Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_Sigrid_ schreef:Dat zijn toch meestal wel 2 volle kruiwagens.
Jij hebt echt een varkentje
Ik mest op precies dezelfde manier uit als jij, maar ik haal er maar driekwart kruiwagen uit (en dan heeft mijn Clydesdale nog wel enorme drollen (en een enorme stal)
). Mijn paard staat overdag wel buiten, weet niet of dat met jouw paard ook zo is?

)
_Sigrid_ schreef:In de categorie: "Hoe eet jij een mandarijn op?" nu even een wat meer paardgerichte vraag.
Namelijk: Hoe mest jij je stal uit?
Het is mij namelijk opgevallen dat veel mensen zo hun eigen manier hebben om de stal uit te mesten. Sommigen beginnen gewoon te scheppen, anderen sorteren schoon/vies, weer anderen strooien iedere dag op en mesten één keer per week uit.
Zelf doe ik het zo:
Mijn verzorgpaard staat op stro en is een enorm varkentje, hij loopt graag door zijn eigen poep en gaat er ook regelmatig in liggen. Ik begin altijd om de kleine beetjes schoon stro ertussenuit te plukken met een riek. Dat gooi ik op een berg in een hoek. Daarna gooi ik het enigszins nog bruikbare stro op een andere berg (als onderlaag). Alle drollen en het hele natte gedeelte achterin zijn box schep ik helemaal leeg. Dat zijn toch meestal wel 2 volle kruiwagens. Ik veeg de vloer aan en laat de vloer drogen. Ondertussen ga ik poetsen en rijden. Daarna verspreid ik eerst de onderlaag, daarover het schone stro van de vorige dag + 2 of 3 nieuwe plakken.
Hoe doen jullie het? Brand los...

best handig.