Ik zit me met de handen in het haar!
Mijn merrieveulentje staat in een mooie grote weide waar stroomdraad rondom loopt. Naast haar zit een ruin die zich over haar ontfermt en waar ze ook heel vaak mee speelt enzo en tegenover haar zitten twee hengsten.
Deze zijn van haar gescheiden door haar stroomdraad, een middengang, terug draad en dan de hengstenweide...
Echter, nu zullen er werkzaamheden aan het wegennet uitgevoerd worden en wordt de weide van de hengsten in beslag genomen voor het zetten van werkmateriaal en buldozers enz...
Dus dit wil zeggen dat begin februari die hengsten verhuizen naar de weide naast mijn merrie
Maar het voorjaar komt eraan! Ze zal hengstig worden, is nog vééééééééééél te jong om gedekt te worden (is zelf nog een veulen) en kan het gewicht van een hengst op haar rug zeker nog niet dragen
Nu ben ik als de dood dat één van die hengsten (de bruine) zal uitbreken om haar stiekem te "pakken"

Zou dit kunnen? De hengst in kwestie is zo'n 2,5 tot 3 jaar, heeft nog nooit gedekt maar staat ook totaal niet onder controle en heeft geen respect voor zijn baas die er niets van gezag over heeft...
Geregeld breekt hij nu al uit maar op de huidige weide staat geen stroom, op de weide waar ze straks in komen te zitten zit wel stroom...
Maar zal dit hem tegen houden om mijn merrie lastig te vallen? Of denken jullie dat het risico maar al te groot is dat hij erdoor gaat en haar gaat dekken?