archeologische grond onderzoeken in mijn weide :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

archeologische grond onderzoeken in mijn weide :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:25

ik weet niet of het hier goed staat.. maar wist niet waar t anders moest staan.

zoals de titel al zegt, er komt een archeologisch grond onderzoek in mijn wei Boos! .
even in het kort:
de wei waar jupiter en arthur in staan is van een oud vrouwtje, sinds de man van dit vrouwtje gestorven is heeft ze de grond en kassen verpacht aan een boer bij ons in het dorp. deze boer heeft nu de grond en kassen.
maar met dat kleine stukje grond waar ik jupiter en arthur nu op heb staan (90m lang en 33m breed) doet hij niks omdat hij t een iritant stuk grond vind om te bewerken (hij kan er niet goed op draaien met de tractor) dus heb ik dat stukje grond van hem gepacht. maar wettelijk gezien is dit stuk grond dus van dat oude weduwe vrouwtje.

nou is er bij ons een project ontwikkelaar die de planning heeft om huizen te bouwen (over 15 jaar) op een groot stuk land waar ook mijn kleine weidetje bij in de buurte ligt. dus die oude vrouw dacht ik verkoop dat stukje land aan die projectontwikkelaar dan krijgt ze dr nog een mooi centje voor en is ze dr vannaf.

met het gevolg dat er nu dus archeologische grond onderzoeken gedaan moeten worden in mijn kleine weidetje...
dat betekend dat er binnen nu en 3 maanden (waneer is nog onduidelijk.. maar ze bellen me van te voren op) een mega bulldozer komt om een gat te graven in mijn wei (waar dat is onduidelijk, dit word namelijjk berekend : per zoveel vierkante meter een gat voor t onderzoek)
het onderzoek zal gemiddeld 2½ maand duren, dus 2½ maand een gat of zelfs meerdere gaten in mijn wei die open liggen.

dit is voor mij echt heel erg, omdat ik gras kwijt raak, mijn paarden waarschijnlijk 2½ maand ergens anders ondergebracht moeten worden. en er een flinke schade aan mijn wei word aangericht..
ook zei de boer mij dat ik er rekening mee moest houden dat mijn stalletje 'omgeploegt' (zo vind ik dat t overkomt) word omdat het stalletje bijna in het midden van de wei staat.

ik vind dit echt verschrikkelijk, want ik heb mijn paarden nu een jaar,
heb alles zelf bij elkaar gespaard, heb hier echt hard voor moeten werken want ik ben ook maar een studentje met een bijbaantje.. en heb de wei nu net helemaal goed in orde.

en dalijk komt dr zo'n poedersuiker bulldozer die in een klap alles naar de klote graaft!
en dan moet ik t daarna maar allemaal weer opknappen....

themi

Re: archeologische grond onderzoeken in mijn weide :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:12

je hebt het steeds over mijn wei maar...het is toch een gehuurd stuk grond? Het is gebruikelijk wanneer er grond verkocht wordt dat er grondonderzoek gedaan wordt door de aankopende partij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:01

als je hem huurt, voelt het waarschijnlijk een beetje als je eigen wei. Knipoog
en het kan dan wel gebruikelijk zijn, maar dan is het nog niet minder klote.

ik weet helaas ook niks om je te helpen. hoe groot is de wei en hoeveel gaan ze daadwerkelijk afgraven is dat al bekend?
en kun je hem daarna wel weer voor langer tijd huren?
anders is het ook niet echt de moeite waard om daarna weer alles in orde te maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 07:53

Dat kan ik me voorstellen dat dat heel vervelend is, maar dat is echt de pech van huren.
Ik weet er alles van, maar is het geen goed idee om gewoon een andere plek voor je paardjes te gaan zoeken.
Dan ben je voordat daar alles omgeploegd wordt weg daar en dan een plek waar je gewoon voor altijd kan blijven.
Zoek een nieuwe plek, verkoop bruikbare spullen of hergebruik ze en begin ergens opnieuw.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:50

Technisch gezien ben jij niet de huurder, maar ben je onderhuurder.
Je huurt het niet rechtstreeks van de eigenaar.
Heb je dus wel een contract of niet??
En zo niet heeft de projectontwikkelaar niets met jou te maken...

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:08

idd t is niet mijn wei maar zo voelt t wel Clown t ik kan daar doen en laten wat ik wil zolang ik ervoor zorg dat t dr netjes/opgeruimd bij ligt, en de pacht optijd betaal.
dr is niks wettelijk/op papier vast gelegd over de pacht, ik ken die boer goed en hij zij nou zet je paard dr maar op.
Het was eerst gewoon een stuk land.. gewoon zand.. we hebben t ingezaait, afgemaakt, put laten slaan, stalletje op gezet enz..
maja hij huurt dit dan van die oude vrouw die dus besloten heeft om t aan de project ontwikkelaar te verkopen.
ik heb ook echt geen poot om op te staan dat weet ik. maar vind t gewoon zo erg dat alles wat ik heb opgebouwd, dalijk gewoon word vernield.
ik vind t echt niet erg dat ik daar over 12 jaar weg moet, maar wel dat ik dr nu net zit en net alles op orde heb, netjes dr bij heb liggen en dr dan opeens een graafmachine komt om onderzoeken te doen en dus een hoop naar de klote graaft wat ik heb opgebouwd, mn eerste eigen paard, zelf lang gespaard om t bij elkaar te krijgen... heb eindelijk net alles in orde en dan kan ik dalijk weer opnieuw beginnen
aangezien ik nog studeer en gewoon een bijbaantje heb waar ik alles van betaal is dit voor mij wel even lastig financieel en emotioneel zwaar, want ik hecht echt heel veel waarde daar aan die plek, t ligt daar echt heel mooi, dicht bij de bossen beetje achteraf maar toch ook weer dichtbij huis, t ligt gewoon heel vrij

ik heb nog met een arie emons (kerel bij ons in de buurt) gesproken die heel veel pony's heeft lopen bij ons in het dorp en heel veel weilanden bezit en hij wou mijn paardjes wel voor 2 maanden onderdak bieden. dus dat is al een geruststelling.

en ondertussen alvast uitkijken naar een andere weide die ik kan pachten..