paard schopt in de stal..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwennie

paard schopt in de stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 17:54

hoi hoi,
zoals de titel al zegt heb ik een paard die behoorlijk schopt in de stal de gaten zitten al in het hout Bloos Boos!
nou dacht ik misschien verveeld ze zich op stal ofzo dus heb ik al zo'n voederbal aangeschaft dat ze wat te doen heeft dit viond ze heel erg leuk maar blijft wederom toch van zich afschoppen in het niets raar paard Koe ..
is er iemand die hier wat meer van weet zoals waar dit gedrag van daan komt maar het belangrijkste hoe kom je er van af Ach gut
ik zelf heb al gedacht aan verveling voornijd enz..
nou is de stal aan de zijkant vandaag al dicht gemaakt misschien dat dat helpt..
iemand ideeen? ervaringen? ik hoor het graag Bloos

ik hoop dat het hier goed staat

groetjes esther Doei!

Rijlaarsdam

Re: paard schopt in de stal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:58

trapt tie naar iets of iemand? misschien vind hij zijn buurman niet aardig?
en als je hem in een andere box zet doe tie het dan ook nog?
gr.

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:00

ik sta hier pas een maand op stal en bij de vorige deed ze het ook wel maar in mindere maten bv als ze de hele dag met slecht weer op stal stonden.. ze trapt in het niets eigenlijk voorderest is het ook een heel lief paard alleen op stal een klier Gestoord

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:20

Sja ik zou ook op de deur kloppen als iemand me opsloot in een hokje ter grootte van een wc-hok Bloos

Er zijn veel paarden die op die manier om aandacht vragen, door lawaai te maken, want dan komen er mensen naar hun toe. En negatieve aandacht is ook aandacht, dus schelden heeft geen zin. Negeren zou wel kunnen werken, maar dan moet íedereen daaraan meewerken.
Nog beter: meer naar buiten, een uitloopstal zoeken, of een stal waar ze elke dag op wei worden gezet.

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:26

ze gaan elke dag naar de wei en haar stal is nou niet bepaald klein ofzo en negeren dat is geen doen want dan word het alleen erger

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:20

Het is gewoon een teken dat je paard een hekel aan de stal heeft en volgens mij weet je dat zelf ook wel?!

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:41

@ dani62 sorry maar dat heeft er niks mee te maken want voorheen deed ze het nooit iis iets van de laatste paar jaar en als ik zou weten wat het probleem zou zijn zou ik geen topic plaatsen Bloos

marous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:32

Wij hebben ook zon paard op stal, die doet dat omdat hij zijnbuurman gewoon niet mag.
Vooral tijdens voertijden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:46

Van de laatste paar jaren? En dan ga je je nu pas af vragen wat er aan de hand is?

Toch blijft ik erbij dat het door het op stal staan komt. Schopt hij ook als hij op het land staat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:50

Dani62 schreef:
Het is gewoon een teken dat je paard een hekel aan de stal heeft en volgens mij weet je dat zelf ook wel?!

Ik sta in dezelfde stal als het paard van de TS.
Paard lijkt helemaal geen moeite te hebben met de stal zelf.
(verder komen paarden bij ons er elke dag uit)
Ze staat gewoon te relaxen en dan ineens BAF.
Verder doet ze het voornamelijk tijdens het eten.
Dus imo is het meer een soort voernijd. Het is een vrij dominante merrie. Ze dult gewoon op stal geen paard bij r in de buurt. Nu heeft de stalbaas de zijkanten dichtgemaakt. (ze kan gewoon nog met r hoofd aan de voorkant buiten de stal kijken, voor er daar weer gezeik over komt Clown) Kijken of dat beter gaat dan. Ik ben benieuwd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:52

Dani62 schreef:
Van de laatste paar jaren? En dan ga je je nu pas af vragen wat er aan de hand is?

Toch blijft ik erbij dat het door het op stal staan komt. Schopt hij ook als hij op het land staat?

Als je als paard in "haar" stukkie komt zal ze dat zeker laten merken ja.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:53

Ze geeft toch aan dat haar paard iedere dag buiten komt? Even als voorbeeld, ik heb een merrie die weeft en ja... dat doet ze soms ook in het land ja. Dus niet alles is op te lossen met 24-7 buiten, buiten dat dat gewoon niet altijd mogelijk is.
Doet ze het de hele dag door of alleen als ze voer heeft? Helpt het als ze meer beweging krijgt (dus buiten dat ze op de wei staat)?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:55

Wel eens aan een dikke rubbermat gedacht? Die kun je tegen de wand plaatsen zodat de klap dof wordt,vaak is er dan geen lol meer aan,sommige paarden vinden het ook vaak gewoon een mooi geluid Tong uitsteken
Als dit niet tegen het trappen helpt dan scheeld het iig voor het lawaai...de muren blijven heel en de klap wordt opgevangen en is minder schadelijk voor het been Knipoog

Sterkte ermee!!

