Hoe kwam jij aan je stukje land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Hoe kwam jij aan je stukje land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:40

Hier en daar hoor je weleens van mensen die een stukje land (onder)huren van een boer.
Wij zijn ook op zoek naar zoiets.

Maarrrrrrrr hoe kom je eraan? Op MP staat niets. Zijn jullie gewoon gaan aanbellen bij een boer Verward

dirke

Re: Hoe kwam jij aan je stukje land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:46

inderdaad gewoon aanbellen en brutaal zijn Knipoog

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:35

Dankzij kennisen. Lachen
want zij hebben ook paarden en huren ergens een stukje land en mijn pony mocht daar wel bij staan. Tong uitsteken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:37

als je ziet dat er ergens een landje altijd leeg staat proberen te achterhalen wie de eigenaar is
en dan contact zoeken
dat lijkt mij de meest effectieve manier (maar of ik het lef zou hebben Nagelbijten / Gniffelen )
mijn ''stalhouder'' verhuurt ook een halve weide aan de overburen geloof ik, dan is het makkelijk, dat is onderling contact gewoon

succes met zoeken Lachen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:43

Nou achter ons huis stond een oerwoud(je) nouja, onkruid een meter hoog enzo., nou de eigenaars waren erg blij dat wij het wilden Lachen Nu is het een gewone goeie paardenwei Lachen .

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:47

Via navraag bij de gemeente als je een landje leeg ziet staan, die kunnen je vertellen wat de bestemming is (vooral in de randstad fijn om te weten) en wie de eigenaar is. Vroeger verhuurde de NS ook best aardige stukjes land (niet eens direct langs het spoor) voor een appel en een ei, ik weet niet of dat nog zo is.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:49

Nagaan van wie het land is en even opbellen. Ik woon op een boerderij en toen kwam hier een keer iemand die vroeg of ze een stukje land mocht HEBBEN. Clown Zoiets moet je dus niet vragen. We hebben hier ook een keer iemand gehad die zou haar pony's hier de hele zomer door neerzetten alleen de eerste dag dat ze hier waren ging het 's avonds regenen en we hadden geen extra stallen dus toen heeft ze ze mee naar huis genomen weer. Ze is nooit meer teruggekomen, volgensmij uit bezorgdheid ofzo want eentje was een beetje kreupel van het achter elkaar aanrennen en ze hadden een tijd niet op de wei gestaan en dan nog onze paarden erbij.
Maar gewoon netjes vragen en een goed voorstel doen, dan heb je wel kans dat het lukt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 21:11

wat is een redelijk bedrag voor 1 ha per jaar?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:27

Wij hadden toen €70 per maand voor een stuk van 1,5 ha waar die paarden toen samen met onze paarden opstonden. Ze mocht ook de bak gebruiken. Maar het was dus alleen voor in de zomer. Dus iets van €840 per jaar. Hangt er ook een beetje vanaf waar je woont denk ik, in de randstad zal het waarschijnlijk wel duurder zijn.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:29

ik had ponys in de tuin en kwam steeds meer in contact meer meer pony mensen hier en nu mogen ze af en toe ook in een grater wieland bij verschillende andere mensen

Vera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:32

Bij ons stond er gewoon een heel groot bord met te huur in het weiland!
Ik belde op en die vrouw vertelde mij dat ze het alleen paard-gerelateerd wilde verhuren.
Bleek dat nou precies te zijn wat ik ermee wilde doen! Pling

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:34

Mijn paarden stonden eerst gewoon op de pensionstal, daar hoort een behoorlijk stuk land bij en nog een apart stuk waar een stalletje opstond.
Heb gevraagd of we de stal op mochten knappen en daar de paarden op mochten zetten het hele jaar door en dat mocht.
Nu hebben we de stal helemaal opgeknapt en huren we dat stuk land en tevens maken we nog gebruik van de faciliteiten van de pensionstal (bak,kast,wasplaats enz.) wij betalen 175 per maand incl. hooi en er wordt sochtends gevoerd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:40

Ik stond op een pensionstal en via via hoorde ik dat mijn huidige wei normaal verhuurd werd en nu leegstond (ik moest toen met spoed een wei hebben voor mijn haffie met artrose) 2 jaar geleden stond er een advertentie in de krant en op die manier heeft mijn vader 2 weien gekocht. Eerder ging ik gewoon op onderzoek uit en vroeg aan iedereen met grond of ze nog iets wisten.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:58

voor hoeveel koop je dan een wei? en hoe groot dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:01

sabrina85 schreef:
voor hoeveel koop je dan een wei? en hoe groot dan?

