Voorwaarden paarden aan huis houden in 'Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

Voorwaarden paarden aan huis houden in 'Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:19

Hallo,

Wij hebben een huis op het oog in Lunne (duitsland) met 9000m2 grond. Ik heb 3 paarden(1 shet, 1 nrps veulen en 1 kwpn-er) die ik dan uiteraard aan huis wil stallen.

Momenteel krijgen we al zoveel informatie over alles wat de emigratie met zich mee zal brengen dat ik het nog niet eens over onze paarden heb gehad.

Wie weet hoe het e.e.a. geregeld is in duitsland als het aankomt op het houden van paarden aan huis? Wetten en regels etc?

Alle info hierover is meer dan welkom!!!

Bedankt alvast allemaal!

groetjes,
Barbara

fuego3

Re: Voorwaarden paarden aan huis houden in 'Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:04

Diablo hier op bokt is ook verhuisd naar duitsland en met een hele koppel paarden, even zoeken!!

Er zijn ook topic's over * bokkers in duitsland*

Viooltje40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:41

Hi Barbara!
Ik kom oorspronkelijk uit Duitsland. Er zijn verschillende regels wat het houden van paarden aan huis betreft. Het beste kan je je informeren bij de gemeente waar jullie gaan wonen. De deelstaten hebben niet allemaal dezelfde regels ... bij de een mag je bijv. zonder toestemming een weihut neerzetten bij de andere moet je een toestemming aanvragen enz. enz. .. kan best ingewikkeld zijn ... maar veel succes ...

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:11

@fuego3..dank je wle ik heb inge meteen een mailtje gestuurd!

@viooltje 40.Het huis wat wij op het oog hebben heeft al een bijgebouw staan met 7 stallen. Er zijn hieraltijd paarden gehouden vroeger dus ik hoef geen inloopstal oid te plaatsen.

Bedankt voor jullie tips!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:26

Misschien offtopic, maar vond het ook weer zo wat om hiervoor een topic te openen.

Iemand ook enig idee van mestbeleid en dergelijke in Duitsland, de normen etc?
Wanneer wordt het daar bedrijfsmatig gezien en zoja bedrijfsmatig wanneer dan bepaalde verplichtingen. Is dat vergelijkbaar zoals in Nederland?

boter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:45

Barbara1975 schreef:
Hallo,

Wij hebben een huis op het oog in Lunne (duitsland) met 9000m2 grond. Ik heb 3 paarden(1 shet, 1 nrps veulen en 1 kwpn-er) die ik dan uiteraard aan huis wil stallen.

Momenteel krijgen we al zoveel informatie over alles wat de emigratie met zich mee zal brengen dat ik het nog niet eens over onze paarden heb gehad.

Wie weet hoe het e.e.a. geregeld is in duitsland als het aankomt op het houden van paarden aan huis? Wetten en regels etc?

Alle info hierover is meer dan welkom!!!

Bedankt alvast allemaal!

groetjes,
Barbara

en 1 kwpn-er)?? goh waar staat die dan??
toch is beter kijken dan als ik op stal ben

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 13:16

Dan zul je idd heel goed moeten kijken want deze staat al in duitsland Haha! is daar geboren en getogen . Dit is de nu 12 jarige halfzus van een ander paard bij ons op stal......ja idd die! Haha! Josha kan ik er nu niet bij hebben omdat ik dat gewoon veel te duur vind qua stallingskosten dus die blijft gewoon tot augustus lekker bij haar andere baasjes staan!

Heb ondertussen al wat meer informatie binnen gekregen en heb nu ook contact gezocht met een overkoepelend orgaan in Niedersachsen wat zich hiermee bezighoudt. Aangezien het toch de bedoeling gaat orden dat we een pension en opfok beginnen is de informatie die ik nodig heb vnl voor bedrijfsmatige paardenhouderij dus als iemand mij dara meer over kan vertellen...THANX!

Ook ben ik op zoek naar een mooi merrieveulen van ongeveer juni 2007 om samen met mijn veulen op te groeien..mijn voorkeur gaat uit naar een Fries...dus iemand die een mooi fries merrieveulen met goede papieren weet...

Ook zoek ik een leuk bont hengstje om mijn shetlander te laten dekken in het voorjaar. Minimaal 1 meter hoog liefste groter..mag ook een a pony oid zijn!

@snowdon..ik ben bezig met het verkrijgen van deze info dus zodra ik hier meer overweet dan hoor je hetvan me!

Ik wens een ieder een fijne dag met de paarden toe..

boter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:27

ik dacht al heb Haha! heb ik verkeerd gekeken dan!!
maar half zus van een ander paard op stal...ja die dan ...zou ik even moeten kijken
nog niet echt een idee welke je bedoeld.
sta vanaf aankomend april pas op de stal ,alles is vol dus moet wachten.
en heb ze liever in de wei dan op stal.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:06

Stipje!! Ik volg het even want mijn vriend is nu de koopovereenkomst aan het tekenen voor ons huis in Lengerich.
Wij kunnen maximaal 3 paarden kwijt bij ons.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:57

Barbara1975 schreef:
@snowdon..ik ben bezig met het verkrijgen van deze info dus zodra ik hier meer overweet dan hoor je hetvan me!

Super! OK dan! Hyper!

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:20

@HBVisser. Wat leuk in Lengerich. Zijn wij ook geweest. wij hebben nu een hoeve op het oog in Freren met eenb aantal hectare land. Daarnaast hebben wij nog een aantal huizen op het oog dus erg spannen allemaal!

Hoe zijn jullie zovergekomen om te verhuizen naar duitsland? Ik wilde depaarden aan huis en daarnaast ruimte,rust, respect en natuur voor de kinderen om in op te groeien..en dat gaat daar prima aangezien dara nog normen en waarden zijn.

@Boter wta leuk dat je op stal komt..wat voor paard heb je? Ik ga rond augustus verhuizen (eerst nog het juiste huis vinden he). en ook ik heb ze liever buiten maar dat gaat helaas niet altijd vanwege de conditie van de weilanden. Daarom bij ons huis straks stallen met een hele grote gezamelijke paddock eraan vast zodta ze zelf de heledag in en uit kunnen lopen als hette slecht weer is voor de weilanden, en ook nog een rijbak om lekker in te lopen.