de beste vlas? heb jij hem gevonden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

de beste vlas? heb jij hem gevonden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:42

ja ik had hem, thorobed. maar deze wordt voorlopig niet meer geleverd en dus zit ik dan.

ik had deze vlas voor mijn paard en mini, me paard heeft bronchitis en longemfyseem dus moet een goed ontstofde vlas hebben.

ik was helemaal tevrede over thorobed, goed ontstoft en nam heel goed vocht op. kon makkelijk 1 week perbaal. en in de zomer zelfs 2 a 3 weken perbaal.

bij mijn leverancier van thorobed, kreeg ik te horen dat dit voorlopig of helemaal niet meer zou komen. maar hij had iets wat net zo goed was enz. oke doe dan die maar, onder tussen 50ct per pak duurder geworden, dit was een merkloze vlas. ik kon net aan de week halen per baal maar eigenlijk net niet, het stofte en was dus niet naar mijn zin. had 24 balen liggen dus het was even uitzingen.

ik die leverancier weer opgebeld, of hij nu goed vlas had want dit was niks, ja nu heb ik betere, ik oke mooi pakken waren ondertussen weer 50ct duurder geworden dus betaalde 6 euro per baal.

hij had ecoflax liggen, kwam uitdezelde fabriek als thorobed dus was net zo goed enz. ik oke mooi top weer 21 balen mee. (heb niet zo'n grote opslag) ik helemaal zin om aan die nieuw balen te beginnen omdat die andere niks waren, nou joepie was een *piep* vlas is dit zeg, het stoft neemt geen vocht op en hier haal ik niet eens 4 dagen met een pak dan is alles al weer doorweekt en bruin. en de paarden eten het terwijl ze dit bij de thorobed niet deden (waarschijnlijk is dit(ecoflax) dus ook niet de echte vlas maar gewoon iets anders gehakselt)

ik heb al van verschillende mensen gehoord dat er een slechte lichting was van ecoflax en dat het nu weer beter is.

graag wil ik hier de meningen overhoren of ecoflax nu weer beter is?

en ik wil graag andere merken horen waar jullie wel tevrede over zijn.

woon in zuidholland (moordrecht bij gouda)dus in die omgeving moet het zijn.

heb ook gehoord van ecobodem.nl met linabox dat die aan huisleveren. doen ze dit ook gewoon in een woonwijk? we hebben wel een opritje dus het zou niet in de weg staan dan voor buurbewoners als het gelost wordt. en hoeveel van te voren meot je bestellen?

hopelijk kunnen jullie me helpen want ik ben eigenlijk wel een soort van klaar met me leverancier, iedere keer mooie praatjes en alles is niks.

alvast bedankt

ifever

Re: de beste vlas? heb jij hem gevonden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 11:59

niemand die mij hier mee kan helpen ?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:21

ik koop mijn vlas bij de Welkoop alleen dit is volgens mij ook geen super absorberende vlas hiervoor had ik een andere ik zal eens even opzoeken die was echt heel goed en stofde niet

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:23

Lin-o-Star Vlasstro was het het kost bij de Graankorrel waar ik het weghaal € 6,65 per pak van 20 kilo?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:17

Ifever, ik had ook altijd vlas van Ecobodem, goed spul! Maar wel duur. Er zit ook iets in waardoor het hygienisch ruikt/werkt.
Ik heb het nu van de plaatselijke boer, veel goedkoper.
Maar even over Ecobodem: ze komen aan huis, als je bestelt zetten ze de tallpallet zo op je oprit, hoef je niets voor te doen. Ze zetten het niet in de schuur ofzo, je moet wel zelf afpakken en wegbrengen naar je stal of opslag.
Ik vond het wel prettig werken: je zit altijd wel met die pallets, dat stapelt zich een beetje op na verloop van tijd.
Succes ermee, ik hoop dat je zo voldoende info hebt!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:21

Ik had ook linabox, dat beviel prima! Netjes aan huis geleverd.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:47

dankjullie wel voor de reacties dat ze het niet in de schuur zetten begrijp ik en dat is ook geen probleem als het op de oprit staat. maar linabox is dus goede vlas? niet stoffig en neemt goed urine op? ik betaal nu ook 6 euro per baal en volgens mij zag ik op de site van linabox deze prijs ook ongeveer staan.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:23

