ik had daarvoor al gezecht dat ik ze naar buiten deed!
heb trouwens vandaag zelf de stal maar gemaakt! ongeveer een half uur bezig geweest maar het is zeker veilig nu!
alleen gister avond, ik loop dus naar de ponys om ze even hooi te geven, vliegen in eens de honden weg helemaal blaffen enzo.
stond er een man, een zwerver, ik dus snel de honden in het weiland voordat ze hem aan zouden vallen want ze waren echt erg aan het blaffen, loop ik via de wei de stal in maar die zat dicht omdat de ponys er niet in mochten omdat de stal kapot was, du sik moest omlopen WEER langs die man, hij was dronken en begon tegen me te praten ik denk loop gewoon door snel de stal in dan ziet hij me niet meer, begint hij te sreeuwen PRAAAAT TEGEN MIJ, du sik heel voorzichtig praten en zo snel mogelijk door lopen. eindelijk in de stal de ponys wat hooi gegeven zodat ze rustig waren, de honden voelde gewoon dat he tniet goed was en waren alleeen maar aan het blaffen en die man maar roepen, maar hoe krijg ik die honden nou weer mee naar binnen? langs die man? ik zalf was ook al heel bang en durfte iegenlijk de stal niet meer uit die man zag er gewoon zo eng uit ik was echt geschrokken. ik was alleeen thuis dus kon ook niemand roepen, ik heb mijn moeder gebeld en het uitgelegd zij was in de schouwburg, toen ik vertelde wat er was begon die man op een gitaar te spelen waardoor de honden nog harder gingen blaffen, die man vond het leuk en ging nog harder op zijn gitaar spelen en di ehonden NOG harde blaffen! mijn moeder hoorde dat en zij ik ben de politie wel dat ze die man voor je weg sturen. zij de politie gebeld en daarna mij weer, mijn moeder ozu naar me toe komen en de politie ook, stapt die man over het tuin hek heen en komt naar me toe, ik raakte helemaaal in paniek gelukkig stapte hij weer terug, nou dit alles tot de politie er was heeft ongeveer 3 kwartier geduurt, daar zit je dan in je paarden stal. toen de politie er was spraken ze de man aan, hij rende echt heel hard weg dus die politie agenten er achter aan. toen hebben ze hem wel gepakt en mij verteld dat het een bekende zwerver was voor hun en ik niet bang hoefte te zijn voor hem, maar toch schrik je wle echt heel erg!
dus meteen uit school de stal gemaakt zodat d eponys niks meer overkomt!