Trailer als schuilplaats gebruiken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Trailer als schuilplaats gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:10

Ik kan een 24-jarige fjord opvangen, maar heb eigenlijk geen plek.
Ik heb een weiland met 2 stallen en een berging en daar lopen mijn eigen 2 fjorden al.
Nu wil ik om die fjord op te vangen mijn trailer open in de wei zetten zodat ze toch een schuilplaats kan hebben.
Vinden jullie dit een goede oplossing om een paard op te vangen?

8nnemiek

Re: Trailer als schuilplaats gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:28

Ik denk niet dat de fjord naar de trailer in gaat om te schuilen, denk eerder dat ze met je twee andere fjorden mee gaat naar de stal in. (Zijn toch uitloopstallen in dezelfde wei he? Of lees ik nu verkeerd?) Bij ons stonden de paarden ook wel eens met z'n tweeën in de kleinste stal, geen probleem.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:31

Dan moet je de trailer wel heel goed vast zetten!!
De loopplank kan glad worden door de regen, lijkt me niet zo'n veilige plek..

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:22

MysticTinker schreef:
Ik denk niet dat de fjord naar de trailer in gaat om te schuilen, denk eerder dat ze met je twee andere fjorden mee gaat naar de stal in. (Zijn toch uitloopstallen in dezelfde wei he? Of lees ik nu verkeerd?) Bij ons stonden de paarden ook wel eens met z'n tweeën in de kleinste stal, geen probleem.

Ik zet de andere 2 fjorden 's nachts op stal en die zijn te klein om er 2 in te laten staan. Overdag is geen probleem dan staan de stallen open en kunnen ze lopen zoveel als ze willen. Het gaat alleen om de nacht. Of ik moet haar 's nachts op de betonplaten bij de stallen laten lopen, dan heeft ze een heel klein afdakje van de stal waar ze onder kan staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:28

In de trailer zal hij niet gaan liggen.
Trailer kan wel helpen als beschutting van regen en wind.
Grootste probleem lijkt mij dat hij alleen komt te staan s'nachts.
Hopelijk breekt hij de boel niet af, alds de andere 2 naar stal gaan.
Misschien beter om ze te laten staan zoals overdag, dat ze kunnen kiezen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:49

in nood is het een mogelijkheid echter mag dat van de gemeente??
Ook al gaat hij er niet in hij kan dan toch uit de wind gaan staan.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:01

Mij lijkt die betonplaten bij de stallen geen probleem... kan hij toch beschut staan en buitenblijven kunnen ze prima tegen..

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:30

shemar schreef:
Mij lijkt die betonplaten bij de stallen geen probleem... kan hij toch beschut staan en buitenblijven kunnen ze prima tegen..

Het is dan maar een heel klein gedeelte dat ze beschut staat, wanneer het regent wordt ze nat.
Ik wil ze wel 's nachts binnen hebben staan zodat ik zeker weet wat ze allemaal eten en niet van elkaar weg zitten te halen.
Ik heb altijd al mijn trailer in de wei staan, dus daar maakt de gemeente geen probleem van.
En trailer staat dicht bij de stal dus ze zal de andere 2 kunnen zien en ik denk niet echt in paniek raken. Ik wil ook de trailer niet dichtdoen, maar gewoon open laten staan zodat ze zelf kan kiezen of ze erin gaat staan 's nachts of dat ze in de wei gaat liggen slapen of blijft staan.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 10:47

We hebben besloten om het paard niet op te vangen. We zijn bang dat we te weinig gras van de zomer dan gaan overhouden. En aangezien Crystal dat voor haar groei genoeg nodig heeft doen we het niet. Het moet niet te kosten gaan van mijn andere paarden.
Dus als iemand nog een plekje weet voor een 24-jarige merriefjord?
Ze is opgegroeid bij staatsbosbeheer en daardoor moeilijk te vangen. Er kan niet meer op haar gereden worden, daarvoor is het te lang geleden dat ze dat heeft gedaan. Ze moet dus gewoon een lekkere oude plek kunnen krijgen om van haar laatste jaren te genieten.