Pica20 schreef:Ik zelf heb een opleiding paardenhouderij en management gedaan en daarnaast gediplomeerd orun basis instructrice. Lesgeven zou dus ook nog een optie erbij kunnen zijn. Ik geef nu les aan wat pensionklanten die er al staan. Ik wil in ieder geval in het begin ook blijven werken bij huidige baas. Voor hoeveel uur hangt er nog van af. Ik zou graag reactie's/tip/adviezen krijgen.
Een heleboel kennis moet je zelf toch wel in huis hebben als je bovenstaande opleidingen hebt gevolgd, maar je wilt van 6 naar 10 paarden gaan, denk je dan wel aan de vergunningen, want weet je al of deze bedrijfsvoering toestaan is op de plek waar de paarden staan, dit is erg belangrijk en zeker ook i.v.m. de mestafvoer. Als je geld van de eigenaars kunt lenen dan hoef je je denk ik ook niet druk te maken over bedrijfsplannen opzetten maar toch zou ik wel een berekening maken want van 10 paarden denk ik niet dat je kan leven, wel zal het een leuke bijverdienste zijn, maar met lesgeven erbij heb je wel een mooie mogelijkheid om tot een goede verdienste te komen. Dan moet je ook zorgen dat je ook mensen om je heen hebt, die jou van tijd tot tijd willen bijstaan, want 365 dagen per jaar alleen de zorg op je nemen gaat echt niet lukken hoor. Heel veel succes en ik ben benieuwd hoe je het verder gaat doen!