één korte dag met je shet op pad..

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:16

Ik heb even op je site gekeken uit je onderschrift. Ben jij dat op die foto's? Dan ben je echt veels te groot om 4 dagen lang door de stad te toeren hoor. Zet 'm lekker op wei en koop een hobbelpaardje. Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:16

Bienotje schreef:
Tja, ik kan me voorstellen dat jullie er wel lol aan beleven. Maar de pony heeft er helemaal niets geen plezier aan denk ik. Ongetraind 4 hele dagen lang moeten sjokken met gewicht op je rug is niet eerlijk tegenover je pony.

Evt. kun je het beter doseren. bv. elke dag twee uurtjes. Of maar één korte dag met je shet op pad..

Hij is getraind en in vorm, hoe komen jullie erbij dat hij ongetraind is. Dan snap ik het hele eieren eten ook wel Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:17

Michelle___ schreef:
Ik heb even op je site gekeken uit je onderschrift. Ben jij dat op die foto's? Dan ben je echt veels te groot om 4 dagen lang door de stad te toeren hoor. Zet 'm lekker op wei en koop een hobbelpaardje. Knipoog

Nee, dat zijn mijn vriendinnen, ik sta er nog neit op Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:17

Hij is getraind voor de lesjes die hij loopt ja niet om een vierdaagse te lopen

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:18

Fellpony schreef:
Michelle___ schreef:

Nee, dat zijn mijn vriendinnen, ik sta er nog neit op Knipoog

Ik sta er wel bij, sorry. Als je naar leden gaat en dan Malou, dat ben ik Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:19

Wat voor manier getraind? Voor hele dagen lang door de stad heen, daar moet je toch echt het trainen voor opbouwen. Een shet waar je regelmatig dressuur mee rijdt in de bak bv kun je niet getraind noemen voor 4 dagen lang door de stad slenteren..

Je hebt verschillende soorten conditie/ vorm etc.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:20

LADPR schreef:
Hij is getraind voor de lesjes die hij loopt ja niet om een vierdaagse te lopen

Lesjes, nou nee. Hij loopt 2 uur per dag. Schouderbinnenwaarts, wijken, aan de teugel, verzamelen, verruimen enz. Op het niveau waar ik nu ben.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:22

Belachelijk doe alsjeblieft niet zo vreselijk egoistisch en laat die pony thuis.
Je doet dat beestje er echt geen plezier mee hoor!!

Citaat:
Lesjes, nou nee. Hij loopt 2 uur per dag. Schouderbinnenwaarts, wijken, aan de teugel, verzamelen, verruimen enz. Op het niveau waar ik nu ben.

Welk niveau? F3? En dan schouderbinnenwaarts en wijken rijden? En zeggen dat ie aan de teugel loopt? En kan verzamelen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:23

b+4 staat er op de site in haar ondeschrift
maar dat heeft even niets met dit topic te maken

het is niet eerlijk naar je verzorgpony toe om dit te doen

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:25

ponyparadijs schreef:
Belachelijk doe alsjeblieft niet zo vreselijk egoistisch en laat die pony thuis.
Je doet dat beestje er echt geen plezier mee hoor!!

Citaat:

Welk niveau? F3? En dan schouderbinnenwaarts en wijken rijden? En zeggen dat ie aan de teugel loopt? En kan verzamelen?

Sorry, het was niet egoistisch bedoeld, maar nee.. Ik rijd in de les wat ik hbe opgenoemd en met wedstrijden zit ik bijn in de L.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:25

Fellpony schreef:
Ik heb eht aan de dierenarts gevraagd en die zegt dat hij goed in vorm is en het gerust kan

als je je da zo vertrouwd waarom vraag je het hier dan? vraag het hem;)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:25

ga eens na; zou je pony het leuk vinden om 4 dagen lang met jou op zn rug rond te sjokken tussen al dat lawaai, geduw en al die dronken lui. lijkt het je ook niet dat hij veeeel liever lekker in de wei aan het dollen is en lekker van het gras kan genieten.

als je dus nagaat, heeft je pony er geen bal aan. waarom doe je het dan? voor je eigen plezier? dat betekend dat je hem gewoon gebruikt.

je vraagt enorm veel van je pony. 4 dagen is veeeel zwaarder dan 4x een half uurtje rijd hoor. BESEF DAT GOED!