stal stuk en nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

stal stuk en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:11

mijn hele lieve vriendelijke ponys moeten een stuk van de stal slopen net nu mijn vader er niet is om het temaken(hij is de hele week weg).
de stal is zegmaar in een schuur en is gemaakt van een soort schotten, nou is 1 van die schotten los `gebeukt`door mijn pony vriend, maar hij kan hem nu helemaal opschuiven naar de zijkant en zou zich erdoor kunnen wurmen naar het voer enz. nou is dat nog niet zo heel erg maar natuurlijk zitten er scherpe stukken aan dat schot en vind ik het wle heel gevaarlijk ze erin te zetten, ik kan het zo 1 2 3 ook niet maken.
Maar om de ponys nou de hele weeek snacht buiten te zetten vind ik ook niet echt wat( ze hebben wel 2 schuil stallen, die open zijn aan de voorkant) ze zijn het ten 1e niet gewend om snacht buiten te staan enzo, met koud etc. maar nou hoor je hier in de buurt ook nog vrij vaak dat er iets gebeurt met de ponys die buiten lopen.
wat zouden jullie in dit geval doen?
groetjes

appiesjappie

Re: stal stuk en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:14

het ka n vast geen geen kwaad hoor ze hebbe neen shuilstal dus daar kunnen ze ook wel even staan. Mijn pony's staan dag en ancht buiten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:15

gewoon buiten laten en anders een buurman vragen om even te helpen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:16

zal niets anders opzitten dan buitenlaten of proberen te stutten zodat het niet opzij geschoven kan worden..

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:19

ja ik kan de buurman misschien wel vragen, als hij hier is(hebben 2 huizen) verder hebben we geen buren! maar toch moeten ze dan deze nacht buiten door komen. ik zal al te dneken om misschien iets voor de schuilstal te zetten maar ben bang dat dat alleen maar erger gaat tochten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:22

ik zie in je profiel 2 shetten
laat gewoon buiten lopen, niks voor die schuilstal zetten, gewoon zo de wei op, ze zijn niet van suiker

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:30

nee zijn ze ook niet, maar als je hoort wat hier soms gebeurt met de ponys(door mensen) ga je wel twijfelen
daar gaat het me ook vooral om..
niet dat die kans nou zo groot is maar al sik er morgen kom en zie ze mishandeld liggen ofzo ben ik wel de schuldige, daaorm gaat he tme vooral

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:31

in weiland kunnen ze nog weglopen/rennen
op stal zitten ze ingesloten en kan je ze zo pakken
t is maar hoe je het bekijkt

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:33

ja maar de stal zit dicht zon knip aan de binne kant en dna moe tje maar net weten hoe die los moet en je moet via de tuin in de stal dan blaffen de honden. de wei kun je vanaf de weg in;)

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:34

maar ik laat ze lekker buiten geef ze nog wel even wat hooi en loop morgen wel even naar de buurman!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:51

ik denk dat je hier waarschijnlijk niet naar luistert, maar je kan je pony's echt eter naar buiten doen.
Ze zijn daar beter af, dan in een stal waar ze zich kunnen verwonden.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:02

ik had daarvoor al gezecht dat ik ze naar buiten deed!

heb trouwens vandaag zelf de stal maar gemaakt! ongeveer een half uur bezig geweest maar het is zeker veilig nu!

alleen gister avond, ik loop dus naar de ponys om ze even hooi te geven, vliegen in eens de honden weg helemaal blaffen enzo.
stond er een man, een zwerver, ik dus snel de honden in het weiland voordat ze hem aan zouden vallen want ze waren echt erg aan het blaffen, loop ik via de wei de stal in maar die zat dicht omdat de ponys er niet in mochten omdat de stal kapot was, du sik moest omlopen WEER langs die man, hij was dronken en begon tegen me te praten ik denk loop gewoon door snel de stal in dan ziet hij me niet meer, begint hij te sreeuwen PRAAAAT TEGEN MIJ, du sik heel voorzichtig praten en zo snel mogelijk door lopen. eindelijk in de stal de ponys wat hooi gegeven zodat ze rustig waren, de honden voelde gewoon dat he tniet goed was en waren alleeen maar aan het blaffen en die man maar roepen, maar hoe krijg ik die honden nou weer mee naar binnen? langs die man? ik zalf was ook al heel bang en durfte iegenlijk de stal niet meer uit die man zag er gewoon zo eng uit ik was echt geschrokken. ik was alleeen thuis dus kon ook niemand roepen, ik heb mijn moeder gebeld en het uitgelegd zij was in de schouwburg, toen ik vertelde wat er was begon die man op een gitaar te spelen waardoor de honden nog harder gingen blaffen, die man vond het leuk en ging nog harder op zijn gitaar spelen en di ehonden NOG harde blaffen! mijn moeder hoorde dat en zij ik ben de politie wel dat ze die man voor je weg sturen. zij de politie gebeld en daarna mij weer, mijn moeder ozu naar me toe komen en de politie ook, stapt die man over het tuin hek heen en komt naar me toe, ik raakte helemaaal in paniek gelukkig stapte hij weer terug, nou dit alles tot de politie er was heeft ongeveer 3 kwartier geduurt, daar zit je dan in je paarden stal. toen de politie er was spraken ze de man aan, hij rende echt heel hard weg dus die politie agenten er achter aan. toen hebben ze hem wel gepakt en mij verteld dat het een bekende zwerver was voor hun en ik niet bang hoefte te zijn voor hem, maar toch schrik je wle echt heel erg!

