Hallo, daar ben ik weer.. Vandaag had ik mijn paard voor het eerst de hele dag op wei gezet (waar gewoon goed gras groeit). Hij heeft er gestaan van 8u vanmorgen, tot half 7 's avonds (zet um naar buiten voordat ik ga werken, en weer naar binnen als ik afgewerkt ben). Maar.. toen zag ik vandaag dus dat zijn buik dikker is geworden! Een grasbuik dus.. maar ik had er niet bij nagedacht toen ik um vanmorgen op wei zette dat dat kon gebeuren, maar ik wist niet dat dat zooo snel ging!
Nu is mijn vraag dus.. hoe komt die daar het snelste en het beste vanaf? Sowieso zet ik um voorlopig niet meer de hele dag op wei, een paar uurtjes maar.. Het kan geen kwaad, maar toch wil ik liever niet dattie een grasbuik heeft! En moet ik um dan 's avonds nog wel brokken geven als die al de hele dag gras heeft gegeten? Want heb um namelijk ook gewoon brokken gegeven toen die van wei afkwam.
Ohja; hij heeft trouwens bij de vorige eigenaar dag en nacht op wei gestaan, en daar stond ook gewoon gras voor zover ik gezien heb.. dus hoe komt het dattie het bij mij zo snel krijgt en bij zijn vorige eigenaar niet, want toen ik um had gekocht had die dat nog niet!