Altijd jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oodrey

Altijd jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 13:39

Hoi,
mijn paard heeft na het rijden altijd jeuk aan zijn voorhoofd en bgint zich dan altijd aan mij te krabben. Op zich vind ik dat niet erg, ik neem gewoon de harde borstel en laat haar zichzelf eens goed krabben. Maar nu zei plots iemand dat ze misschien iets kon hebben.
De veearts is al langs geweest en zegt dat ze helemaal in orde is; hij kan geen bulten vinden en zegt dat het ook geen eczeem is. Ze heeft ook geen allergiën voor het voedsel dat ze krijgt en heeft ook geen schimmel. Het kunnen ook geen wormen of luizen zijn, dat heeft ze ook niet.

Hebben jullie paarden dat ook?
- Weet iemand of dit iets ergs kan zijn?

8nnemiek

Re: Altijd jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:39

Is het niet gewoon de rui? Die van mij begint ook altijd op het voorhoofd als eerste te ruien, dan heeft ie ook altijd veel jeuk daar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:42

Mijn paard doet dat ook altijd en heeft een gevoelige huid,er zijn zelfs speciale halsters voor paarden met zo,n huid.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:43

is het niet dat je paard dat gewoon prettig vind..ik heb er meerdere die dat doen, en dan nog het liefst hun mond ook even afvegen aan je rijbroek..zal wel van losse haren op het hoofd kunnen komen ja en dat dit prettiger aanvoelt als schuren tegen een paal of box deur..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:35

Ik ken ook paarden die dat lekker vinden, vooral als ze erg gezweet hebben icm een dikke(re) vacht; dat wordt warm en broeierig, dus gaat het kriebelen. Ik zou er niet meteen iets achter zoeken hoor.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:37

ik zeg altijd dat mijn verzorgpony aan haar eigen been moet schuren, die doet dat ook Tong uitsteken ik zou er niks achter zoeken hoor!

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:56

Heb ook zo`n paard,zo gauw ik afstap wil ze gaan schuren.
Ze moet altijd even van mij wachten tot het hoofdstel af is,en dan mag ze lekker haar gang gaan.