dus meteen uit school de stal gemaakt zodat d eponys niks meer overkomt!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:18

zo een heel verhaal! zou ik ook niet vrolijk van worden..eng hoor

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:21

en dnek je dat een zwerver/ verwrde man niks kan doen?
ik heb ze liever buiten dat ze nog weg kunnen ipv opgesloten te zitten in een stal

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:28

die man stond buiten he? ik in de stal ik ga er echt niet langs lopen als hij zo dronken is weet jij veel wat hij doet miss heeft hij wel een mes ofzo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:29

dus meteen uit school de stal gemaakt zodat d eponys niks meer overkomt!

dit typte je en daar ging ik op in,
maar zal wel schrikken geweest zijn voor je ja

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:30

ooh haha:P sorry! maar hierboven staat daar oook al wat over. dat via de tuin die zwerver in de stal moet.. het wieland kan je via de weg blablabla.. in de stal is ze nog nooit wat overkomen. de ponys hier in de buurt die buiten lopen wel.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:03

mijn paarden lopen altijd buiten en mn 2 pony's zlefs langs een fiets pad langs een sloot en mn ander 2 paarden staan wel tussen de schuren maar ook in ene wie en kunnen zelf bepalen of ze ze naar buiten of binnen gaan en het weiland dat we verhuren dat is ook algns ene fietspand en een openbareweg daar is tot nu toe nog niks gebeurd. Ze lopen er al een aantal jaar

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:24

nee bij jullie misschien niet, maar als bij jou in de buurt ineens wel wat gebeurde met alle paarden denk je wel een keer na, we wonen redelijk dicht bij het centrum dus ik kijk wel uit vooral in het weekend mat al die dronken jongeren die van het uitgaan terug komen

xlauuraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:52

ik zal ze ook wel gewoon buiten zetten, ik denk dat die dronken jongeren minder kwaad zullen doen als je denkt, en wss zullen ze zich meer bezeren aan het kapotte schot

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:14

misschien als jullie het topic even door zouden lezen staat er dat de stal al is gemaakt en wat er al is gebeurt, ik denk dat jullie reageren zonder dat je weet hoe het OP DIT MOMENT is

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:00

tuurlijk is het even eng. Maar bij ons komen ook gewoo dronken mensen op die fiets elk weekend langs.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:03

ja maar als je zoiets mee maakt als hierboven denk je wel even na, al helemaal als je weet dt ze bij je buur pony vuurwerk hebben gegooit en met stokken hebben geslagen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:17

ik zou het risico nemen en hem buiten zetten.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:04

Zo, deze topic gaat zowat over mensen die pony's wat aandoen die buiten staan zoals ik lees. En ik snap idd dat je je pony's niet graag buiten zet omdat er in de buurt al wat dingen zijn gebeurd, ik zou de mijne dan ook liever binnen laten staan. Dan maar wat meer binnen, dan buiten en dat je het risico loopt dat er iets mee gebeurd, en ach.. als een pony een x een dagje binnen moet blijven staan daar gaat die niet dood door hoor, maar als die een x buiten staat en er word iets met um gedaan.. Dat is veeel erger dan die extra dag binnen staan. Ik snap niet hoe makkelijk jullie er over kunnen praten, ik weet bijna zeker dat als er in de buurt van jullie paarden ook veel dieren werden mishandeld, dat jij je pony ook liever binnen zet dan buiten. Ik iig wel! Voor de veiligheid van me paard! En daar heb ik alles voorover.En je kun niet zeggen; hier is in de buurt nog nooit wat gedaan en dat gebeurd ook niet.. want dat weet je gewoon nooit van tevoren, het kan altijd gebeuren. En er zijn echt wel van die grapjassen die van die dingen uithalen.