Klik maar op je regio voor prijzen... --> http://www.boerderij.nl/Landbouw/Grondprijzen.htm Hoe je eraan komt? Via een makelaar. Hoe groot? Hoe meer hoe beter natuurlijk Lachen Minimale richtlijn is een kwart ha per paard.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 05:42

Gewoon wat rondfietsen/ rondrijden in de omgeving, en als je iets geschiks tegenkomt, erachter komen van wie het is, en dan daar gaan aanbellen en vragen of ze het verhuren. Ik heb zeker bij een vijftal mensen aangebeld en een "nee" gekregen voor we de hudige huurwei gevonden hebben, dus gwn even zoeken Knipoog Ik betaal 70euro per maand voor ong. 30-40A.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:39

Ik ben via mijn toenmalige bijrijdster aan mijn huidige wei gekomen. Haar overbuurmeisje ging naar Zwitserland verhuizen en zodoende gingen ze hun weiland verkopen. Nu heb ik 8500m2 in eigendom Haha! .

Hiervoor huurde ik een stuk weiland van de boer waar ik vanaf mijn zesde op zijn ponietjes heb gereden. Was 5000m2 voor 38 Euro per maand Vork . En dan had ik nog een stuk van zo'n 2000m2 van mijn overbuurvrouw wat ik gratis mocht gebruiken. Zij vond het wel gezellig dat mijn paard in haar 'achtertuin' stond Clown .

Verder is het hier in de buurt vrij moeilijk om aan 'eigen' land te komen. Meeste hier zijn koeienboeren en die hebben het niet zo op paarden in hun weiland... (bij ons in de buurt dan tenminste)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:42

De eerste weide die wij huurden zat bij ons huis. Ik was op zoek naar een woning en heb speciaal geselecteerd naar een huis met grond eraan.
De tweede weide kwam omdat ik bij mensen ging vragen of ik hun ongebruikte rijbak mocht gebruiken. Zodoende kwam de wei en stallen erbij Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:51

inderdaad gewoon opbellen.

wij kennen de boer toevallig maar het was ook een stukje waar hij graag vanaf wilde. (het loopt in een punt), voor een boer levert het trouwens best wel wat op om een stuk land te verhuren!

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:53

ik kreeg het bij mij stalling een stuk land alleen voor mijn paardje

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:14

Bij mij was het eigenlijk puur toeval. Ik was in gesprek met mijn overbuurman, en die zei dat als de kassen er immers stonden er een stuk grond over zou blijven van 250 bij 65 mtr. En ik vroeg of hij het toevallig wilde verhuren aan mij. En zo heb ik bij elkaar 2 ha grond incl. rijbak.(ik had al 3000m2 van hem)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:51

onze buurman kwam bij ons langs met de vraag of we intresse hadden om het te huren Ja
de oude huurders hadden het opgezegd wegens verhuizing en er waren wel gegadigden die er paarden op wilden zetten,maar de buurman had liever eerst een bekende voor hij met die lui in zee zou gaan.

Nu is de boerderij van de buren verkocht en voila.. bleek een oud collega van mijn vader te zijn die er gaat wonen, dus we hebben de boel uitgepraat en nu mogen het de weide nog altijd doorhuren.
ideaal.. grenst direct aan onze eigen weide en is onwijs groot Lachen

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:12

Heerlijk toch !!!! Voor mij ook een droom die uitgekomen is. Het rijk voor mijzelf alleen !!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:11

zelf aan advertentie op MP zetten en eens rondkijken of er een makelaar is die in agrarisch onroerend goed doet, vaak hebben die ook wel stukjes land voor de verhuur. (In ons geval wel iig)