ja ik had hem, thorobed. maar deze wordt voorlopig niet meer geleverd en dus zit ik dan.
ik had deze vlas voor mijn paard en mini, me paard heeft bronchitis en longemfyseem dus moet een goed ontstofde vlas hebben.
ik was helemaal tevrede over thorobed, goed ontstoft en nam heel goed vocht op. kon makkelijk 1 week perbaal. en in de zomer zelfs 2 a 3 weken perbaal.
bij mijn leverancier van thorobed, kreeg ik te horen dat dit voorlopig of helemaal niet meer zou komen. maar hij had iets wat net zo goed was enz. oke doe dan die maar, onder tussen 50ct per pak duurder geworden, dit was een merkloze vlas. ik kon net aan de week halen per baal maar eigenlijk net niet, het stofte en was dus niet naar mijn zin. had 24 balen liggen dus het was even uitzingen.
ik die leverancier weer opgebeld, of hij nu goed vlas had want dit was niks, ja nu heb ik betere, ik oke mooi pakken waren ondertussen weer 50ct duurder geworden dus betaalde 6 euro per baal.
hij had ecoflax liggen, kwam uitdezelde fabriek als thorobed dus was net zo goed enz. ik oke mooi top weer 21 balen mee. (heb niet zo'n grote opslag) ik helemaal zin om aan die nieuw balen te beginnen omdat die andere niks waren, nou joepie was een *piep* vlas is dit zeg, het stoft neemt geen vocht op en hier haal ik niet eens 4 dagen met een pak dan is alles al weer doorweekt en bruin. en de paarden eten het terwijl ze dit bij de thorobed niet deden (waarschijnlijk is dit(ecoflax) dus ook niet de echte vlas maar gewoon iets anders gehakselt)
ik heb al van verschillende mensen gehoord dat er een slechte lichting was van ecoflax en dat het nu weer beter is.
graag wil ik hier de meningen overhoren of ecoflax nu weer beter is?
en ik wil graag andere merken horen waar jullie wel tevrede over zijn.
woon in zuidholland (moordrecht bij gouda)dus in die omgeving moet het zijn.
heb ook gehoord van ecobodem.nl met linabox dat die aan huisleveren. doen ze dit ook gewoon in een woonwijk? we hebben wel een opritje dus het zou niet in de weg staan dan voor buurbewoners als het gelost wordt. en hoeveel van te voren meot je bestellen?
hopelijk kunnen jullie me helpen want ik ben eigenlijk wel een soort van klaar met me leverancier, iedere keer mooie praatjes en alles is niks.
alvast bedankt