zoals de titel al zegt, er komt een archeologisch grond onderzoek in mijn wei
.even in het kort:
de wei waar jupiter en arthur in staan is van een oud vrouwtje, sinds de man van dit vrouwtje gestorven is heeft ze de grond en kassen verpacht aan een boer bij ons in het dorp. deze boer heeft nu de grond en kassen.
maar met dat kleine stukje grond waar ik jupiter en arthur nu op heb staan (90m lang en 33m breed) doet hij niks omdat hij t een iritant stuk grond vind om te bewerken (hij kan er niet goed op draaien met de tractor) dus heb ik dat stukje grond van hem gepacht. maar wettelijk gezien is dit stuk grond dus van dat oude weduwe vrouwtje.
nou is er bij ons een project ontwikkelaar die de planning heeft om huizen te bouwen (over 15 jaar) op een groot stuk land waar ook mijn kleine weidetje bij in de buurte ligt. dus die oude vrouw dacht ik verkoop dat stukje land aan die projectontwikkelaar dan krijgt ze dr nog een mooi centje voor en is ze dr vannaf.
met het gevolg dat er nu dus archeologische grond onderzoeken gedaan moeten worden in mijn kleine weidetje...
dat betekend dat er binnen nu en 3 maanden (waneer is nog onduidelijk.. maar ze bellen me van te voren op) een mega bulldozer komt om een gat te graven in mijn wei (waar dat is onduidelijk, dit word namelijjk berekend : per zoveel vierkante meter een gat voor t onderzoek)
het onderzoek zal gemiddeld 2½ maand duren, dus 2½ maand een gat of zelfs meerdere gaten in mijn wei die open liggen.
dit is voor mij echt heel erg, omdat ik gras kwijt raak, mijn paarden waarschijnlijk 2½ maand ergens anders ondergebracht moeten worden. en er een flinke schade aan mijn wei word aangericht..
ook zei de boer mij dat ik er rekening mee moest houden dat mijn stalletje 'omgeploegt' (zo vind ik dat t overkomt) word omdat het stalletje bijna in het midden van de wei staat.
ik vind dit echt verschrikkelijk, want ik heb mijn paarden nu een jaar,
heb alles zelf bij elkaar gespaard, heb hier echt hard voor moeten werken want ik ben ook maar een studentje met een bijbaantje.. en heb de wei nu net helemaal goed in orde.
en dalijk komt dr zo'n poedersuiker bulldozer die in een klap alles naar de klote graaft!
en dan moet ik t daarna maar allemaal weer opknappen....

t ik kan daar doen en laten wat ik wil zolang ik ervoor zorg dat t dr netjes/opgeruimd bij ligt, en de pacht optijd betaal.