Eten voor je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathan__

Eten voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:54

hallo ik heb eeven een vraagje
mijn pony {nathan} heeft geen voer meer en ik heb aleen nog maar Kellogs Sjoko Pops en Smecks want mijn moeder zij dat ik dat wel ken geven mar wat vinden julie zouden julie dat doen ik denk dat dat wel okj is maar julie?
ik wou het tog maar voor de sekerhied vraagen
Groetjes {anja} en {nathan}

Nathan__

Re: Eten voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:57

duszz moeten julie wel reageeren...

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:58

niemadn?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:01

Nou, komtie hoor, mijn reactie: Ik mag hopen dat je een grap maakt. Frusty
Mocht je nou geen grap maken: NEE DAT IS NIET OKÉ. Je had gewoon op tijd voer voor je pony moeten kopen. En anders leen je het maar van een stalgenoot of zo.

Verder is het niet toegestaan om je topic zo vaak omhoog te schoppen dus ik Tem even. Misschien kun je ook op je taalgebruik letten, ondanks je dyslexie.

Edit: om erachter te komen wat je je paard wel moet geven op een dag zou je dit http://www.pavo.nl/component/option,com ... Itemid,325 kunnen doen.

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:04

een stal genot zij mij dus dat ik ook korn fleeks {sjoko pops dusz?} kon geeven zelfde als majs flokken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:08

sjoco pops is voor mensen en niet voor paarden,zit ook nogal wat suiker in en omdat jouw paard zijn tanden niet kan poetsen zou ik dat dus niet gaan geven.

koop hooi en paardenbrok dan komt het wel goed Knipoog

oh en coco pops zijn gemaakt van rijst...en niet van mais Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:09

Jij bent een beetje penny he...

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:10

nielsd schreef:
Jij bent een beetje penny he...

wat is penny Verward

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:10

Dít zit in Choco Pops:

Reep van gepofte rijst met chocolade en melk, verrijkt met vitaminen (B1, B2, B3 (PP), B6, B9 (foliumzuur), B12), calcium en ijzer.
INGREDIENTEN
Kellogg's Choco Pops ontbijtgranen (43%) rijst, suiker, chocolade, chocoladepoeder, calciumcarbonaat, zout, glucosesiroop, moutaroma, aroma's, vitaminen (B3 (PP), B6, B2, B1, B9 (foliumzuur), B12), ijzer], magere melkpoeder (11%), gehydrogeneerde plantardige olie, gezoete geconcentreerde melk (8%), suiker, glucosesiroop, invertsuikersiroop, fructose, bevochtigingsmiddel (glycerol, sorbitol), melkvet, calciumcarbonaat, lactose, ontvette cacaopoeder, emulgator: sojalecithine, vanilline, antioxydanten (ascorbylpalmitaat, alfatocoferol).

Mag jij me uitleggen sinds wanneer het goed is je paard chocolade te geven.. Gestoord

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:12

ROFL

Ik heb meerdere rare topics van jou gezien, maar deze slaat alles Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:13

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Ik weet niet wie hem gemaakt heeft, er stond me iets bij van nerwen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:13

ja sorrie ik meot het mischien dan maar neit doen.. maar stalgenot zei mij dat dat zij haar paard ook soms eens korn fleeks gaf.. dusz ik dacht vraag het even tjess.. okj? {<3 nathan}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:13

Schrijf eens normaal joh...

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:15

kan je neit lezen ik heb dislektie sorrie kan ik niks aan doen . . Verdrietig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:16

Hahhaahaha, nou ik heb je meermalen gewezen op de spellingscontrole bij word.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:17

Nathan__ schreef:
ja sorrie ik meot het mischien dan maar neit doen.. maar stalgenot zei mij dat dat zij haar paard ook soms eens korn fleeks gaf.. dusz ik dacht vraag het even tjess.. okj? {<3 nathan}

Ik zou maar tegen die stalgenoot zeggen dat zij ook maar beter geen choco pops kan geven, in plaats van ze jou aan te smeren. En inderdaad, als je nu eens iets langer de tijd neemt voor je antwoorden en in die tijd hoofdletters zet aan het begin van de zin en ook nog eventjes je msn-taal eruit haalt, wordt het vast allemaal een stuk leesbaarder. En nee, voordat we die discussie weer krijgen, msn-taal is gemakszucht, evenals het weglaten van hoofdletters. Dat heeft niets met dyslexie te maken.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:18

Haha geweldig! Grootste lol, pis in m'n broek!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:18

ik hoop inderdaad ook niet dat dit sirieus is?

Een paard heeft bix nodig dus een kleine pony ook, een dier heeft zijn kracht nodig en paardenvoer nodig dus, en geen kellogs Verdrietig

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:19

nielsd schreef:
Schrijf eens normaal joh...

ik heb de zwaarste vorm van disleksie dus ik kan er heel weinig aan doen hellas iedereen zegt er altijt wat van maar het is heel moelijk voor mij om normaal te scrijven ik word ook mee gepest dusss....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:20

Als je nou de moeite zou nemen om de spellingscontrole erover heen te doen zou ik meedelij hebben. Maar dit, dit is gemakszucht.

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:21

SteffiiY schreef:
ik hoop inderdaad ook niet dat dit sirieus is?

Een paard heeft bix nodig dus een kleine pony ook, een dier heeft zijn kracht nodig en paardenvoer nodig dus, en geen kellogs Verdrietig

Het is maar voor en keer duss maandag koop ik weer voer tenzij er morgen een winkel open is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:22

Ik hoop dat jij verzint dat je een pony hebt.
Want als jij een pony hebt met deze kennis is het gewoon zielig voor het paard...

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 21:22

nielsd schreef:
Als je nou de moeite zou nemen om de spellingscontrole erover heen te doen zou ik meedelij hebben. Maar dit, dit is gemakszucht.

Waar dat dan? ook in word pat want op deze computer zit nog geen Word

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:23

Wat voer je normaal gesproken? Ik denk dat je beter een voerbeurtje kunt overslaan (neem aan dat hij wel gewoon ruwvoer krijgt?) dan choco pops in hem te proppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:23

Op elke normale pc zit word...
En anders laat je het op internet nakijken door bijvoorbeeld mijnwoordenboek.nl