Wij hebben 5 paarden, 1 nrps, 1 haflinger en 3 shetlanders. De shetlanders staan zomers met muilkorf op het weiland.
Vorig jaar hadden we 1 shetlander minder maar was het gras erg schraars aan het eind van het jaar. We hebben onze weiden in 2 stukken verdeeld. Vorig jaar stonden ze een tijdje op de ene wei en daarna op de andere, een beetje op eigen inzicht. Ons weiland wordt erg snel nat en bluberig.
Ze staan 24/7 op het land. Ongeveer vanaf april tot eind oktober.
Hoe kan ik dit jaar het beste omwisselen van land. Is het juist het beste om de dag te wisselen, om de week of weer naar eigen inzicht. Vorig jaar ging wel maar het gras was aanhet eind wel erg kort. Hoe doen jullie dat?
Dit is trouwens ons land hoe groot het presies is weet ik niet maar helemaal links licht de bak en daarnaast de paddock. Het omlijnden stukje is dus onze grond.
De paarden stonden binnen no time in het mooi land. Wij hebben ons land 4 stukken land. Het is niet zo heel groot, maar groot genoeg
In jouw geval zou ik het land in 3-en delen ipv 2. Met 2 stukken land krijgt 1 stuk een te korte tijd om zich te herstellen. Met 3 stukken is er een langere herstel periode en er altijd 1 stukje land met voldoende gras.
Maar wij hebben dan ook 4 stukken, dus wat meer speling.