Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

polly2 schreef:Ik zou als ik jou was idd zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar een plek waar het paard wel vrije beweging en contact met soortgenoten heeft. Ik wed dat hij dan direct weer lekkerder in zijn vel zit.

polly2 schreef:Het lijkt me volstrekt logisch dat je paard verandert van gedrag. Het dier zit vol frustraties van het de hele dag op stal staan en gedraagt zich daardoor compleet anders.
Ik zou als ik jou was idd zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar een plek waar het paard wel vrije beweging en contact met soortgenoten heeft. Ik wed dat hij dan direct weer lekkerder in zijn vel zit.
Logisch toch dat je paard sjaggie word. Ik zou een andere mogelijkheid zoeken voor je paard als je een vrolijk paard terug wil. Zo gaat het echt niet lukken op deze
Zeeuwtje68 schreef:polly2 schreef:Het lijkt me volstrekt logisch dat je paard verandert van gedrag. Het dier zit vol frustraties van het de hele dag op stal staan en gedraagt zich daardoor compleet anders.
Ik zou als ik jou was idd zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar een plek waar het paard wel vrije beweging en contact met soortgenoten heeft. Ik wed dat hij dan direct weer lekkerder in zijn vel zit.
Helemaal met je eens! Een paard hoor je niet op te sluiten.Logisch toch dat je paard sjaggie word. Ik zou een andere mogelijkheid zoeken voor je paard als je een vrolijk paard terug wil. Zo gaat het echt niet lukken op deze
manier. Hier hebben we ook klei, dan maar een vertrapt weiland dat groeit wel weer aan! Anders zaaien we het weer in. Maar ze gaan naar buiten. Ik zat ook vroeger in zo'n situatie. Ik weet er echt alles van. Wist toen ook niet beter dacht dat het wel zo hoorde. Weet nu dat het echt niet goed is voor een paard. Een paard is niet voor niks geboren met 4 benen om te bewegen, en niet om opgesloten te staan. Waar een wil is is een weg. Succes

Daar ben ik heel blij om, al is het niet mijn eigen pony.