Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar ligt er inderdaad wel aan of je hem goed gebruikt, dus op de juiste plaats meten.
Kostolany schreef:Weet iemand hoe je kan bepalen hoeveel je paard weegt? Ik heb een 2,5 jarige ruin van 1,68 stokmaat. Het gekke is als je een trailer wil meenemen kan je het gewicht van de papieren aflezen. Maar hoe bepaal ik in hemelsnaam het gewicht van mijn paard? Dit is handig om te weten of je auto het gewicht nu wel of niet mag trekken het kan net het verschil zijn.
HEt zou eens handig zijn als de politie afentoe eens een weegdag houdt voor autoos met paardentrailers en paarden erin zodat je zeker weet dat je nooit een boete kan krijgen voor te zwaar geladen zonder het zelf te weten!
Wie kan me helpen met het bepalen van het gewicht van mijn paard!
. Kostolany schreef:Dat is zeker overweegbaar! Ik ga het meetlint voor de grap ook proberen bij mijn paard om te kijken of dat dan een beetje in de buurt komt. maar ik denk dat ik dat maar eerst ook de auto en de trailer en het paard moet wegen..en prijs valt mee..
Weet iemand toevallig of die wel/niet betrouwbaar zijn?
2 minueten lopen. paard op de brrug ik er naast iemand in het kamertje kijken hoeveel ze weegt we zijn er al achter dat haar normaale gewicht 440,450 is en ze is een paar maand trug ongeveer 4de maand van haar dracht en toen was ze 500 en wil haar nu weer gaan wegen en kijken hoeveel. Ik weet dat het veulen opzicht niet veel weegt maar extra voeding en minder trainen merk je wel.