Kosten mestafvoer ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moos24

Kosten mestafvoer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:04

Hoi,

Binnenkort komt mijn paard aan huis te staan bij mijn 2 mini's. Nu mijn vraag; Weet iemand hoeveel het kost om mest af te laten voeren, als je een kleine container huurt ?
Ik heb geen flauw idee welke richting ik moet denken.

friesiszwart

Re: Kosten mestafvoer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:07

Wij hebben een mesthoop en laten deze 2x per jaar leeghalen door een loonwerker en dan bij een boer op het land. Per keer ca 400/500,00 euro

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:52

Ik mest zelf uit, gooi het dan op een aanhanger, en breng het dan naar de manege. kost me 100 euro per jaar, is iets meer werk dan laten ophalen door een loonwerker, maar zo te zien ook veel goedkoper!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:59

Stelletje bofkonten!! Ik betaal 135 euro per keer en hij wordt hier 3 keer per maand geleegd.
Maar dan staan hier ook 32 paarden.
Voor de 2 mini's zou ik het gewoon bij het groen afval doen of in een vuilniszak.. Er staat hier ook zo'n kleintje en die geven maar heel weinig mest.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:45

Hier kost het 15 euro voor een aanhanger met 1 kuub, maar een hele ruime kuub wordt ook gerekend voor een kuub.
Gelukkig kan ik een deel kwijt op het maisland van de achterbuurman van mijn oom (melkveehouder). Er zijn wel meer boeren die dat wel doen hoor. Helemaal als je hun het weiland laat gebruiken voor de mestwetgeving (mits je daar zelf niet mee te maken hebt bedrijfsmatig), aangezien de verliesnormen van al het extra land financiele voordelen opleverd.

boter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:12

hier kost een grote aanhanger per keer 10 euro
twee keer de stal uit mesten en de kar is vol
ik kom zo uit op 150 euro per week en dan brengen we het nog zelf weg

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:19

Kun je het niet opsparen en aan een boer in de buurt vragen of je het daar over het land mag verspreiden? Zo doen wij het ook, net voordat er gezaaid wordt en net nadat er geoogst is wordt de grond toch omgeploegd en dan ploegen ze de paardenmest gelijk mee. Je moet natuurlijk wel de ruimte hebben om het te kunnen opsparen Knipoog

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 08:45

Ik heb niet zo'n grote vuilnisbak, en met mijn 3 konijnen is de bak aardig vol. ( 1 vuilnisbak met tussenschot). Maar ik ga ze op vlas zetten, dat scheelt ook een hoop in de mest heb ik mij horen vertellen. IK ga inderdaad maar eens even een rondvraag doen bij boeren in de buurt.