Linabox is erg goed, minder stoffig als het 'normale' vlas, er zit een toevoeging in wat het minder stoffig maakt.
Het neemt ook goed urine op, maar dat doet normaal vlas ook goed. Ik vind normaal vlas wel meevallen qua stoffigheid, zaagsel is veel stoffiger. Maar niet ieder paard is hetzelfde. Die van mij zijn niet zo heel gevoelig en staan ook niet veel in de stal. Daarom doe ik ook zo lang met het vlas Haha!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:25

ik wist niet eens dat dr verschillende soorten vlas bestonden Tong uitsteken ik haal altijd vlas bij de boerenbond.. zou niet weten waar anders.. pak van 20kg voor 7.10€

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 10:47

ja er zit wel zeker verschil in. en ja als je paard er niet gevoelig voor is is het geen probleem, maar deze heb ik dus wel vandaar mijn vraag. ik ga zo maar is naar ecobodem bellen over hoe en wat. iedereen bedankt. als er nog meer alternatieven zijn hoor ik het graag!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:10

ik heb voorheen ook altijd thorobed gehad, en toen ik enkele weken geleden er achter kwam dat het niet meer werd geleverd ben ik hard opzoek gegaan naar een goed en betaalbaar alternatief.
zodoende ben ik bij lin-o-star uitgekomen, van ecobodem bv.
ik heb nu in beide stallen een baal gebruikt en i, moet zeggen dat het tot nu toe niet aan de kwaliteit van thorobed onder doet, en het was goedkoper.
het stoft niet, is mooi grof, neemt goed urine op en blijft tot nu toe mooi schoon.
het enige nadeel is de bezorging, ze bezorgen niet op zandwegen en in een woonwijk word het ook al moeilijker, dus dat is even uitzoekenhoe en wat!
verder komen ze afspraken niet goed na, ze zouden bij mij in week 4 van 2008 leveren maar stonden eind 2007 al eens voor de deur maar er was toen niemand thuis vervolgens werd er in week 1 van 2008 geleverd zonder pardon.
want toen bleek dus dat de vrachtwagen hier niet kon komen, kon ik de balen zelf van de straat gaan halen met mijn auto, en dat terwijl ik al 21 weken zwanger was en dus 21 balen a 120 liter kon gaan verschouwen Boos! beetje vervelend dus.
maar ze rekenen wel geen bezorg kosten dus jah, maar niet teveel zeuren.
verder kreeg ik deze week de factuur mooi met de post.
dus al met al is het wel ok!

www.ecobodem.nl

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 16:44

oke fijn om te horen dat de kwaliteit goed is. want heb nu 2 rondes echt zooi gehad om het zo even te noemen. met de levering moet ik nog even kijken hoe en wat het gaat. ik ga vanavond even bestellen. had vanmiddag al gebeld naar ze. was alleen vergeten te vragen wat het verschil tussen linabox en lin-o-star is. weet jij dat misschien? prijs is namelijk hetzelfde.

ik ga nu wel alweer meer betalen jammer genoeg maar nu wordt het aan huis geleverd dus dat schilt wel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:17

Flevo Strooisel dat hebben ze bij ons op stal. Zelf gebruik ik het nog niet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:25

het verschil tussen lin-o-star en linabox is als het goed is de eigenaar zeg maar, lin-o-star is van ecobodem en linabox is en product wat zij verkopen, maar durf dit niet helemaal zeker te zeggen, ditgene kan ik mij herrineren van het gesprek wat ik toen met ecobodem heb gehad en op het moment dat ik vlas moest hebben konen ze linabox ook niet leveren .

of er dus verschil in de kwaliteit zit kan ik je niet zeggen, ecobodem zegt zelf van niet en staan volledig achter beide producten.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 20:41

klopt dat zei ze ook tegen mij dat het het zelfde is. alleen ander 'naampje' heb net nog even op de site gelezen ja, lin-o-star is hun eigen vlas.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:29

ja ok, dan had ik het toch goed onthouden!
de kwaliteit is echt iets wat je zelf moet gaan ondervinden, ik ben inmiddels al zoveel mooie praatjes tegen gekomen en tot nu toe is de vlas van lin-o-star de enige die bij mij voldeed, zowel prijs als kwaliteit!