Groetjes,Tinky

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:57

Even een stipje.. Ik ben benieuwd wat mensen hier op te zeggen hebben. Mijn paard schopt ook in zijn stal maar alleen rond voedertijd. Hij heeft voedernijd. Dit heeft ook zo zijn reden. Maar ben ook benieuwd naar goede tips. Schaam me kapot!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:57

Ook een rubbermat is reeds geplaatst. Haha!
Ze doet het duidelijk niet om het geluid.

Waarom schamen Caroline?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:01

Nou gewoon omdat ieder paardje lekker rustig staat en die van mij loopt zijn stal te verbouwen :S.. Voel me daar niet prettig bij! Daarbij komt hij vernaggelt op deze manier ook nog zijn benen.. :'(

Rubbermatten zou voor mij misschien ook een oplossing zijn in ieder geval om zijn achterbeen een beetje te beschermen!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:04

Naast mijn paard staat ook een merrie die doet dat ook en trapt zo hard dat er happen uit t beton worden gemept.

De eigenaresse heeft er al meerdere dierenartsen bij gehad maar die kunnen niks medisch vinden. Die merrie doet t ook meer tijdens t voeren en als ze de buren naast haar kan zien maar ook bijv. als er mensen voor of bij haar stal gewoon staan te kletsen.

Wij nergeren t allemaal op stal en t word al iets minder dan voorheen. De paarden worden rond 6 uur s ochtends gevoerd(hooi/kuil) daarna biks en gaan ze rond 7/8 uur naar buiten en gaan ze rond 6/7 uur weer naar binnen.

Rubbermatten zijn inderdaad een optie al is t alleen maar om de benen te beschermen. Lijkt me niet bepaald goed voor de benen elke keer zo'n klap op de hoeven.
Laatst bijgewerkt door Mandy_ op 20-01-08 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:05

Ik heb wel eens gezien dat er tijdens transporten gebruik werd gemaakt van zogenaamde "kicking pads" dit is een soort matras met een stevige buitenkant.Bij een flinke trap hoor je niets meer en de kracht van de klap wordt volledig geapsorbeerd.Het enige wat ik er niet fijn aan vond is als er een beschadiging in zit ze dat hele ding aan vellen helpen...beetje gevaarlijk.Maar misschien iets tussen de wand en het rubber plaatsen??

Aan voernijd kun je niets doen...zo een hebben wij er ook gehad...heerlijk diertje maar niet tijdens voeren.Wij wisten zijn geschiedenis en konden het ook begrijpen.Zorg dat hij tijdens het voeren zijn buurmannen niet kan zien,verder kun je er weinig aan doen.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:06

Bij mij op stal negeren ze het ook.. Dit heb ik ook een tijd gedaan. Het gekke is als ik bij hem blijf staan is er niets aan de hand. Op het moment dat ik weg loop als hij aan het eten is begint hij te schoppen. Maar goed genoeg over mijn paard, dit is tenslotte niet mijn topic. Ik ga me weer voorbeeldig gedragen en alleen netjes mee lezen Tong uitsteken.

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:11

Het kan allemaal het bovenste zijn, en volgensmij weet je zelf ook waarschijnlijk waar het aan ligt?
Maar ik ken ook een paard, en die heeft iets, en die schopt dus ook tegen zijn stal met zijn achterbenen, omdat hij zijn achterhand dus niet voelt. En die blijft dus vaak achter elkaar schoppen omdat hij zich achterhand wilt voelen.
Ik zeg niet dat jou paard dit heeft, maar het kan een mogelijkheid zijn?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:15

Zijn achterhand niet voelt wat versta jij daar onder dan? Verlamd?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:15

Atactisch.
Kan je verzekeren dat deze r achterhand wel voelt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:16

sifra01 schreef:
Dus niet alles is op te lossen met 24-7 buiten, buiten dat dat gewoon niet altijd mogelijk is.

Dat zég ik toch ook helemaal niet?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:17

Maar er wordt wel elke keer gesuggereert dat iets gerelateerd is aan het op stal staan zelf.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:26

Als het paard atactisch is dan moet dat zich toch ook op andere manieren uiten en niet alleen in het schoppen tegen de wand?